کد خبر: ۵۷۵۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰

اعلام برندگان جشنواره برلین / خرس طلا به فرانسه رسید

شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین با اعطای جایزه خرس طلایی بهترین فیلم به «مترادف‌ها» از فرانسه و تقسیم سایر جوایز به کار خود پایان داد.
آفتاب‌‌نیوز :
هیأت داوران بخش رقابتی جشنواره برلین ۲۰۱۹ به ریاست «ژولیت بینوش» بازیگر مطرح فرانسوی، فیلم فرانسوی‌زبان «مترادف‌ها» به کارگردانی «نداو لاپید» را به عنوان برنده جایزه خرس طلای بهترین فیلم این رویداد سینمایی انتخاب کردند.

این فیلم که داستان فردی است که برای زندگی بهتر به پاریس پناه می‌برد جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی جشنواره از نگاه هیأت داوران فیپرشی (انجمن بین‌المللی منتقدان فیلم) را نیز از آن خود کرده بود.

اعلام برندگان جشنواره برلین / خرس طلا به فرانسه رسید
فیلم «مترادف ها»، برنده خرس طلای جشنواره برلین ۲۰۱۹

«فرانسو اوزون» دیگر سینماگر فرانسوی نیز برای ساخت فیلم جدیدش با عنوان «به لطف خدا» برنده جایزه ویژه هیأت داوران (خرس نقره‌ای) شد. جایزه بهترین کارگردانی جشنواره نیز به «آنجلا شانلنک» برای ساخت فیلم «من خانه بودم اما» رسید و جایزه خرس نقره‌ای (جایزه آلفرد بائر) نیز به فیلم «خرابکار سیستم» ساخته «نورا فینگ شیدت» اختصاص یافت.

خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد و زن برلیناله ۲۰۱۹ نیز به ترتیب به «وانگ جینگچون» و «یونگ می» هر دو برای بازی در فیلم «بدرود پسرم» اعطا شد.

در سایر بخش‌ها، «مائوریزیو براکی» به همراه «کلودیو جیووانسی» و «روبرتو ساویانو» جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره را برای فیلم «پیرانا» به خانه بردند و جایزه بهترین دستاورد هنری جشنواره نیز به طراح صحنه و لباس فیلم «Out Stealing Horses» رسید.

«اورای» ساخته «مهمت اکیف بویوکاتالای» برنده جایزه بهترین فیلم اول جشنواره شد و خرس طلای بهترین فیلم کوتاه جشنواره نیز به فیلم «اومبرا» به کارگردانی «فلورین فیشر» و «یوهانس کرل» اعطا شد و «پسر آبی» نیز برنده خرس نقره‌ای به انتخاب هیأت دوران بخش فیلم کوتاه جشنواره برلین شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین