کد خبر: ۵۷۶۴۳۳
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

گزینۀ جدید برای صندلی نیکی هیلی/عکس

رئیس جمهوری آمریکا سفیر فعلی این کشور در کانادا و همسر مدیر یک شرکت زغال سنگ را برای مسئولیت نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل متحد معرفی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ شامگاه جمعه در بیانیه توئیتری خود اعلام کرد «کلی نایت کرفت» را برای جایگزینی نیکی هیلی که از ابتدای سال 2019 استعفا داده است، معرفی می کند.

گزینۀ جدید برای صندلی نیکی هیلی/عکس

وی ادامه داد: کلی کار فوق العاده ای را به نمایندگی از کشور ما انجام داده است و من تردید ندارم که تحت مدیریت او، کشور ما در بالاترین سطح نمایندگی خواهد شد. به کلی و خانواده اش تبریک می گویم.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم در بیانیه ای از معرفی کرفت به عنوان سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل ابراز رضایت کرد و گفت: کرفت مدافع برجسته منافع اقتصادی و امنیت ملی آمریکا در کانادا بوده است و او بسیار واجد شرایط است تا در سازمان ملل هم چنین کاری را انجام دهد.
وی ادامه داد: منتظر تایید او هستم و در سازمان ملل متحد هم با او کار می کنم.

نیکی هیلی نماینده مستعفی آمریکا در سازمان ملل متحد هم در یادداشت توئیتری خود انتخاب کلی نایت را به او تبریک گفت و اظهار کرد می دانیم که او صدای قوی آمریکا در سازمان ملل متحد خواهد بود.

جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ هم در دو کلمه رضایت خود را از این انتخاب به این شکل اعلام کرد: تبریک به کلی- انتخاب عالی.

تام کاتن سناتور جمهوریخواه آمریکا هم خدمات کلی در کانادا را افتخار آفرین توصیف کرد و ادامه داد: او به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل یکی از مدافعان منافع آمریکا در عرصه جهانی خواهد بود. 

داگ فورد نخست وزیر ایالت آنتاریوی کانادا و رهبر حزب محافظه کاران این ایالت هم انتصاب کلی را تبریک گفت.

کلی نایت کرفت پس از آن معرفی شد که ترامپ ابتدا هدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را برای این مسئولیت معرفی کرده بود.

هفته گذشته نوئرت اعلام کرد که به دلایل خانوادگی نمی تواند این مسئولیت را بپذیرد. 

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین