کد خبر: ۵۷۶۴۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

چرا مردان از دکتر رفتن طفره می‌روند/یک باور اشتباه مردانه

مدیر عامل شرکت شهر سالم تاکید کرد: مردان باید درمان بیماریشان را جدی بگیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روابط عمومی شرکت شهر سالم، دکتر چوبینه مدیر عامل شرکت شهر سالم در سومین کنگره سلامت مردان با تاکید بر جدی گرفتن اولین نشانه بیماری برای درمان زودهنگام، گفت: همواره این نگرانی در خانواده ها وجود دارد که چرا مردان، برای پیگیری درمان بیماری خود تمایلی ندارند . متاسفانه دیدگاه های سنتی که در مورد قوی بودن مردان وجود دارد، باعث شده که مردان در صورت مشاهده علائم بیماری هایشان برای درمان، کمتر به پزشک مراجعه کنند و یا زمانی برای درمان بیماری اقدام کنند که خطر بیماری بالا باشد.

مدیر عامل شرکت شهر سالم با اشاره به اینکه بیش از سه میلیون از جمعیت را زنان سرپرست خانوار تشکیل داده است، گفت: بیش از نیمی از زنان سرپرست خانوار، همسرانشان را در اثر بیماری از دست داده اند. ما در حوزه سلامت باید هم توجه به کاهش مرگ و میر در اثر بیماری داشته باشیم و هم تلاش کنیم که حمایتگر سلامت زنان سرپرست خانوار باشیم که زندگی خود و فرزندانشان را اداره می کنند.

 چوبینه متخصص بیولوژی تولید مثل دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر اهمیت پیشگیری و بهداشت تاکید بسیار کرد و افزود: شرکت شهر سالم شهرداری تهران در درجه اول رویکرد ارائه خدمات رسانی به بیش از ۲۵۰هزار نفر از کارکنان و بازنشستگان، پیمانکاران شهرداری را برعهده دارد. ما در مدیریت جدید شرکت شهر سالم، تمام تلاشمان را بر این رویکرد اساسی گذاشتیم که پیشگیری را به عنوان یک اولویت اصلی در برنامه اجرایی خود قرار دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه  علوم پزشکی تهران، فعالیت های شرکت شهر سالم را در حوزه سلامت مردان اینگونه اعلام کرد: در برخی از حوزه های سخت و مهم شغلی مانند آتشنشانی، پسماند، پاکبانی، مردان مشغول به انجام خدمات رسانی هستند که شرکت شهر سالم چکاپ و معاینات سلامت بیش از ۱۷هزار نفر از آنها را به صورت کامل در سال جاری انجام داد و در بیش از ۲۵۰۰نفر از آنان، علائم بیماری مشاهده شد که با درایت و رسیدگی همکاران، پیگیری روند درمان آنها صورت گرفت.

وی در پایان نقش رسانه‌ها را در ایجاد توجه و نهادینه سازی درمان بیماریهای مردان موثر خواند و گفت: امیدواریم که جامعه علمی بتوانند با یاری فعالان فرهنگی و گروه های اجتماعی نقش بهینه ای در مدیریت سلامت شهری داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین