کد خبر: ۵۷۳۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
جنگ قدرت میان گوایدو و مادورو، بلای جان بیماران ونزوئلایی

بحران سیاسی در ونزوئلا|در بیمارستان‌های کاراکاس چه خبر است؟+عکس

مردی در انتهای بیمارستان در کنار اتاق همسرش نشسته و کتاب مقدس را می‌خواند. او هر روز این کار را برای همسرش به مدت یک ماه انجام می‌دهد. همسرش به شدت بیمار است و او دعا می‌کند که معجزه‌ای شود و همسرش خوب شود چرا که در بیمارستان‌های ونزوئلا امروز هیچ دارویی وجود ندارد. اینجا تازه وضعیت یکی از بزرگترین بیمارستان‌های کشور در کاراکاس است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- شبکه‌های مختلف خبری گزارش‌های متعددی از بحران در نظام خدمات درمانی و بهداشتی ونزوئلا در سالیان اخیر منتشر کرده‌اند. با این حال، این بحران در روزهای اخیر به دنبال منازعه سیاسی میان گوایدو و مادورو دو سیاستمدار که هر دو مدعی ریاست جمهوری قانونی ونزوئلا هستند تشدید شده است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شبه خبری "اسکای نیوز" به یکی از بیمارستان‌ها در کاراکاس رفته است. این شبکه خبری درباره وضعیت بیمارستان می‌نویسد: "مردی در انتهای بیمارستان در کنار اتاق همسرش نشسته و کتاب مقدس را می‌خواند. او هر روز این کار را برای همسرش به مدت یک ماه انجام می‌دهد. همسرش به شدت بیمار است و او دعا می‌کند که معجزه‌ای شود و همسرش خوب شود چرا که در بیمارستان‌های ونزوئلا امروز هیچ دارویی وجود ندارد. اینجا تازه وضعیت یکی از بزرگترین بیمارستان‌های کشور در کاراکاس است. بیمارستانی 20 طبقه با ظرفیت پذیرش 1200 بیمار است". 

روزها و هفته‌هاست که بیماران تنها بر روی تخت می‌خوابند؛ چرا که دارویی وجود ندارد و نمی‌توان روند درمان را انجام داد. وضعیت بهداشتی به شدت بد است. بیماران برای استفاده از آب باید بطری‌ها را در دستشویی پر کنند. بسیاری از بخش‌ها در بیمارستان یا به طور کامل تعطیل شده و یا رها شده‌اند. تخت‌ها کثیف هستند. ما با نگرانی فیلمبرداری می‌کردیم چرا که هر لحظه ممکن بود ماموران دولتی تحت فرمان مادورو برسند و ما را بازداشت کنند. هزینه درمان در اورژانس این بیمارستان 80 هزار بولیوار است در حالی که حقوق ماهانه افراد 18 هزار بولیوار است. این برای همه وضعیتی ناامید کننده است. بدتر از نبود دارو، بخش اطفال برق برای روشنایی ندارد. دستگاه‌های اشعه ایکس، اتاق‌های دیالیز و اتاق‌های عمل نمی‌توانند کار کنند چرا که برق کافی وجود ندارد. فضا بسته و تاریک است".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین