کد خبر: ۵۷۵۳۰۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

ارتفاع موج در خلیج فارس به 2.5 متر می رسد

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز تا صبح فردا مناطق مرکزی، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم می شود که ارتفاع موج در نقاط دور از ساحل به 1.5 تا 2.5 متر خواهد رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
امین حسین نقشینه  افزود: همچنین پیش بینی شده سرعت وزش باد لحظه ای در جزایر خلیج فارس از جمله قشم، کیش و لاوان به بیش از 40 کیلومتر بر ساعت برسد که برای شناورهای سبک، نیمه سبک، صیادی و تفریحی احتیاط لازم را توصیه می کنیم.

وی اظهارداشت: برای امروز تا سه شنبه چند موج بارشی در نقاط مختلف کشور خواهیم داشت؛ به عنوان مثال امروز در خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف و باران، رگبار و رعد و برق با وزش باد شدید رخ می دهد که این شرایط در استان های هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق کرمان نیز پیش بینی شده است، این موج بارشی آخر وقت از کشور خارج می شود.

نقشینه ادامه داد: امروز تا فردا موج دیگری در دامنه های زاگرس مرکزی، جنوب آذربایجان غربی ، شرق و شمال شرق خوزستان ، غرب و مرکزی، کرمانشاه ، نقاطی از استان های کردستان ، ایلام، لرستان ، چهارمحال و بختیاری ، همدان و مرکزی به شکل بارش برف و باران خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: همچنین در مناطق کوهستانی و گردنه ها کاهش دما، کولاک برف ، یخبندان، لغزندگی و مه گرفتگی خواهیم داشت.

وی افزود: فردا دوشنبه افزایش دمای 3 تا 6 درجه را در سواحل دریای خزر و اردبیل همراه با وزش باد جنوبی خواهیم داشت انتظار داریم آسمان سواحل شمالی کشور فردا صاف تا نیمه ابری باشد، اما پس فردا سه شنبه جریانات هوا شمالی می شود که علاوه بر متلاطم کردن دریا کاهش دما در کرانه های دریای خزر همراه با بارش را همراه دارد.

 هوای پاک و سالم در کلانشهرهای کشور

نقشینه گفت: امروز شاهد وزش باد نسبتا شدیدی در استان های تهران، کرج، قزوین، قم، اصفهان و سمنان خواهیم بود که هوا در این شهرها در شرایط پاک و سالم قرار می گیرد.

وضعیت هوای تهران/ گرمترین و سردترین نقاط کشور

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بیشینه دمای امروز تهران در فرودگاه مهرآباد 10 درجه و شمیرانات 9 درجه بالای صفر می رسد ، امروز تهران آسمانی نیمه ابری گاهی وزش باد شدید خواهد داشت، اکنون نیز کیفیت هوای تهران در شرایط پاک قرار دارد، بر اساس اعلام مرکز کنترل کیفیت هوا تهران از ابتدای سال تا به امروز 23 روز هوای پاک داشته است.


نقشینه گفت: بندرعباس با دمای 25 درجه بالای صفر و فرودگاه اردبیل با دمای منفی 11و آبعلی منفی 10 به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین