کد خبر: ۵۷۵۸۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی به طور کامل قابل حذف نیستند

یک مقام انتظامی گفت: هموطنان گرامی باید آگاه باشند که تصاویر انتشار یافته در فضای مجازی به صورت کامل قابل حذف نیستند.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به کشف یک پرونده هتک حیثیت در تلگرام، اظهار داشت: هموطنان گرامی بایستی آگاه باشند که تصاویر انتشار یافته در فضای مجازی بصورت کامل قابل حذف نیستند پس بهترین راه برای این مهم پیشگیری است.

سرهنگ محمد اقبالی در تشریح این خبر گفت: خانمی ضمن مراجعه به پلیس فتا مدعی بود شخصی ناشناس از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با یک خط نامشخص و صرفاً با استفاده از یک آیدی اقدام به ایجاد و انتشار عکس وی کرده، سپس از طریق ایمیل با ارسال تصاویری غیر اخلاقی برای شاکیه ایجاد مزاحمت کرده است، این امر ضمن هتک حیثیت شخصیت اجتماعی وی در بین خانواده و محل کار،  مشکلات و حواشی خانوادگی نیز برای نامبرده ایجاد کرده است که به دلیل حساسیت، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

اقبالی گفت: با توجه به اینکه شخص مزاحم هیچگونه شماره و یا سرنخی از خود به جا نگذاشته بود طی اقدامات فنی و مهندسی شخصی به هویت س ب  مورد شناسایی  قرار گرفت و طی عملیاتی در یکی از مناطق جنوب استان البرز دستگیر و به این پلیس انتقال داده شد.

وی افزود: متهم پس از مواجهه با مستندات لب به اقرار گشود و هدف خود از این اقدامات را انتقام گیری از جواب رد این خانم به درخواست هایش اعلام کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: هموطنان گرامی باید به این نکته توجه کافی را داشته باشند که پروفایل ها در شبکه های اجتماعی مختلف آلبوم عکس خانوادگی نیست و باید مراقب هویت خود در این فضا باشند.

رئیس پلیس فتا استان البرز بیان داشت: افراد سودجو و اشخاصی که قصد انتقام گیری از شما به هر دلیلی را دارند می توانند با استفاده از این تصاویر و اعمال تغییرات بر روی این تصاویر اقدام به هتک حیثیت و انتشار تصاویر کنند.

اقبالی در ادامه توصیه های خود گفت: هموطنان گرامی بایستی آگاه باشند که تصاویر انتشار یافته در فضای مجازی بصورت کامل قابل حذف نیستند پس بهترین راه برای این مهم پیشگیری است.

وی در پایان گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.  


مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین