کد خبر: ۵۷۴۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
حاج‌علی‌اکبری:

۲۲ بهمن امسال هشداری جانانه به «کم‌گذاران» بود/به لطف الهی دست جنایتکاران زاهدان به قهر الهی مبتلا می شود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: ملت ایران در هفته‌ گذشته یکی از زیباترین جلوه‌های تقوای جمعی را به نمایش گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :
 حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: ملت ایران در هفته‌ گذشته یکی از زیباترین جلوه‌های تقوای جمعی را به نمایش گذاشت. تقوا برای یک ملت مومن و جامعه انقلابی دارای جلوه های گوناگونی است. وقتی یک ملت بزرگ به لطف خدای متعال از نعمتی بهره مند می ‌شود تقوایشان به آنها حکم می‌کند که یک شکر بزرگ به ساحت قدس ربوبی تقدیم کند.

به گزارش آفتاب نیوز، وی افزود: از ملتی که از چنگال فرعونیان و ستمگران نجات پیدا می‌کند و طعم آزادی و استقلال را می‌چشد و از ملتی که در پرتو استقرار ولایت الهی به بسیاری از آرزوهای خود می‌رسد و در مسیر فتح قله‌های بزرگ قرار می‌گیرد، انتظار می‌رود یک شکر بزرگ جمعی به جا بیاورد.

اهم اظهارات امام جمعه موقت تهران به شرح زیر است:

*خدا در قرآن می‌فرماید: اگر اهالی شهرها تقوا پیشه کنند و ایمان خود را در صحنه زندگی متجلی کنند، ما برکات خود را از آسمان و زمین بر آن‌ها نازل می‌کنیم. جامعه‌ای که یوم‌الله را درک کرد و بزرگترین نعمت خدا؛ یعنی آزادی از چنگال فرعون و قرار گرفتن در سایه‌سار ولایت الهی، قرار گرفت، به او فراخوان داده می‌شود که به تقوایی فراخوان می‌شود که متجلی در شکر است. در این صورت، ظرفیت‌های مادی و معنوی را برکت می‌دهد

* ملتی هستیم که نعمت بزرگ شامل ما شد و ملّت عزیز ما حق تقوا را در شکر نعمت ولایت الهی به‌جا آورد،؛ ملّت ایران یک ملّت قدرشناس و شاکر است. با افتخار عرض می‌کنم ملّت عزیز ما یک ملّت شکور است؛ برای کسی که به یوم‌الله یعنی آزادی و ولایت الهی رسید.

* صبر و شکر دو بالی است که ملّت را به سوی قله‌های شرف و کرامت حرکت می‌دهد، دو ستون اصلی شکل‌گیری یک امّت برگزیده و مفتخر به ولایت الهی صبر و شکر است؛ صبر، ملت انقلاب کرده و به ولایت الهی رسیده را در برابر آفت‌ها و چالش‌ها حفظ می‌کند؛ و شکر، ظرفیت های یک ملّت را شکوفا می‌کند و آن ها را در مسیر تعالی قرار می‌دهد. این دو، بال‌های پرنده خوشبختی ملت را تأمین می‌کند و به سوی قلّه‌های افتخار پرواز می‌دهد.

* ملت ما در چلّه گذشته، هم صبور بود و هم شکور،  نماد شکر ملّی ملّت ایران، هر سال ۲۲ بهمن بوده و ۲۲ بهمن چهلمین سال انقلاب، در بین سال‌های قبل، جلوه بدیعی داشت. در میان نبرد سنگین رسانه‌ای و در بین چالش‌ها و دشمنی‌ها و تحریم‌ها و شرایط دشوار اقتصادی و شرایط خاص آب و هوای روز ۲۲ بهمن، یک حماسه فاطمی را ملّت عزیز ما آفریدند و همه آمدند. یک ۲۲ بهمن بی‌نظیر بود. همه به این اعتراف کردند. شمارندگان جمعیت‌های ما در داخل و خارج، بر کیفیت و کمیت این حضور سرافرازنه اعتراف کردند، همه آمدند؛ از همه اقوام و سلیقه‌ها و نسل‌ها؛ جوی‌هایی بودند که به دریا پیوستند. به نظر می‌رسید شهدا هم در بین ملّت هستند. ۲۲ بهمن امسال حال و هوای عجیبی داشت؛ می‌شد حضور شهدا را درک کرد.

* ۲۲ بهمن امسال یک سجده شکر ملّی و دو رکعت سجده شکر به ساحت قدس ربوبی، از سوی ملّتی صبور، خوش‌فکر و با وفا و یک عرض ادب به ساحت مقدس ولی الله اعظم به عنوان کارگردان انقلاب و صاحب اصلی این انقلاب بود؛ یک خداقوت عاشفانه به رهبری حکیم بود؛ یک دستمریزاد هوشیارانه به خادمان مردم و یک بوسه عارفانه بر جبین خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان و یک لبخند مهر به مستضعفان عالم؛ و در عین حال، یک طوفان خشم و یک سیلی به‌یادماندنی بر چهره سیاه شیاطین و دشمان ملّت و یک تحقیر تاریخی برای دشمنان و یک هشدار جانانه برای خائنان و «کم‌گذاران» و نفوذی‌ها و ناراضی‌تراش‌ها بود. حقیقتاً حماسه بزرگی بود و امیدواریم خداوند ملّت عزیز را به خاطر این صبوری و شکر و به خاطر این وفا و صفا در زمره سپاهیان و انصار امام عصر(عج) قرار دهد.

* سبزپوشان امنیت و پاسداران رشید و شجاع و دلاوری که تأمین کنندگان امنیت کشور امام عصر(ع) هستند، در ماجرای خاش و زاهدان به شهادت رسیدند. خدا این عزیزان را به لطف الهی را در عالی‌ترین درجات و با امام و شهدا، محشور و دست جنایتکاران را رسوا و آنها را هرچه سریع‌تر به قهر الهی مبتلال کند.

*در آستانه چلّه دوم انقلاب اسلامی، خداوند هدیه‌ای بسیار بزرگ و دوست‌داشتنی به ما داد که امیدوارم خداوند متعال توفیق قدرشناسی از آن را به ما عنایت بفرماید. رهبر حکیم و عالیقدر در پاسخ به این سؤال که در ادامه راه چگونه می‌توانیم شکرگزار انقلاب کبیر اسلامی باشیم، در قالب یک بیانیه به‌عنوان گام دوم انقلاب اسلامی به ملّت شریف و عزیز و باوفای ما هدیه دادند. صادرکننده این بیانیه یک رهبر الهی، نورانی، عارف، باصفا، شجاع، ولی فقیه زمان، دارای تجربه عالی مدیریت ولایی، حکیم، ژرف‌نگر، مصلح، یک مجاهد کارکشته پیر، با بیش از ۵۵ سال سابقه مجاهدت؛ در اوج فرزانگی و فرهیختگی با اشراف تاریخی، با شناخت از جهان معاصر و تاریخ ملّت‌ها، سرشار از مهربانی و احساس پدری و بهره‌مند از قلم استوار است.

خبرآنلاین 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین