کد خبر: ۵۷۴۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
اپل و گوگل متهم شده‌اند که با ارائه این اپلیکیشن به تبعیض جنسیتی کمک می‌کنند

مردان عربستان سعودی با این اپلیکیشن همسران خود را ردیابی می‌کنند!+عکس

آیتونز و گوگل پلی استور به طور رایگان اپلیکیشنی با عنوان "ابشر" Absher را در اختیار کاربران قرار داده‌اند. این اپلیکیشن متعلق به دولت عربستان است و می‌تواند برای ردیابی زنان و جلوگیری از خروج آنان از کشور مورد استفاده قرار گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- برنامه ردیابی زنان که اجازه می‌دهد مردان سعودی همسران‌شان را به طور ناشناس و از راه دور دنبال کنند در گوگل‌استور و اپل موجود است و بیش از یک میلیون‌بار دانلود شده است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ اپل و گوگل متهم شده‌اند که با مجاز شناخته شدن دانلود این اپلیکیشن به تبعیض جنسیتی کمک می‌کنند. آیتونز و گوگل پلی استور به طور رایگان اپلیکیشنی با عنوان "ابشر" Absher را در اختیار کاربران قرار داده‌اند. این اپلیکیشن متعلق به دولت عربستان است و می‌تواند برای ردیابی زنان و جلوگیری از خروج آنان از کشور مورد استفاده قرار گیرد.

مردان عربستان سعودی با این اپلیکیشن همسران خود را ردیابی می‌کنند!+عکس

این اپلیکیشن به مردان در عربستان اجازه ردیابی زنان و کنترل کردن جایی که آنان هستند را می‌دهد. 

طبق قوانین عربستان هر زن باید با یک همراه یا به نوعی نگهبان حقوقی مرد به سفر برود. در غیر این صورت در فرودگاه و مسیرهای خاص عبور و مرور محدودیت‌هایی بر سفر زنان اعمال می‌شود. این اپلیکیشن اجازه می‌دهد در صورتی که زنی بدون همراه مرد و اجازه از کشور خارج شده باشد هشدار لازم را به کاربر کنترل‌کننده بدهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین