کد خبر: ۵۷۴۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸

واگذاری ۳۲ هکتار از اراضی پردیسان به ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۲ هکتار اراضی در پردیسان قرار است در اختیار ساکنان سکونت‌گاه‌های غیر رسمی قرار بگیرد تا شرایط خوبی را در تأمین مسکن برای آنها به وجود آورد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد پژمان امروز در هفتمین ستاد بازآفرینی پایداری شهری که در استانداری قم برگزار شد، عنوان کرد: بازآفرینی و نوسازی بافت‌های فرسوده به تنهایی از عهده دستگاه‌های اجرایی برنمی‌آید و نیاز به مشارکت همگانی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر مردم، ضرورت و اهمیت بازآفرینی را در افزایش ارزش افزوده بافت‌ها بدانند و مشارکت لازم را داشته باشند بسیاری از طرح‌ها با سرعت بیشتری تحقق می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی، حاشیه نشینی و تبعات اجتماعی آن است. باید حاشیه نشینی را با اجرای صحیح مصوبات بازآفرینی و احیای بافت‌های فرسوده مهار کرد.

پژمان بیان کرد: قم به عنوان کلان شهر مذهبی در معرض مهاجرت قرار دارد و این امر به حاشیه نشینی دامن می‌زند.

وی اظهار کرد: بازآفرینی در بافت‌های تاریخی نیز ساز و کار خاص خود را نیاز دارد و باید تمهیداتی اندیشید که بازآفرینی به بهترین نحو در بافت‌های تاریخی انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در قم بافت‌های فرسوده زیادی وجود دارد که در این باره یکی از سیاست‌های دولت دوازدهم، تفویض اختیارات و امور در بازآفرینی به دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین