کد خبر: ۵۷۴۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

اکثریت آمریکایی‌ها به مولر بیش از ترامپ اعتماد دارند

براساس یک نظرسنجی جدید اکثریت آمریکایی‌ها می‌گویند به رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه بیشتر از دونالد ترامپ اعتماد دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از پایگاه هیل، براساس نتایج نظرسنجی جدید انجام شده از سوی واشنگتن پست / اسکار اسکول که روز سه شنبه منتشر شد ۵۶ درصد آمریکایی‌ها گفتند از نظر آنها رابرت مولر بیشتر از دونالد ترامپ اعتبار دارد در حالی که تنها ۳۳ درصد گفتند به روایت رئیس جمهور از حقایق اطمینان بیشتری دارند.

۵۷ درصد اظهار داشتند از نظر آنها رابرت مولر بیشتر از ترامپ به یافتن حقیقت علاقه‌مند است تا این که بخواهد به ترامپ به صورت سیاسی آسیب بزند.

در این نظرسنجی ۸۶ درصد پاسخگویان دموکرات گفتند که با احتمال بیشتری روایت مولر از حقایق را باور می‌کنند در حالی که ۷۴ درصد پاسخگویان جمهوری خواه گفتند که در این خصوص به ترامپ اعتماد دارند.

۵۷ درصد از پاسخگویان مستقل همچنین اظهار کردند که مولر را در برابر ترامپ دارای اعتبار بیشتر می‌دانند در حالی که ۲۹ درصد گفتند به ترامپ بیشتر اعتماد دارند.

مارک روزل، رئیس دانشکده اسکاراسکول به واشنگتن پست گفت: در این نظرسنجی حامیان حزب‌ها به صورتی پیش بینی پذیر در کمپ‌های مربوط به خودشان آرایش پیدا کردند.

با این حال روزل گفت: اکثر آمریکایی‌ها همچنان ذهنیت باز درباره نتایج تحقیقات مولر در ارتباط با مداخله روسیه به نفع ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا دارند.

وی تاکید کرد: تعداد قابل توجهی از مردم ذهنشان را در مورد آن چه که این گزارش نهایتاً نتیجه‌گیری خواهد کرد باز نگه داشتند. این نظرسنجی دو ماه بعد از آن انجام شد که یک نظرسنجی دیگر از سوی هیل تی وی / امریکن بارومتر دریافت ۵۸ درصد از پاسخگویان معتقدند مولر به عنوان بازرس ویژه یک تحقیقات "بدون غرض ورزی" را درباره کمپین ترامپ به پیش می‌برد.

نظرسنجی واشنگتن پست / اسکار اسکول در میان یک نمونه ۸۴۱ نفری از بزرگسالان آمریکایی و از طریق تلفن در بازه ۶-۱۰ فوریه انجام شد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین