کد خبر: ۵۷۴۴۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

حباب سکه ۵۷۰ هزار تومان شد/ طلا ۳۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان

در بیست و سومین روز بهمن ماه، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۷۰ هزار تومان افزایش (به نسبت ۲۱ بهمن) به ۴میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: امروز در بازار هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به نرخ ۴میلیون و ۲۶۰ هزار تومان معامله شد. 

محمد کشتی آرای افزود: همچین نیم سکه بهار آزادی ۲میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۰۵ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۷۶۵ هزار تومان ارزش گذاری شده است. 

وی تاکید کرد:‌ بیشترین حباب سکه متعلق به ربع سکه و با ۲۰۵ هزار تومان بوده و در مجموع حباب سکه امروز برابر با ۵۷۰ هزار تومان است. 

این فعال بازار طلا و جواهر گفت: در بازارهای جهانی هر اونس طلا با ۵دلار کاهش هم اکنون با ۱۳۱۳ دلار رسیده است. 

هر مثقال طلا در روز یکشنبه یک میلیون و ۶۰۰ هزار و حتی کمتر از این نرخ معامله شد که امروز قیمت هر مثقال طلا به یک میلیون و ۶۲۲هزار تومان افزایش یافت. 

کشتی آرای توضیح داد:‌ هرگرم طلای ۱۸عیار در بازار امروز ۳۷۴هزار و ۵۰۰ تومان معامله می شود که نسبت به روز یکشنبه ۲۵۰۰ تومان افزایش یافته است. 

وی درباره دلایل افزایش نرخ سکه در بازار بیان کرد: با افزایش و نوسانات نرخ ارز و همچنین بالارفتن تقاضای سنتی خرید سکه در پایان سال، شاهد افزایش نرخ سکه در روزهای گذشته و امروز بوده ایم. 

وی گفت:‌ بانک مرکزی مرجع اصلی توزیع سکه به بازار است که در ماه های گذشته محدودیت هایی برای واگذاری سکه وجود داشته و همچنین در کنار آن وجود سکه های خانگی و سبب شده تا تعادل میان عرضه و تقاضا تاحدودی برهم بخورد. 

وی درباره احتمال افزایش قیمت ها در نتیجه بالارفتن میزان تقاضا در پایان سال و آستانه نوروز توضیح داد: این مساله به صورت ۱۰۰درصد قابل پیش بینی نیست و باید منتظر روزهای آینده و میزان عرضه سکه از سوی بانک مرکزی و ورود سکه های خانگی به بازار بود. 

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین