کد خبر: ۵۷۴۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

نماینده کنگره آمریکا درباره علت حمایت جمهوری‌خواهان از رژیم‌صهیونیستی افشاگری کرد

'ایلهان عمر' نماینده دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی جنجالی، از نقش حمایت های مالی کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی (آیپک) در پشتیبانی نمایندگان جمهوری خواه از این رژیم اشغالگر پرده برداشت.
آفتاب‌‌نیوز :
توییت عمر شب گذشته (یکشنبه) در واکنش به آن فرستاده شد که 'کوین مک کارتی' رهبر اقلیت های مجلس نمایندگان اظهارات ضداسرائیلی وی و 'رشیده طلیب' نماینده دمکرات ایالت میشیگان را با اظهارات نژادپرستانه 'استیو کینگ' عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان مقایسه کرده بود.

به گزارش تارنمای پولیتیکو، عمر و طلیب که به عنوان نخستین زنان مسلمانی که به کنگره آمریکا راه یافته اند، از جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل در واکنش به رفتار دولت اسرائیل با مردم فلسطین حمایت کردند.

مک کارتی و دیگر جمهوری خواهان به اظهارات ضداسرائیلی عمر از زمان ورود به کنگره و حتی مدت ها قبل از آغاز فعالیت سیاسی خود، انتقاد دارند.
این زن مسلمان سومالیایی در نوامبر 2012 (آبان - آذر91) در جریان کارزار نظامی اسرائیل علیه حماس در نوار غزه، در توییتی نوشت: 'اسرائیل جهان را خواب کرده است، امید دارم که خداوند مردم را بیدار کرده و به آن ها کمک کند تا اعمال شنیع اسرائیل را ببینند.'

مک کارتی و دیگر جمهوری خواهان، 'نانسی پلوسی' سخنگوی مجلس نمایندگان و دیگر دمکرات های ارشد را تحت فشار قرار داده تا علیه عمیر و طلیب اقدام کنند.
وی در پاسخ به توییت عمر گفت که 'یکی از بزرگترین افتخارات من فرستادن اعضای جدید به اسرائیل برای نشان دادن ارزش ها و پیوند ناگسستنی بین کشورهایمان است. مک کارتی و استنی هویر رهبر اکثریت مجلس نمایندگان بارها هیئت هایی را از کنگره به اسرائیل اعزام کرده اند؛ سفرهایی که هزینه آن توسط سازمان آیپک تامین می شد.

مک کارتی افزود: استعارات یهودی ستیزانه در تالارهای کنگره جایی ندارند. سکوت در برابر این ادبیات بی پروا برای رهبران دمکرات خطرناک است.
پولیتیکو در بخشی از گزارش خود نوشت: 'آیپک' با نفوذترین لابی اسرائیل در واشنگتن است که به طور بی وقفه پیام حمایت از اسرائیل را در کنگره آمریکا و شاخه اجرایی ترویج داده و در عین کمک مالی از نمایندگان حامی اسرائیل، آن نماینده هایی را که تهدیدی برای روابط آمریکا و اسرائیل ارزیابی می کند، زمین می زند.

در بیانیه آیپک در این باره آمده است: مفتخریم که در فرآیند دمکراتیک تقویت روابط اسرائیل و آمریکا دست داریم. تلاش های چندجانبه ما بازتابی از ارزش ها و منافع آمریکا است. حملات ناآگاهانه و غیرمشروع به هیچ وجه ما را از کار مهم مان بازنخواهد داشت.

 ایلهان عمر زن مسلمان سومالیایی تباری است که با 37 سال سن به عنوان اولین نماینده محجبه در تاریخ آمریکا وارد مجلس نمایندگان این کشور شد.

وی از ابتدای ورود خود به کنگره، حمایت قاطعانه خود را از آرمان فلسطین نشان داد و در همین راستا با حضور در برنامه ای در شبکه 'سی ان ان' عزم و پایبندی خود را برای حمایت از فلسطین، اعلام کرد.

این نماینده دمکرات چندی پیش در انتقاد از حمایت های واشنگتن از رژیم صهیونیستی گفت: «وقتی می بینم اسرائیل قانونی ایجاد می کند که آن را به عنوان دولت یهودی به رسمیت می شناسد و سایر ادیانی را که در آنجا هستند به رسمیت نمی شناسد و ما هنوز آن را یک دموکراسی در خاورمیانه می دانیم، خنده ام می گیرد.»

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین