کد خبر: ۵۷۵۹۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

بنی گانتس و نتانیاهو به هم تاختند

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل انتقادهایش از نخست وزیر اسرائیل را شدت داده و گفته که او یک "حاکم" است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه اورشلیم پست، بنی گانتس، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر را یک "حاکم" خواند و گفت که او برای یک دهه با استفاده از ارعاب، ترس و تحریک بر اسرائیل حکمرانی کرده است.

وی ادامه داد، نتانیاهو اکنون ترسیده چون او با یک حزب حاکم جدید روبروست. حاکم تکرو پریشان و ترسان است. دلقک‌های نزدیک به او دیگر نمی‌خندند و حزبش وحشت زده است. برای نخستین بار در یک دهه، حاکم و زیردستانش این بار فهمیده‌اند که یک حزب جدید ملی با آنها رقابت می‌کند.

گانتس سپس به نتانیاهو بابت زمانیکه به عنوان سخنگو و دیپلمات اسرائیلی در آمریکا سپری کرده بود، تاخت و ادامه داد: زمانیکه من با سربازانم در شب‌های یخبندان زمستان در سنگرهای گل آلود پناه گرفته بودم، بنیامین نتانیاهو اسرائیل را برای بهتر کردن زبان انگلیسی و تمرین آن در کوکتل پارتی‌های لوکس ترک کرد. در آن روزهایی که من فرماندهی واحد ضربت شالداگ را در عملیاتی که به مرگ و زندگی مربوط می‌شد، رهبری می‌کردم، شما، نتانیاهو شجاعانه و محتاطانه بین اتاق‌های گریم استودیوهای تلویزیونی در رفت و آمد بودید. زمانیکه من چند نسل از فرماندهان و نیروها را آموزش می‌دادم، شما در استودیویی در نیویورک در کلاس‌های بازیگری شرکت می‌کردید.

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل همچنین گفت: زمانیکه با دشواری و با پوتین و یونیفورم به خواب می‌رفتم، نتانیاهو با طراحان لباسش در اتاق‌های پرو دیدار داشت و امن و امان به هتلش برمی‌گشت. یک و ماه نیم مانده به انتخابات آوریل ۲۰۱۹، ما همگی بین حاکمی که لهجه انگلیسی بوستونی دارد و لباس‌های لاکچری و گریم‌های سنگین دارد و یک رهبری اسرائیلی که واقعی، مراقب و قابل اعتماد است و نه جعلی، باید یکی را انتخاب کنیم.

وی انتخابات را اینگونه خلاصه کرد که "اسرائیل باید انتخاب کند: یا بی بی (نتانیاهو) در اولویت باشد یا اسرائیل".

نتانیاهو در واکنش به صحبت‌های گانتس گفت، گانتس باید از خودش خجالت بکشد. نتانیاهو به اسرائیلی‌ها یادآور شد زمانیکه در خدمت ارتش اسرائیل بوده جانش را به خطر انداخته و نزدیک بوده کشته شود.

در چارچوب جنگ انتخاباتی دو رقیب، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گزارش تصویری منتشر کرد که در آن بنی گانتس رئیس حزب ژنرال‌ها را به موافقت با طرح آمریکا در زمان باراک اوباما برای خروج اسرائیل از مناطق فلسطینی واقع در مرزهای ۱۹۶۷ متهم کرد. او می‌خواهد نشان دهد که گانتس میانه‌رو نیست و یک چپ‌گراست. گانتس نیز پاسخ داد، فرماندهی عملیات نظامی با آمریکایی‌ها به تصمیم دولت نتانیاهو رایزنی می‌کرد و نتانیاهو شخصا زمانی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کرد آن را تایید کرد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین