کد خبر: ۵۷۵۸۱۹
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹

پیشنهاد اردوغان برای نگه داشتن داعشی‌های خارجی در سوریه

روزنامه حریت ترکیه امروز (سه شنبه) نوشت، اردوغان به ترامپ پیشنهاد داده که داعشی‌های خارجی در سوریه باقی بمانند.
آفتاب‌‌نیوز :
 این روزنامه نوشت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بارها از رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود درباره سرنوشت ۸۰۰ نظامی خارجی موجود در صفوف داعش در سوریه پس از تکمیل آزادسازی مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی پرسیده و اردوغان هم پیشنهاد داده آنها در مناطق مشخصی در سوریه باقی بمانند.

روزنامه مذکور این موضوع را در سایه فشارهای دولت ترامپ بر کشورهای غربی از جمله آلمان، فرانسه و انگلیس برای تحویل نظامیان داعشی جهت محاکمه در خاک کشورهایشان بررسی می‌کند؛ کاخ سفید این کشورها را تهدید کرده که در صورت عدم تحویل شهروندان داعشی خود آنها را آزاد می‌کند.

حرییت نوشت، منابع آگاه اعلام کردند، داعشی‌های خارجی در اختیار نیروهای سوریه دموکراتیک قرار دارند و نیروهای کرد در واکنش به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تهدید می‌کنند که آنها را آزاد خواهند کرد.

به نوشته این روزنامه، دیدارهای میدانی ترکیه و آمریکا شامل صحبت درباره سرنوشت نظامیان داعشی نمی‌شود اما ترامپ دست‌کم در دو مکالمه تلفنی با اردوغان از او درباره عاقبت و سرانجام ۸۰۰ نظامی پرسیده است و پاسخ ترکیه که جالب توجه است این بوده که ارتش آزاد وابسته به مخالفان دولت سوریه تعدادی از نیروهای داعش را در مناطق مشخصی در زندان‌های سوریه بازداشت کرده‌اند و به طور خلاصه آنکارا به واشنگتن پیشنهاد داده که می‌توان داعشی‌ها را در اماکن مشخصی زندانی کرد.

حریت در ادامه نوشت، پاسخ ترکیه در یافتن راه حلی برای این مشکل روشن بود که آمریکا این اقدام را برای ممانعت از خروج خود از سوریه در پیش گرفته است. با وجود پیشنهاد ترکیه، ترامپ اروپایی‌ها را تهدید می‌کند که بدون توجه به پیشنهاد و راه حل ترکیه نظامیان خارجی از همان شیوه یگان‌های مدافع خلق کرد استفاده خواهند کرد.

این روزنامه ترکیه‌ای در پایان نوشت، طی روزهای آتی سرنوشت این مساله روشن خواهد شد.

ترامپ روز شنبه در توییتی از کشورهای اروپایی در راس آنها انگلیس، آلمان و فرانسه خواست شهروندان افراطی بازداشت شده خود در سوریه را پذیرفته و آنها را در خاک کشورهایشان محاکمه کنند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین