کد خبر: ۵۷۴۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶

کمک به ۱۶ هزار نفر در سیل و کولاک ۲۲ استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به حدود ۱۶ هزار نفر در ۲۲ استان متأثر از حوادث سیل و برف و کولاک در پنج روز گذشته خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 مرتضی سلیمی با اشاره به وقوع سیل و برف و کولاک در کشور اظهار کرد: از روز ۲۰ بهمن ماه تا ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه امروز (۲۵ بهمن ماه) استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد متأثر از سیل، برف و کولاک بودند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۵۰۸ نفر از نیروهای امدادی در قالب ۳۹۴ تیم به ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر امدادرسانی کردند، گفت: ۳۱۶۲ نفر اسکان اضطراری داده شدند و ۱۱۳ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

سلیمی با اشاره به فوت شش نفر بر اثر وقوع این حوادث اظهارکرد: سه نفر در شهرستان اسدیه خراسان جنوبی، یک نفر در لالی خوزستان، یک نفر در میرجاوه سیستان و بلوچستان و یک نفر هم در استان فارس به دلیل گرفتار شدن خودروی سواری در مسیر سیلاب فوت شدند و یک نفر نیز در شهرستان رودان هرمزگان مفقود است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ۸۶۳ دستگاه خودرو از مسیر برف و ۶۱ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند و از ۲۴۲ واحد مسکونی نیز آب تخلیه شد.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، سلیمی خاطرنشان کرد: ۱۶۰ دستگاه چادر، ۳۴۲۰ تخته پتو، ۹۰۰ تخته موکت، ۳۲۰۰ کیلوگرم نایلون، ۱۳۹۲ بسته غذایی، ۳۵۰۰ قوطی کنسرو، ۳۷۰ کیلوگرم حبوبات، ۵۴۰ کیلوگرم روغن و ۳۳۹ بطری آب معدنی در این مناطق توزیع شد.

وی در پایات گفت: امدادرسانی در استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین