کد خبر: ۵۷۵۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

بشار اسد: سوریه در برابر ۴ جنگ قرار دارد/اردوغان جیره‌خوار حقیر آمریکاست

بشار اسد در سخنرانی امروز (یکشنبه) اظهار کرد: سیاست برخی کشورها در قبال سوریه بر پایه حمایت از تروریسم و بازارگرمی برای اجرای نظام فدرالیسم برای تضعیف دولت مرکزی است. وی افزود: طرح تقسیم جدید نیست و به مرزهای سوریه نیز محدود نمی‌شود بلکه کل منطقه را دربرمی‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در جریان سخنرانی خود در جمع رؤسای شوراهای محلی استان‌های این کشور عنوان داشت: برگزاری انتخابات یکی از مؤلفه‌های اصلی کشور است و موفقیت ما را در مقابله با تروریسم و توطئه‌ها را برجسته می‌کند.

وی افزود: دیگر نمی‌توان طبق شیوه‌های غالب در دهه‌های گذشته امور کشور را اداره کرد و به دنبال آن به توسعه دست یافت.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه تصریح کرد: پس از بهبود اوضاع میدانی یک فرصت واقعی و جهش کیفی در زمینه بهبود اداره محلی داریم.

وی گفت: مشارکت در توسعه جامعه و به عبارت دیگر با نهادهای دولتی در زمینه تصمیم گیری گسترش خواهد یافت و نهادهای دولت مرکزی نقش نظارتی خود را در فرایند توسعه ایفا می‌کنند.

اسد تاکید کرد که راه‌اندازی طرح‌های توسعه به صورت محلی همراه با طرح‌های استراتژیک دولت تکمیل خواهند شد.

رئیس‌جمهوری سوریه ادامه داد: سیاست برخی از کشورها در قبال سوریه بر پایه حمایت از تروریسم و تبلیغات برای تحقق دولت غیرمتمرکز و تضعیف قدرت تمرکز گراست. برخی کشورها نیز مانع از بازگشت آوارگان سوری به خانهایشان شده و در تراژدی آنها سهیم هستند.

وی خاطرنشان کرد: اراده ملت ما طرح سلطه آمریکا و غرب بر سوریه را به شکست کشاند و طرح تقسیم یک موضوع جدید نبوده و به سوریه خلاصه نمی‌شود و اگر اراده ملی متحد و یکپارچه نبود سوریه نمی‌توانست از مهلکه خارج شود.

بشار اسد افزود: تروریسم کوچ را بر میلیون‌ها سوری تحمیل کرد و دولت نیز در مقابل سعی در کاهش درد و رنج آنها داشت. جنگ در سوریه داخلی نیست بلکه علیه تروریسم است و ما از گروه‌های مسلح می‌خواهیم که سلاح خود را کنار گذاشته و مصالحه کنند.

رئیس‌جمهوری سوریه اظهار داشت: سوریه قدرتمندتر خواهد شد، چراکه با شجاعت و به واسطه نیروهای مسلح و حمایت هم‌پیمانان، دوستان و برادران با جنگ مقابله کرد. سوریه یک مالک واقعی دارد و آن ملت سوریه است نه دزدها و دلالان.

وی در ادامه گفت: امروز تروریسم در سوریه از یک منطقه به منطقه دیگر سقوط می‌کند و به میزان هر وجب از اراضی که آزاد می‌شود یک دشمن، یک مزدور و یک خائن وجود دارد. مزدوران یاد نگرفته‌اند که قاعده واقعی پیوستن به مردم و صداقت است نه خیانت و حیله گری برای رسیدن به ارزش‌ها.

رئیس‌جمهوری سوریه تصریح کرد: نقد یک حالت ضروری است و زمانی که کوتاهی وجود دارد باید واقع‌بینانه باشد. مذاکره باید مثمر ثمر و با استناد به واقعیت‌ها باشد نه تاثیرپذیری‌ها. وی خاطرنشان کرد: مذاکره مبتنی بر حقایق باعث تمیز بین فرصت‌طلب‌ها و صاحبان واقعی مشکل می‌شود.

بشار اسد عنوان کرد: شبکه‌های اجتماعی تا حدی در نابسامانی اوضاع و متزلزل کردن اوضاع سهم داشتند و تنها ابزار بودند. ما نباید تصور کنیم که جنگ خاتمه یافته من این را به هر شهروند و مسؤول سوری می‌گویم.

وی با بیان اینکه ما در برابر چهار جنگ قرار داریم آنها را برشمرد و گفت: اول جنگ نظامی است، دوم جنگ محاصره است و سوم جنگ اینترنتی است و چهارم جنگ با فاسدان است. آنچه اخیراً رخ داده مساله گاز است و اینکه موسسات مربوطه با شهروندان شفاف نیستند.

بشار اسد تصریح کرد: وضعیت کنونی هوشیاری بیشتر را به دلیل شکست دشمن در حمایت از تروریسم و مزدورانش می‌طلبد زیرا که آنها تلاش خواهند کرد تا جامعه سوریه را متشنج کنند.

رئیس‌جمهوری سوریه افزود: نمایندگانی از جانب ترکیه در کمیته قانون اساسی هستند و حقیقت این است که مذاکره بین دو طرف ملی و طرف سوم مزدور است.

وی ادامه داد: ملی‌گراهای واقعی کسانی هستند که در برابر ترویسم سلاح به دست گرفتند. دشمنان در مراحل گذشته از طریق تکیه بر تروریست‌ها شکست خوردند و اکنون مزدور ترکیه‌ای را به شمال می‌فرستند. اردوغان یک اخوانی جیره خوار حقیر آمریکاست. ترکیه از همان روز اول بحران از آمریکا برای ورود به شمال سوریه کمک گرفته است.

بشار اسد خاطرنشان کرد: کسانی نیز وجود دارند که مشکلات کوچکی را برای پراکنده کردن ما و از دست دادن چشم‌اندازمان ایجاد می‌کنند و با مطرح کردن ایده‌های تخریبی سعی در ایجاد اختلافات جدید در جامعه سوری دارند.

وی افزود، سوریه به تمامی ملت خود نیاز دارد و از آوارگان می‌خواهیم که به کشورشان بازگردند. ما نیازمند یک گفت‌وگوی ملی واقعی هستیم، چراکه گفت‌وگویی که بر پایه حقیقت باشد قادر به تشخیص مشکلات واقعی است و این طبیعی است که به عناصر تروریستی اجازه ندهیم که پرونده آوارگان را به سند سیاسی برای اجرای منافع‌شان تبدیل کنند.

اسد گفت: برنامه‌ای آمریکا برای تسلط بر جهان تغییر نکرده است. واقعیت این است که مقاومت مردم ما به طور جدی رشد کرده است و میهن یک کالا نبوده و مقدس است و مالکان واقعی دارد نه دزد.

وی ادامه داد: موضوع آوارگان یک منبع فساد بود که مقامات برخی از کشورهای حامی تروریسم از آن سوء استفاده کردند و بازگشت این افراد به کشورشان این مقامات را از مزایای سیاسی و مادی محروم می‌کند و پرونده آوارگان در خارج تلاشی از سوی کشورهای حامی تروریسم برای محکومیت دولت سوریه است.

بشار اسد تصریح کرد: دشمنان زمانی که جنگ را علیه ما آغاز کردند می‌دانستند که زیربناهای ویران شده را برای ما باقی خواهند گذاشت که ما دوباره آنها را برپا خواهیم کرد اما موضوع مهم‌تر تعامل با ساختار فکری است و نباید در این زمینه شکست بخوریم. چالش اصلی ما تأمین مواد اساسی برای شهروندان است که در نتیجه محاصره و جنگ با سختی‌هایی مواجه شده‌اند.

وی افزود: در نتیجه شکست دشمنان از طریق حمایت از تروریسم و مزدورانشان، باید نسبت به اوضاع کنونی محتاط بود چراکه آنها (دشمنان) سعی خواهند کرد که آشوب را در داخل جامعه سوری ایجاد کنند. در قانون اساسی چیزی درباره سازش وجود ندارد و به کشورهای متخاصم اجازه نخواهیم داد که از طریق مزدوران خود که ملیت سوری دارند، به هیچیک از اهداف خود دست یابند.

بشار اسد در رابطه با سازمان ملل نیز تاکید کرد: ما از نقش سازمان ملل استقبال خواهیم کرد اگر بر اساس منشور این سازمان باشد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین