کد خبر: ۵۷۶۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵

دایی: در مورد تیم خودم چیزی برای گفتن ندارم/ بازی با ما بهترین فرصت برای تراکتور است/ تعداد کارمندان باشگاه از ورزشکارانش بیشتر است/ در یک ربع این همه ماشین می‌‎فروشند ولی 2 میلیارد پول بازیکنان را ندارند بدهند

سرمربی سایپا در مورد مشکلات تیمش و همچنین بازی با تراکتورسازی صحبت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی دایی با حضور در نشست خبری پیش از بازی با تراکتورسازی اظهار داشت: در شرایط کنونی من در مورد تیم خودم نمی‌توانم صحبتی بکنم. ما درگیر مشکلاتی شدیم که همه از آن با خبرند و 4 روز تمرین نکردیم و بدون تمرین به مصاف این بازی می‌رویم و به همین دلیل چیزی از تیم خودم نمی‌توانم بگویم.

وی افزود: در مورد تراکتورسازی می‌توانم حرف بزنم. آنها تیم خوبی هستند که هم از تیم‌های ریشه‌دار لیگ هستند و هم طرفداران زیادی دارند. هزینه قابل توجهی در لیگ برتر داشتند و مهره‌های خوبی چه ایرانی چه خارجی به خدمت گرفتند و برای حضور در بالای جدول و کسب سهمیه می‌جنگند.

سرمربی سایپا ادامه داد: این بازی برای تراکتور بهترین فرصت است تا مقابل تیمی که تمرین نکرده 3 امتیاز را بدست بیاورد ولی ما با تمام مشکلاتی که داریم مطمئن باشید در زمین چیزی کم نخواهیم گذاشت و هر چه در توان داریم می‌گذاریم.

دایی با اشاره به شکست مقابل الریان و حذف از لیگ قهرمانان آسیا گفت: اولاز همه باید از بچه‌هایم تشکر کنم. با دستان خالی نمایش عالی در پلی آف لیگ قهرمانان داشتند و بازی با الریان عملکرد خوبی داشتند و یکی از معدود باخت‌هایی بود که من بابتش ناراحت نشدم چون هر چه در توان داشتیم در زمین گذاشتیم و کمی هم بدشانس بودیم. در دقیقه 85 توپ ما به تیر می‌خورد و برگشتش وارد دروازه خودمان می‌شود. این طبیعت فوتبال است. اما شما ببینید ما چطور رفتیم. چطور برگشتیم. من در 25 سال حضورم در فوتبال اولین سفری بود که دیدم تا یک ساعت مانده به پرواز هنوز پول آژانس هواپیمایی ریخته نشده بود و استرس این را داشتیم که واریز نشود و سفر لغو شود. بعد از آن این که حتی یک دلار هم به بازیکنان ندادند برای خروج. این مسائل خنده دار است. باید ببینید چطور رفتیم و چطور بازی کردیم. باز هم دم غیرت بازیکنانم گرم. جوانی که شاید اولین سفر خارجی‌اش بود نمی‌توانست یک شکلات 20 دلاری بخرد. ما خیلی مشکلات داریم و برای اینکه حل شود 4 روز است بچه‌هایمان تمرین نمی‌کنند ولی متاسفانه هیچکس جوابگو نیست. آقای درویش هم دید کسی کمک نمی‌کند مجبور به استعفا شد. باشگاه جزئی از کارخانه است. سایپا با این همه عظمت که همه فکرهای دیگر در موردش می‌کنند ما را خیلی وقت است تنها گذاشته و ما تنها کار می‌کنیم. سال قبل هم همینطور بود.

وی در مورد دلیل مشکلات مالی که تیم‌ها درگیرش هستند گفت: دلیلش سیستم نادرستی است که در ادارات و ارگان‌های مختلف ما درجریان است. من بارها گفته‌ام اگر تیمی می‌خواهد در لیگ 2، لیگ یک و لیگ برتر شرکت کند باید تضمین‌های لازم را به سازمان لیگ بدهد. وقتی این تضمین‌ها گرفته نمی‌شود این مسائل پیش می‌آید و با ندانم کاری خیلی از تیم‌های ریشه‌دار ما نابود شدند. این مشکل سیستماتیک در کشور ما حاکم است. حالا فوتبال زیر ذره‌بین است و دیده می‌شود و خیلی از جاها چون در چشم نیست مشکلاتش دیده نمی‌شود.

سرمربی سایپا درمورد استعفای درویش عنوان کرد: آقای درویش همیشه به مجموعه لطف داشته ولی یک نفر نمی‌تواند به تنهایی کاری کند و اصطلاحاً می‌گویند یک دست صدا ندارد. باشگاه شاید بیش از 80 نفر کارمند داشته باشد. در این مدت هرکسی آمده آدم‌های خودش را آورده است. نمی‌شود کارخانه‌ای مثل سایپا در یک سال و نیم 4-5 مدیرعامل عوض کند و هرکسی می‌آید حق دارد با نفرات مورد نظر خودش کار کند. در باشگاه سایپا 80 کارمند داریم ولی چند ورزشکار داریم؟ شاید برای هر 2 ورزشکار یک کارمند داریم. شما به جای حقوق دادن به 90 نفر هزینه را جای دیگر انجام بده. ما همه جای دنیا بودیم و دیدیدم یک باشگاه مثل سایپا را با 5 نفر می‌شود اداره کرد. همین کارخانه سایپا بالای 5 هزار نفر نیروی اضافه دارد. همین دلایل باعث می‌شود که درجا بزنیم. چطور می‌شود در 15 دقیقه فروش ماشین‌ها تمام می‌شود و چندین میلیارد پول واریز می‌شود ولی 2 میلیارد پول ندارند بدهی بچه ها را بدهند. خب بازیکنانم همین ها را می‌بینند و ناراحت می‌شوند. در این شرایط درویش و من مگر کاری می‌توانیم بکنیم؟ تنها کاری که درویش می‌توانست بکند استعفا بود. متاسفانه همه این مشکلات پدر تیم ما را در می آورد. مثل مدیرعامل هایی که تغییر دادیم زمین تمرین‌مان هم عوض شد. مگر می‌شود یک تیم در یک فصل 5 جای مختلف تمرین کند. ما مثل بی‌خانمان‌ها هر روز یک جا هستیم.

دایی در مورد برنامه‌ریزی سازمان لیگ گفت: من نمی‌توانم در مورد این مسائل صحبت کنم سازمان لیگ یک زمانی دارد که باید بازی‌ها را در آن زمان تمام بکند و می‌آید بازی‌های فشرده برای ما می‌گذارد. از یک طرف می‌گویند هر 4 روز یک بار بازی کن و ما بازی می‌کنیم و از آن طرف با یک سوت اشتباه عملکرد ما را زیر سوال می‌برند.


سرمربی سایپا درباره مشکلاتی که پس از آمدن او به این تیم ایجاد شد، گفت: خیلی از بدهکاری‌هایی که این باشگاه دارد، برای سال‌های قبل است. سال‌های قبل همین طور بازیکن گرفتند. ببنید چقدر طلبکار داریم؟ به بازیکن خود من که سال‌های قبل بازی کردند، چک داده شده، پاس نشده یا قول ماشین دادند و عملی نشده است. تازه می‌گویند اول چکت را بده بعداً ماشینت را بدهیم. ماشینی وجود ندارد. در آن باشگاه که ۸۰ و اندی کار می‌کنند، بالای ۵۰ درصد، دلشان با تیم نیست. موقعی که تا یک ساعت قبل از پرواز، فقط من می‌دانستم هر آن امکان لغو پرواز است. در فرودگاه وقتی مسئولان باشگاه ۴ هزار و پانصد دلار ندارند که تیم را به قطر بفرسند. بسیار خنده‌دار است. خیلی بد است که یک باشگاه با این عظمت چنین مشکلاتی داشته باشند.

دایی افزود: مطمئناً بعد از حذف ما از آسیا، خیلی از آن‌ها راحت هستند چون دیگر لازم نیست کاری انجام دهند. به غیر از چند نفر معدود که همیشه کنار ما هستند، ما کسان دیگری را ندیدیم و به غیر از چوب لای چرخ ما گذاشتن، کار دیگری انجام ندادند. برای رشته‌های مختلف اگر ورزشکاران را جمع کنیم به ۷۰ نفر نمی‌رسند. خنده‌دار است که ۸۰ نفر کارمند داریم.

او ادامه داد: هرکسی که به مأموریت می‌رود حق مأموریت می‌گیرد. این اولین بار است که چنین چیز را می‌بینم. دریغ از یک ریال قطری. بعد می‌گویند بروید و ببرید. با چه چیزی ببریم؟ حق، نا حق می‌شد اگر ما پیروز می‌شدیم. بازیکن ۱۲ هزار دلاری گذاشته بودم بازیکن ۲.۵ دلاری آن‌ها را بگیرد. بازیکنان ما خیلی با شرف و با غیرت هستند ولی نمی‌توانیم خودمان را با آن‌ها مقایسه کنیم. من ۲۰ و اندی سال قبل در السد بازی می‌کردم که در یک استادیوم تمرین و بازی می‌کردیم. الان چند زمین دارد آن هم در کشوری که نه آب دارد و نه خاک دارد ولی به علاوه پول، مدیریت هم دارد. آدم کیف می‌کند. ما در ۲۰ و اندی سال چه کردیم؟ به کجا اضافه کردیم؟ متأسفانه به جز چند استادیوم هم شکل - آن هم در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان که اصلاً تیم ندارند و علاقه‌ای به فوتبال ندارند - که من را یاد شوروی سابق می‌اندازد. ببنیند چه بلایی سر این استادیوم‌ها آمده است.

سرمربی سایپا خاطرنشان کرد: مشکل فقط برای فوتبال ما نیست. مشکل برای کل جامعه است. مشکل برای کشور ماست. فوتبال یک بخش کوچک است. چون فوتبال در دید است، مشکلاتش مشخص می‌شود. خدا را شکر ده اول را تکمیل کردیم و به روستاییان دادیم. با افتخار می‌گویم که شهرک ساختم نه ده. کاری که گروه ما کرد، هیچ‌کس در ایران نکرده است آن هم با کمکی که مردم ما کردند. مردم ما آدم‌های بزرگی هستند و بدون آن‌ها هیچ کاری نمی‌توانستیم بکنیم. من یک بار صحبت کردم. ما به قول شما این همه مشکل ایجاد کردیم. یک بار نشان دهید که چه ساختیم تا مردم بفهمند. فقط دوست دارید که ذهن مردم را به بیراهه بکشید؟ یک بار هم نکته مثبت نشان بدهید. یکی از دوستان می‌گفت که اخبار گفته که یکی از روستاهای سرپل تمام شد. کجا تمام شد، چه کسی تمام کرد؟ فقط بلدیم بنویسیم که فلانی گرفته شده یا دادستانی فلان نفر را دعوت کرده است.

دایی در ادامه درباره رکوردشکنی سردار آزمون در رقابت‌های اروپایی بیان کرد: سردار بازیکن بزرگی است. رکوردها برای زده شدن است. ما باید او را کمک کنیم و باید این سرمایه‌ها را درست رشد دهیم.

دایی اظهار کرد: شرایط نفت تهران فرق می‌کرد. ما الان حق و حقوقمان را می‌گیریم. ولی بعد از ۳ ماه و اندی که ارزش پول پایین آمده، داده می‌شود. در نفت می‌دانستیم که هیچ‌کس را نداریم و قهرمان جام حذفی شدیم اما الان پشتوانه تیم کارخانه سایپاست. مدیرعامل هم دارد. بازیکنان به من لطف دارند و این طور نیست که من کار خاصی انجام داده باشم. ما با هم زندگی می‌کنیم و مدیون آن‌ها هستم. وظیفه من نیست که کار خاصی برای آن‌ها بکنم. شاید یکی، دو نفر گیر کوچک داشتند که کمکشان کردند. این‌ها هم هیچ‌کدام فی سبیل‌الله نبوده و دو ماه بعد دینش را ادا کرده و هیچ‌کدام محتاج من نیستند. الان نزدیک عید هستیم. هی قول می‌دهند که می‌دهیم. از آن طرف هم فوتبالیست‌ها فحش و دری وری می‌شنوند که فلا ن حقوق را می‌گیرند. یک بازیکن تیم قطری ۲.۵ میلیون دلار ارزش دارد و دو بازی کرد. خود تاباتا حدود ۲.۵ میلیون دلار در سال می‌گیرد که ۳۰ و اندی میلیارد تومان می‌شود. کل هزینه ما ۱۲-۱۳ میلیارد نمی‌شود. من می‌گویم که باختیم و مسئولیتش با من است اما باز هم می‌گویم که بازیکنانم بهترین بازی‌شان را به نمایش بگذارند.

او درباره وقفه‌ای که درباره مشخص شدن تکلیف تیم‌ملی افتاده است، بیان کرد: همه جای دنیا همین است. من از سال ۹۴ در یک بازی مقابل ژاپن باخت. همان روز یکی به من گفت که ما به فکر آینده هستیم و از همان روز برای آینده برنامه‌ریزی کردند. ولی ما دوباره برگشتیم سر خط. این مشکلی است که همه جا داریم. بعد هم فکر نکنم اگر تیم‌ملی تشکیل شود بتواند بازی کند چون با توجه به برنامه‌ریزی سازمان لیگ، وقت نیست.

ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین