کد خبر: ۵۷۴۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸

تردید یک مقام اتحادیه اروپا از حضور هانت درکنفرانس ورشو

الی گرانمایه عضو شورای اروپایی درصفحه شخصی خود اعلام کرد که حضور وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس ورشو هنوز قطعی نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
گرانمایه عضو شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا و معاون مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای اروپایی (The European Council) از ابهام درحضور وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانس ورشو خبر داد. 

وی در صفحه شخصی خود نوشت: وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانس ورشو شرکت نخواهد کرد و نیلز انن وزیر امور بین‌الملل این کشور جایگزین او خواهد شد. انتظار می رود که وزارت امور خارجه فرانسه نیز به جای وزیر، یک مدیر سیاسی را به این اجلاس بفرستد. 

نشست ورشو روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در پایتخت لهستان برگزار می شود و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که ماه گذشته برگزاری آن را در قاهره پایتخت مصر اعلام کرد، دیروز تور اروپایی خود را از مجارستان آغاز کرده و پس از آن به جمهوری اسلواکی و لهستان می رود.
پمپئو در ابتدا گفته بود این نشست برای بررسی فعالیت های منطقه ای ایران برگزار می شود اما وقتی با واکنش کشورهای مختلف به ویژه اروپا روبه رو شد، موضوع آن را به مسائل خاورمیانه تغییر داد.

همچنین مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا به همراه جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ در این نشست حضور خواهند داشت.

گزارش رسانه ها حاکی است که کوشنر در این نشست طرح آمریکا را برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینیان عرضه خواهد کرد، هر چند بعید است جزییات آن را اعلام کند.

برگزاری نشست ورشو با اعتراض ایران روبه رو شده و بعید به نظر می رسد که از کشورهای مهم اروپایی هیاتی بلندپایه در آن حضور یابد.

روزنامه اماراتی ' نشنال ' روز سه شنبه در مطلبی به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی در سازمان ملل که نام آن را ذکر نکرد،نوشت : مقامات سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس مخالف برگزاری نشست ورشو هستند.

روسیه نیز شرکت نخواهد داشت و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده که در این نشست غایب خواهد بود.

در این نشست فقط مقام های برخی شیخ نشین های متحد آمریکا در حاشیه خلیج فارس و در صدر آنها عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی حضور می یابند.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین