کد خبر: ۵۷۶۰۴۶
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

علائم بیماری التهابی روده

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با هشدار در زمینه فزایش بیماری التهاب روده در اصفهان گفت: این بیماری با علائمی همچون دل پیچه شدید، اسهال مزمن، دفع خون، دل دردهای مداوم و حتی انسداد روده می تواند بروز می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بابک تمیزی‌فر اظهار داشت: بیماری التهابی روده بر اثر ترکیبی از سه عامل وارث،‌ عوامل محیطی مثل تغذیه نامناسب و آلودگی‌های محیطی در افراد مستعد ایجاد میشود که نقش  سیستم ایمنی بدن در ایجاد آن مهم است.

وی با اشاره به اینکه بیماری التهابی روده در سنین فعال زندگی بروز می کند، ادامه داد: این بیماری با علائمی همچون دل پیچه شدید، اسهال مزمن ، دفع خون، دل دردهای مداوم و حتی انسداد روده می تواند بروز می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ابراز داشت: در حال حاضر در سطح استان اصفهان  دو هزار و ۳۰۰ نفر مبتلا به التهابی روده هستند که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ بیمار در مرکز تحقیقات بیماریهای گوارش و کبد وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای پرونده  هستند و به شکل منظم ویزیت می شوند و اطلاعات دارویی و وضعیت سلامت آنها به صورت منظم ثبت می شود.

وی  افزود: استان اصفهان از استان های پیشگام در برگزاری سری همایش‌های آموزشی بیماران التهاب روده است و در این سالها توانسته است در تشخیص و کنترل این بیماری گام های موثری بردارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: فراگیری بیماری التهابی روده در هر دو جنس به یک نسبت است.

وی گفت: بیماری التهابی روده همچنین در سنین ۶۰ و ۶۵ سال نیز با دفع خون و ایجاد زخم و التهاب، تورم و قرمزی روده همراه است که لازم در بیماران مشکوک به آن در دوران میانسالی اقدام به کلونوسکوپی کنند.

تمیزی‌فر گفت: بیماران که  بعد از ۱۰ و ۱۵ سال مبتلایان به التهابی روده هستند باید سالی یکبار کلونوسکوپی انجام دهند تا از سرطانی شدن روده آنها جلوگیری کنند.

منبع: خبرآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین