کد خبر: ۵۷۵۸۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

چرخش 180 درجه ای در کره شمالی/مخالفان رابطه با آمریکا در کره شمالی زندانی یا اعدام می شوند

روزنامه 'وال استریت ژورنال' نوشت، رهبر کره شمالی، مخالفان تلاش های دیپلماتیک برای برقراری رابطه با آمریکا و کره جنوبی را زندانی و یا به خارج از کشور تبعید و یا حتی اعدام می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته این روزنامه آمریکایی، بین 50 تا 70 نفر از شهروندان کره ای به علت آنچه رسانه دولتی این کشور از آن در راستای تلاش برای مبارزه با فساد یاد کرد، هدف قرار گرفتند.

وال استریت ژورنال با استناد به تحلیل های مقامات امنیتی آمریکایی و کره جنوبی افزود، 'کیم جونگ اون' دارایی های شهروندان متمول کره شمالی را مصادره کرده است، اقدامی که نشانه تلاشی احتمالی از سوی کیم برای رفع موانع طرح جذب منابع مالی همزمان با دست و پنجه نرم کردن دولت او با تحریم های بین المللی است.

گفته می شود، توجیه دولت کیم برای مصادره اموال ثروتمندان این است که آنها از طریق غیرقانونی صاحب ثروت شده اند. دولت کیم سال گذشته مقامات فرماندهی گارد کره شمالی را به سوءمدیریت مالی متهم و آنها را بازداشت کرد.

'دونالد ترامپ' و کیم، سران آمریکا و کره شمالی قرار است 27و28 فوریه(7و 8 اسفند) دیدار و گفت وگو کنند.

ترامپ و کیم در نشست ژوئن گذشته در سنگاپور با امضای توافقنامه ای به برقراری روابط تازه دوجانبه و تلاش برای برقراری صلح پایدار در شبه جزیره کره، عاری سازی کره شمالی از تسلیحات هسته ای و حل و فصل مساله اسرای جنگی و مفقودین در جنگ متعهد شدند. 

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
0
0
نگران نباشید، اینجا هم چند وقت دیگه همین جوری میشه :)
کی فکر میکرد پس از اتمام جنگ، ما با عراقیها اینقدر رابطه برقرار کنیم؟!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین