کد خبر: ۵۷۴۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

امپراطور رکوردش را حفظ کرد/ اولین شکست پرسپولیس در لیگ هجدهم

شاگردان افشین قطبی توانستند با حساب دو بر یک پرسپولیس را شکست دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران، فولاد خوزستان و پرسپولیس از ساعت ۱۵:۱۵ در ورزشگاه غدیر اهواز به میدان رفتند. این دیدار با پیروزی دو بر یک فولاد خوزستان به پایان رسید.

مهدی زبیدی و پریرا (پنالتی) دو گل فولاد را در این بازی به ثمر رساندند. کمال کامیبابی نیا نیز تک گل پرسپولیس را در دقیقه ۸۵ وارد دروازه فولاد کرد.

با این نتیجه پرسپولیس همچنان با ۳۴ امتیاز در صدر جدول باقی ماند و فولاد خوزستان ۲۲ امتیازی شد و به رده ششم جدول رده‌بندی صعود کرد.

نیمه نخست

نخستین موقعیت و فرصت جدی بازی در دقایق ابتدایی توسط رضا میرزایی خلق شد و روی شوت این بازیکن دروازه بیرانوند باز شد که کمک داور دوم به دلیل آفساید، این گل را مردود اعلام کرد تا همچنان بازی بدون گل دنبال شود. دقایقی بعد، کار تیمی و همکاری سروش رفیعی و مهدی ترابی منجر به موقعیت خطرناکی برای پرسپولیس شد که شوت ترابی از فاصله حدوداً ۲۰ متری در آغوش ناصر سالاری قرار گرفت. بازی رفته رفته دست یاران افشین قطبی افتاد. کار تیمی و همکاری فولادی‌ها منجر به موقعیت مناسبی برای پریرا شد که شوت این مهاجم در دهانه محوطه شش قدم پرسپولیس با تکل جلال حسینی راه به دروازه نیافت.

گل: فولاد از دقایقی قبل حملاتش را روی دروازه پرسپولیس افزایش داده بود و توانست در دقیقه ۲۶ روی یک رفت و برگشت و در شلوغی محوطه جریمه توسط زبیدی دروازه بیرانوند را باز کند و به گل نخست دست یابد.

در دقیقه ۲۹، پرسپولیس برای دقایقی از دست حملات فولاد خلاص شد و علی علیپور با توپ به سمت محوطه جریمه سالاری رفت که ضربه علیپور به راحتی توسط این دروازه‌بان جوان کنترل شد. فولاد همچنان صاحب توپ و میدان بود که پاس رو به عقب پریرا و شوت زبیدی با برخورد به نوک انگشتان بیرانوند به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۳، ارسال بلند مدافع فولاد و فرار پریرا به سمت دروازه پرسپولیس تبدیل به موقعیت خطرناکی شد که خروج به موقع بیرانوند و تصاحب توپ در بیرون از محوطه جریمه خطر را از روی دروازه این تیم دور کرد. دقایقی بعد بازی بازیکن فولاد با داور بازی درگیر شد. برخورد فرزاد جعفری و مصلح و اعتراض بازیکن فولاد به تصمیم داور، یک کارت زرد را برای او داشت که در ادامه داور بازی قصد داشت کارت زرد دوم و کارت قرمز ره به جعفری نشان بدهد اما ممانعت بازیکن دیگری از فولاد، داور را از این کار باز داشت.

گل: اعلام یک پنالتی به سود فولاد با ضربه پریرا در دقیقه ۱+۴۵ به گل دوم این تیم تبدیل شد.

بعد از گل نخست پرسپولیس، دامنه حملات بازیکنان برانکو بیشتر شد ولی آن‌ها دو فرصت بسیار خوب را در دقایق پایانی بازی از دست دادند.

نیمه دوم

پرسپولیسی‌ها که نیمه نخست را با دو گل شکست خوردند، در شروع نیمه دوم با قدرت وارد زمین شدند و چند موقعیت ناقص خلق کردند. در دقیقه ۵۷، علی علیپور در موقعیت تقریباً مساعدی قرار داشت که شوت این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دیرک دروازه سالاری به بیرون رفت. فرصت دیگری در دقیقه ۵۹ برای یاران برانکو خلق شد که نوراللهی در چند قدمی دروازه توپ را به پای بازیکن مدافع فولاد خورد و برای چندمین بار در نیمه دوم به کرنر رفت.

روی یکی از حملات پرسپولیس در دقیقه ۶۵، کمال کامیابی‌نیا می‌توانست دروازه حریف را از فاصله چند متری باز کند که ضربه بد این بازیکن در شرایط نامتادل به راحتی توسط سالاری کنترل شد. در اتفاقی عجیب که در دقیقه ۷۴ بازی اتفاق افتاد، بازیکنان فولاد برخلاف تصمیم داور به نشانه حضور بازیکن پرسپولیس در آفساید بازی را رها کردند تا بودیمیر موقعیت مناسبی برای تیمش خلق کند اما شوت نوراالهی با فاصله بسیار کم و خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

گل: سانتر از سمت چپ زمین فولاد و ضربه سر کمال کامیابی‌نیا منجر به گل نخست پرسپولیس شد.

ترکیب فولاد: ناصر سالاری، فرزاد جعفری (کارت زرد)، ایوب والی، میثم دورقی (کارت زرد)، حسن بیت سعید، مهدی زبیدی (رافائل مسی ۶۲)، عارف آقاسی، لوسیانو پریرا (کارت زرد)، سیامک کوروشی، عارف غلامی و رضا میرزایی. (آرش افشین ۸۲)

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند (کارت زرد)، سید جلال حسینی، محمد نادری، شایان مصلح، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، مهدی ترابی (امید عالیشاه ۷۳)، سیامک نعمتی (بودیمیر ۵۸)، سروش رفیعی (بشار رسن ۶۷) و علی علیپور.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین