کد خبر: ۵۷۴۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

افشای فساد جنسی گسترده در ورزش کانادا

نتیجه یک تحقیق گسترده از وجود فساد جنسی گسترده در ورزش کانادا در ۲۰ سال اخیر حکایت دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
انگلیس، شبکه CBC کانادا اخیراً تحقیقاتی در حوزه فساد در ورزش این کشور منتشر کرده که حقایق تأسف‌باری را برملا کرده است. طبق این گزارش بیش از 200 مربی در رشته‌های ورزشی مختلف از سال 1998 تاکنون به آزار جنسی ورزشکاران زیر سن قانونی متهم و محکوم شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری «اینساید دِگیمز»، انتشار این گزارش واکنش کمیته ملی المپیک کانادا و کمیته پارالمپیک این کشور را به همراه داشته و آنها مدعی شده‌اند که همواره حامی ورزش بدون فساد اخلاقی و تبعیض از هر نوع بوده‌اند.

در تحقیقات CBC‌ فاش شده که حداقل 222 مربی که در حوزه تعلیم ورزشکاران تازه‌کار کانادا ایفای نقش کرده‌اند، در دو دهه اخیر به ورزشکاران تحت تعلیم خود تعرض جنسی کرده‌ که بیش از 600 نفر از قربانیان زیر سن قانونی (18 سال) بوده‌اند. در این افشاگری همچنین مشخص شده که پرونده 34 تن از متهمان هنوز در جریان بوده و آنها در حال محاکمه هستند.

تهمان پرونده فساد اخلاقی ورزش کانادا در 36 رشته مختلف فعالیت داشته‌اند که بیشترین آمار آن مربوط به رشته هاکی با 86 متهم،‌ 59 مورد محکومیت و 8 مورد محاکمه در حال اجرا است. پس از آن، رشته‌های فوتبال هنرهای رزمی، بسکتبال و شنا بیشترین آمار موارد فساد اخلاقی مربیان را داشته‌اند.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین