کد خبر: ۵۷۶۱۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴

تكذيب يک حاتم‌بخشی و تهديد رئیس دفتر رئیس‎جمهور

رييس دفتر روحاني ادعای یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره اختصاص اعتبار یک‌هزار میلیارد تومانی برای جبران خسارت سهامداران موسسه پدیده شاندیز را تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
اعضای هيات دولت صبح چهارشنبه يكم اسفند۱۳۹۷ نيز مانند هر چهارشنبه به ميان خبرنگاران آمدند و برخي از آن‌ها درباره سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ‌هايي را ارائه دادند. در اين ميان محمود واعظي، رييس دفتر روحاني ادعای یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره اختصاص اعتبار یک‌هزار میلیارد تومانی برای جبران خسارت سهامداران موسسه پدیده شاندیز را تکذیب کرد و افزود: کسانی که این سخنان را مطرح می کنند، اغراض سیاسی دارند و اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.رییس دفتر روحاني افزود: من چنین موضوعي را نشنیدم و مشخص نیست که این موضوع از کجا مطرح می شود، اگر قرار باشد دستوری داده شود باید از طریق دفتر ابلاغ شود. واعظی گفت: تاکنون حرف‌های زیادی از این نماینده شنیده اید که هیچ کدام از آن‌ها هم درست نبوده است ؛ باید از منشأچنین خبرهایی تایید بخواهید و از این نماینده سند ادعایش را نیز جویا شوید. واعظي درخصوص اقدامات انجام شده درباره مسائل مربوط به موسسات اعتباری توضیح داد: سازوکاری که در گذشته برای موسسات اعتباری انجام شد، این بود که در شورای سران سه‌قوه هرکدام نمایندگان خود را داشتند و محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور، مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس و معاون رییس قوه قضاییه در این سازوکار حضور داشتند. وی تاکید کرد:هر تصمیمی توسط این سه نفر بررسی می‌شد و به اطلاع سران قوا می رسید؛ بنابراين همه ابعاد تصمیمات در نظر گرفته می شد. این سازوکار مربوط به گذشته بوده است و من موضوع تازه ای درباره آن نشنیده ام.

هزينه روشنگري

گفتني است چندي پيش نصرا... پژمانفر از نمايندگان مشهد در خبري مدعي شده بود كه روحاني دستور پرداخت هزارميلياردي را به معاون اقتصادي خود صادر كرده‌بود. بعد از انتشار اين خبر روزنامه قانون در گزارشي به اين اقدام كه منبع مالي آن مشخص نبود، اعتراض كرد و برخي نمايندگان نيز به اين اقدام انتقاد كردند ولي عده‌اي در قامت سهامداران پديده و همچنين مدافعان حقوق آن‌ها به روزنامه قانون توهين و خبرنگاران وروزنامه‌نگاران آن را تهديد كردند.

لزوم حل مشكلات سهامداران

اميدواريم هرچه سريع‌تر مشكل سهامداران بي‌گناه پديده كه گرفتار ترفندهاي رسانه‌اي صداوسيما و شركت پديده شدند، حل شود ولي اينكه برخي سعي دارند بدون برنامه و تنها براي خاموش كردن اعتراضات بحران مالي جديدي را براي ملت ايجاد كنند، رويه مناسبي نيست و بايد راهكار صحيحي براي حل معضلات زندگي اين عزيزان در دستور كار قرار گيرد زيرا بسياري ازاين سهامداران به هزاران اميد دارايي خود را به اعتماد مسئولان ورسانه حاكميتي به ميدان آوردند و بايد آن‌ها به حق خود دست پيدا كنند.

تهديد واعظي

گفتني است نصرا... پژمانفر، نماینده مردم مشهد در گفت‌وگو با قدس آنلاین اظهار داشت: درباره دستور رييس جمهور مبنی بر پرداخت هزار میلیارد تومان برای حل مشکل سهامداران پدیده مستندات قانونی وجود دارد و نامه آن به جهت اینکه محرمانه است، قابلیت انتشار ندارد. وی در واکنش به اظهارات محمود واعظی مسئول دفتر رييس جمهور مبنی بر تکذیب اختصاص هزار میلیارد تومان به پدیده ، تصریح کرد: مردم از آقای واعظی تاکنون حرف‌های غیرمستند زیادی شنیده‌اند که با واقعیت همخوانی نداشته است.

نماینده مردم مشهد افزود: اقای واعظی یا هر مسئول دولتی دیگری که ادعا دارد این موضوع واقعیت ندارد به صورت مکتوب و به صورت مستند آن را ارائه كند و فقط به اظهارات شفاهی و غیر مستند اکتفا نکنند. پژمانفر تصریح کرد: آقای واعظی اولین و آخرین بار نیست که مسائل را انکار می‌کند و اگر در این خصوص عذرخواهی نکند، سند دستور رییس‌جمهور را انتشار می‌دهم؛ واعظی همچنین دروغ‌هایی را در دوران وزارت ارتباطات گفته بود که منجر به اخذ کارت زرد از مجلس شد؛ تاسف می‌خوریم آقای روحانی این چنین آدمی که حرف‌ها و دستوراتش را قبول ندارد، مسئول دفتر خود کرده است. این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: شأن خودمان نمی‌دانیم که با ایشان وارد محاجه شویم و بي‌شك از طرق قانونی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

منبع: روزنامه قانون
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین