کد خبر: ۵۷۶۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲

سه پیشنهاد وزیر بهداشت به رئیس جدید سازمان نظام پزشکی

وزیر بهداشت در پیامی ضمن تبریک انتصاب دکتر محمدرضا ظفرقندی به عنوان رییس کل سازمان نظام پزشکی پیشنهاد داد که در سه محور از جمله بازیابی شان و منزلت جامعه پزشکی بیشتر همکاری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش «وبدا» پیام دکتر سعید نمکی به شرح زیر است:

«برادر ارجمند جناب آقای دکتر ظفرقندی

بدین وسیله انتخاب حضرت‌عالی توسط جامعه شریف پزشکی و اعتماد و صدور حکم جناب‌عالی از سوی رییس جمهور محترم به عنوان رییس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران را تبریک عرض می‌نمایم.

اینجانب معتقدم فراز و نشیب‌های پیش روی ما در نظام سلامت را با همدلی، همراهی و هم‌افزایی میان سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی، کلیه دلسوزان، صاحب نظران و اندیشمندان کشور به سهولت خواهیم پیمود.

انتظار می‌رود در این راستا بتوانیم:

اولا: شأن و منزلت جامعه شریف پزشکی را که در سال‌های سخت و به‌خصوص در دوران دفاع مقدس، دوشادوش مردم عزیز کشورمان در همه صحنه ها حضور سازنده ای داشته، بازیابیم. استحضار دارید هجمه بی‌وقفه به گروه‌های مرجع همچون روحانیون و پزشکان، بی‌تردید از دست رفتن سرمایه‌های اجتماعی کشور و تهی شدن این ذخایر در روزهای نیازمندی را در بر خواهد داشت و البته ترمیم زخم‌های این تهاجم بر چهره پزشکی کشور نیازمند حرکت‌های واقع‌بینانه، روشنگرانه و خردمندانه‌ای است که با به کارگیری کلیه ظرفیت‌های موجود امکان پذیر خواهد بود.

ثانیا: مستمسک غیرقابل کتمان خیلی از هجمه‌ها، عدم التزام به قانون، زیاده‌طلبی و قصور برخی از همکاران جامعه پزشکی و در مواردی پایمال کردن حقوق بیمار و خانواده‌های آن‌ها است. این گروه اندک، متاسفانه حیثیت جمع کثیر و خدمتگزاری را که حتی از گرفتن حقوق قانونی خویش نیز می گذرند، ملوث نموده‌اند.

ضروری است با ساز و کارهای مناسب و در کنار هم، جهت حذف لکه‌های آلوده از دامان پاکیزه پزشکی کشور بدون فوت وقت اقدام کنیم. این حرکت خداپسندانه علاوه بر تطهیر دامان پزشکی کشور، رضایت خدا و مردم عزیز، بهانه برای هرگونه هجمه غیرمنصفانه را از دیگران خواهد گرفت .

ثالثا: اصلاح و رفع کاستی‌های قانونی در حوزه‌های مختلف نظام سلامت، برقراری عدالت بین رشته‌ای در کتاب ارزش نسبی و نظام تعرفه‌گذاری، استقرار پرونده الکترونیک سلامت، پزشکی خانواده و نظام ارجاع، نهادینه کردن رویکرد پیشگیری از عوامل خطرزا به خصوص بیماری‌های غیرواگیر، نظارت مشترک و مستمر بر مراکز ارائه خدمت، اصلاح رویه رسیدگی به شکایات گیرندگان خدمت، شنیدن به موقع صدای همکاران و اعضای جامعه پزشکی و طرح آن در جایگاه‌های مناسب و موارد متعدد دیگر از مواردی است که با مشارکت بین بخشی می‌توان به آن‌ها پرداخت. بدیهی است رسیدگی به این امور در گام نخست، نیازمند تشکیل کمیته‌ها و برقراری جلسات مستمر و مشترک کارشناسی است که امید دارم بی درنگ سازماندهی فرمایید.

توفیق آن برادر گرامی را در خدمت به مردم عزیز کشورمان در این جایگاه رفیع از خداوند بزرگ مسئلت دارم.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین