کد خبر: ۵۷۶۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶

یک کشته و ۱۲ زخمی در درگیری‌های مرزی ونزوئلا

با تشدید تنشها در مناطق مرزی ونزوئلا رسانه ها از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۱۲ تن دیگر در درگیری گروهی ازمعترضان با نیروهای امنیتی خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
 این نخستین مورد از مرگ یک معترض در ارتباط با تحولات مربوط به تدارک مخالفان برای آوردن کمکهای انسان دوستانه خارجی به داخل ونزوئلا است.

به گزارش آسوشیتدپرس،امیلیو گونزالز، شهردار شهر گران سابانا در مرز ونزوئلا اعلام کرد، این فرد زنی به نام زورایدا رودریگز است که با شلیک گلوله کشته شده و از مردم محلی بوده است.

او گفت، چند تن از اعضای گروه قومی موسوم به پمون با اعضای گارد ملی و ارتش ونزوئلا که در حال انتقال دادن تانکها به منطقه مرز با برزیل یک روز بعد از دستور رئیس جمهور ونزوئلا به بستن این مرز بودند، درگیر شدند.

این خشونتها ساعاتی پیش از برگزاری دو کنسرت با انگیزه حمایت از شورشیان ونزوئلا که یکی از سوی یک میلیاردر انگلیسی به نام ریچارد برانسون و دیگری از سوی دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ترتیب داده شده اند، اتفاق افتادند.

برانسون ترتیب برگزاری کنسرتی با حضور ده ها موزیسین شناخته شده آمریکای لاتین را در کنار پل مرزی میان کلمبیا و ونزوئلا در داخل خاک کلمبیا داده و دولت مادورو نیز در سمت دیگر این پل وعده برگزاری یک فستیوال و کنسرت سه روزه را داده است.

گروهی از افراد و رهبران محلی در جنوب ونزوئلا اعلام کردند تلاش کرده اند جلوی حرکت یک کاروان نظامی عازم مرز با برزیل را به دلیل این که این سربازان مامور به جلوگیری از ورود کمکهای خارجی به ونزوئلا بوده اند بگیرند.

ریچارد فرناندز و ریکاردو دلگادو، دو تن از رهبران محلی به رویترز گفتند، این کاروان وارد روستای کوماراکاپای شد و برای باز کردن راهش شروع به تیراندازی کرد که در اثر این تیراندازی یک زن کشته شد.

گوایدو در توئیتی نوشت: در نتیجه این جنایت ۱۲ تن مجروح و یک تن کشته شدند.

او خاطر نشان کرد: شما باید در این زمان تعیین کننده تصمیم بگیرید کدام طرف هستید. به همه نظامیان می گویم از امروز تا فردا شما تعیین خواهید کرد که میخواهید چه خاطره ای از خودتان به جا بگذارید.

منبع: خبرگزاری مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین