کد خبر: ۵۷۴۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
زاینده رود گردشگری شبانه اصفهان را زنده کرد

چرا در بازگشایی زاینده رود پل شهرستان را ندیدند؟

امروز سیزده روزی است که از زنده شدن آب در رودخانه زاینده رود می‌گذرد و پل‌های مارنان، سی و سه پل و خواجو طی همین روزها پاهایشان را آبی زده‌اند و پای جریان یار دیرینه خود نشسته اند، اما در این میان پل شهرستان که قدیمی‌ترین پل بر روی رودخانه محسوب می‌شود دیرتر از همه پایش به آب افتاد و انگار فراموش شده‌ای بر روی این رودخانه بود.
آفتاب‌‌نیوز :
۱۰ روز پس از بازگشایی آب "پل شهرستان" همچنان بی آب بود و علت انحراف مسیر آب برای رسیدن هرچه سریع‌تر به شرق اعلام شد، بابک ابراهیمی مدیر دفتر برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در همین زمینه گفته است؛ اینکه آب از مسیر پل‌های تاریخی همچون پل شهرستان عبور نکند و از سمت دیگر برای رسیدن به منطقه شرق اصفهان منحرف شود، برداشت‌های اشتباه صنف کشاورزان است که من نیز نسبت به این کار معترض هستم که باید نسبت به این موضوع رسیدگی شود. او اعلام کرده که مرجع رسیدگی موضوع نرسیدن آب به پل تاریخی شهرستان میراث فرهنگی است که البته باید این موضوع را گزارش دهد تا آب منطقه‌ای این مسئله را رسیدگی کند.

زاینده رود از دو جهت فرونشست و زیبایی برای اصفهان اهمیت دارد

در سوی دیگر فریدون الهیاری - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در خصوص اینکه چرا پس از بازگشایی زاینده رود پل شهرستان بی آب مانده و یا اینچنین کم آب با آن برخورد می‌شود، گفت: میراث فرهنگی از همان روزهای ابتدایی درخواست خود را برای رسیدن آب به پل شهرستان ارسال کرده است و پیگیری می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه نرسیدن آب چه مشکلاتی را می‌تواند برای پل ایجاد کند، افزود: در کل باید گفت آب زاینده رود از دو جهت برای اصفهان اهمیت دارد یکی فرونشست زمین و دیگری زیبایی که برای شهر به ارمغان می‌آورد و اگر می‌خواهیم تاریخ و تمدن خود را به خوبی نشان دهیم نیازمند جریان آب در رودخانه هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: گاهی عده‌ای نوع مصالح به کار رفته در پل‌ها را مطرح می‌کنند، که این موضوع بین متخصصان دارای اختلاف نظر بوده در واقع عده‌ای معتقد هستند این پل‌ها به آب نیاز دارند و عده‌ای دیگر می‌گویند این چنین نیست.

زاینده رود گردشگری شبانه اصفهان را زنده کرد

الهیاری در پاسخ به این سوال که آیا پس از بازگشایی آب، محور گردشگری اطراف رودخانه زنده شده است، اما پل شهرستان به دلیل نداشتن آب یا کمبود و دیر رسیدن آب از موضوع گردشگری خارج شده است، گفت: این روزها جریان زاینده رود با خود نشاط اجتماعی را به اصفهان وارد کرده است و استقبال از زاینده رود تا پاسی از شب این پیام را به همه رسانده است که این رودخانه تا چه اندازه برای اصفهان اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: زاینده رود شب‌های اصفهان را زنده کرده است و گردشگری شبانه را در این شهر رونق داده و حتماً به طور جد پیگیر خواهیم بود که آب به پل شهرستان برسد تا بحث رویداد محوری در این بخش نیز فعال شود.

امروز نزدیک به دو روزی می‌شود که جریان آب به سوی پل شهرستان نیز حرکت کرده است، یعنی پس از ۱۰ روز از زنده شدن رودخانه در شهر، اما این جریان مقدار کمی از جریان اصلی آب است و میزانش کمتر از مابقی پل‌ها است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین