کد خبر: ۵۷۶۴۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

بیشترین و کمترین احساس امنیت در شب در کدام استانها است + نمودار

نتایج یک تحقیق که توسط وزارت اقتصاد گزارش شده، وضعیت استان‌هایی که بیشترین و کمترین احساس امنیت در شب دارند، را مشخص کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری یک پژوهشکده به پایش شاخص های ملی محیط کسب وکار در راستای سنجش و ارتقای بهره‌وری با رویکرد تحلیل شاخص سرمایه اجتماعی در سال ۹۶ پرداخته است.

در این تحلیل سوالات متعددی از افراد در استان‌های مختلف پرسیده شده و به لحاظ اینکه یکی از معیارها محیط کسب و کار به امنیت باز می‌گردد، عنوان شده «آیا هنگامی که به تنهایی در شب در شهر یا محل زندگی تان پیاده روی می‌کنید، احساس امنیت دارید؟» که وضعیت استان‌ها در این زمینه سنجیده شده است.

طبق این تحلیل که بین صفر و یک فرض شده،‌ استان‌های رتبه بندی شدند. احساس امنیت در هنگام پیاده روی در شب یک عامل مثبت برای سرمایه اجتماعی محسوب می شود و بنابراین هر چه احساس امنیت بالا باشد نشان دهنده سرمایه اجتماعی بالا در یک استان است.

با توجه به یافته‌ها، به ترتیب استان‌های زنجان، گیلان و کرمان بیشترین احساس امنیت را در شب احساس می‌کنند و استان‌های خوزستان، اصفهان و خراسان جنوبی نیز کمترین میزان امنیت را احساس می‌کنند. میانگین کشور در این مؤلفه 0.59  است که 13 استان امتیازی کمتر از این مقدار به دست آورده‌‌اند.

بیشترین و کمترین احساس امنیت در شب در کدام استانها است + نمودار
سرقت یک عامل منفی برای سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود و هر چه سرقت در یک استان بیشتر اتفاق بیفتد، نشانه پایین‌تر بودن سرمایه اجتماعی در آن استان است.

همچنین در بخش دیگر این پژوهش‌ انجام شده، سوالی با این عنوان که «آیا در یک سال گذشته، پول یا مایملکی از شما یا اعضای خانواده شما سرقت شده است؟» پرسیده شد.

در اینجا استان‌هایی که بیشترین امتیاز را گرفته‌اند معتقدند، پول یا مایملکی از اعضای خانواده آنها سرقت نشده و استان‌هایی که کمترین امتیاز را فرفته‌اند، بیشترین میزان سرقت را دارند.

بیشترین و کمترین احساس امنیت در شب در کدام استانها است + نمودار

با توجه به داده‌های به دست آمده بیشترین امتیاز به ترتیب مربوط به استانهای هرمزگان، گلستان و سمنان است و کمترین امتیاز به ترتیب مربوط به استان‌های قزوین، تهران و گیلان است. میانگین کشور در این مؤلفه 0.6 است که 12 استان کمتر از میانگین امتیاز کسب کرده‌اند.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
0
1
پس چرا خراسان رضوی نیست؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
0
0
خراسان رضوي كجاي اين ليست قرار داره؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین