کد خبر: ۵۷۴۲۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
/ در ۴۰ سالگی انقلاب /

نوبخت: بدخواهان بدانند ایران قدرت اقتصادی هجدهم دنیاست

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بدخواهان نظام جمهوری اسلامی بدانند که کشور ما به رغم همه تحریم‌ها و تهدیدها امروز قدرت هجدهم اقتصادی جهان است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت در جمع مردم در راهپیمایی اردبیل اظهار کرد: ۶۶ میلیون نفر از جمعیت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رشد و بالندگی رسیدند و امروز شاهد ثمره و نتیجه نهضت بزرگ امام خمینی با همراهی مردم هستند که در عرصه‌های مختلف توانسته کشور ما را به نقطه استقلال، آزادی و عزت کامل برساند.

وی با بیان اینکه باید این ۶۶ میلیون جمعیت در مورد این پیشرفت‌ها و توسعه‌ها قضاوت کنند، خاطرنشان کرد: ما بر اساس معیارهای اسلامی و ارزشی خود در این سال‌ها توانسته‌ایم در مسیر توسعه قرار بگیریم و قطعاً ایدئولوژی و تفکر انقلاب اسلامی متفاوت از سایر نهضت‌های جهانی بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حساس‌ترین شرایط که دو بلوک غرب و شرق و با تفکر سوسیالیسم و کاپیتالیسم در حال جنگ و جدل بودند ظهور یافت و امروز به رغم افول این دو قدرت جمهوری اسلامی ایران توانسته است در عرصه جهانی و بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

نوبخت بیان کرد: ملت ایران به ویژه جوانان و نوجوانان دهه سوم و چهارم انقلاب به عینه شاهد هستند که تفکر غیردینی نتوانسته ملت‌های جهان را از سخت‌ترین و دشوارترین برهه‌های تاریخی عبور دهد در حالی که جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر سه عنصر مردم، رهبری و همچنین اسلام توانسته است به یک حکومت ایده‌آل در دنیا تبدیل شود که الگوی بسیاری از کشورها قرار گرفته است.

وی افزود: با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی این ۶۶ میلیون جمعیت مولود انقلاب در حقیقت دستاوردهای این نظام را به نظاره نشسته‌اند و به خوبی می‌دانند که در این سال‌ها ملت ما چه سختی‌ها و مشکلاتی را از جنگ تحمیلی گرفته تا ترورها و مصائب مختلف پشت سر گذاشته است.

معاون رئیس جمهور به ترور مغزهای انقلاب اسلامی، ترور زبان‌ها و همچنین قطع دست انقلاب اسلامی با به شهادت رساندن علما، مسئولان و ترور بزرگان کشور اشاره کرد و گفت: امروز نیز دشمن نابکار جمهوری اسلامی ایران تاب تحمل پیشرفت‌های اقتصادی و تحولات ما را ندارد و به همین دلیل به تحریم‌های فلج‌کننده‌ای روی آورده اما غافل از این است که این مردم آبدیده‌تر از آن هستند که در مقابل این هجمه‌ها تسلیم شوند.

نوبخت به مجاهدت ملت ایران در جنگ هشت ساله اشاره و تصریح کرد: دشمنان این ملت با تمام توان جنگ هشت ساله‌ای را برای جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند اما نتیجه آن جز اضمحلال سران استکباری به ویژه صدام ملعون نبود.

وی اظهار کرد: قطعاً در تحریم‌های اقتصادی نیز دشمنان ما همچون جنگ ۸ ساله شکست سختی را خواهند خورد و امروز مردم اردبیل در این شرایط سرما و شرایط جوی به همه ثابت کردند که همچنان در میدان دفاع از انقلاب حضور دارند و ما مسئولان باید نسبت به این مردم ادای دین بیشتری بکنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به جایگاه هجدهم ایران در توسعه اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: صندوق بین‌المللی پول به صراحت اعلام کرد که ایران جزو ۱۸ اقتصاد برتر جهان است و در کنار آن این کشور توانسته است جزو ۱۵ کشور برتر علمی جهان قرار گیرد.

نوبخت ادامه داد: سرعت رشد علمی در کشور ما بی‌نظیر است به طوری که در این زمینه نیز جمهوری اسلامی ایران همچنان رتبه اول دنیا را دارد.

وی به برخی از کاستی‌ها و مشکلات اقتصادی در کشور و نارسایی‌های معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: ما باید بیشتر و قوی‌تر از این در عرصه‌های مدیریتی عمل کنیم تا رضایت مردم که همان تقویت نظام و مؤلفه‌های جمهوری اسلامی ایران است به شایستگی به دست آید.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ما همچنان به لطف و نصرت الهی امیدواریم و بر این باوریم در داخل کشور با وحدت و همگرایی بیش از این می‌توانیم کارها را به سمت عزت و عظمت روزافزون و به ثمر نشستن مطلوب سوق دهیم تا همه اهداف نظام اسلامی عینیت پیدا کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین