کد خبر: ۵۷۵۹۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

"حسرتی ندارم"

خواننده موسیقی سنتی می‌گوید که در سال‌ها فعالیت‌های هنری‌اش حسرتی ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
کریم صالح‌عظیمی در گفت‌وگوی کوتاهی با ایسنا می‌گوید: آرزو دارم مانند ایام قدیم مردم آواز خوب بخوانند و آواز خوب گوش بدهند.

او درباره اینکه گفته می‌شود آواز اصیل ایرانی در حال از بین رفتن است، اظهار می‌کند: اینگونه نیست؛ بالاخره فعالیت‌هایی در این زمینه انجام می‌شود. اما الان گوش مردم به شکل دیگری پر شده است. هرچه به گوش مردم برسانند همان را می‌شوند. باید تا جایی که امکاناتمان هست موسیقی و آواز خوب به گوش مردم برسانیم. مشکل اصلی آنجاست که منابعی که باید آواز صحیح را به گوش مردم برسانند وجود ندارد.

حسرتی ندارم

این ردیف‌دان و استاد آواز با شیوه خواندن افرادی مانند گلپا و ایرج مخالف است و در این زمینه بیان می‌کند: آن‌ها راهنمای مردم نبودند؛ آوازخوان‌ها باید راهنمای مردم باشند که آن‌ها را به طرف موسیقی و آواز صحیح سوق بدهند؛ نه اینکه مردم عوام از آوازی خوششان بیاید. آن‌ها آواز سنتی و دستگاهی نمی‌خواندند من به همین دلیل با شیوه آوازی آن‌ها مخالف بودم.

کریم صالح عظیمی سال ۱۳۲۵ در تبریز متولد شد. او با شنیدن صدای آواز ابوالحسن خان اقبال آذر (اقبال السطان) به موسیقی سنتی علاقمند شد و پس از معرفی از سوی محمود فرنام (نوازنده نامی دایره) به محضر ابوالحسن اقبال آذر راه یافت. صالح عظیمی ردیف‌دان و مدرس آواز و خواننده موسیقی سنتی تاکنون تنها ارائه‌دهنده سبک و شیوه آوازی استاد اقبال آذر است و وفادارترین شاگردی به شمار می‌رود که استاد آذر طی یک صد و چند سال زندگی خویش تربیت کرد. صالح عظیمی از سال ۱۳۶۰ در مرکز موسیقی صداوسیما، مرکز حفظ و پژوهش موسیقی سنتی ایران، حوزه هنری، مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه سوره به تدریس موسیقی و آواز مشغول بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین