کد خبر: ۵۷۶۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

حذف ۴۰۰ کانال از یوتیوب به دنبال رسوایی اخلاقی

به دنبال افشای یک رسوایی اخلاقی در یوتیوب، این شبکه اجتماعی مجبور به حذف بیش از ۴۰۰ کانال و پاک کردن ده ها میلیون اظهار نظر و کامنت شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از ورج، تبلیغ برای سوءاستفاده از کودکان از طریق انتشار برخی محتوای چندرسانه ای، اظهارنظر(کامنت) و  غیره در یوتیوب با واکنش تند بسیاری از کاربران، اولیا و نهادها و شرکت های تبلیغاتی مواجه شده و حتی برخی از شرکت های تجاری در اعتراض به این رویداد از انتشار آگهی های خود در یوتیوب خودداری کرده اند که این امر می تواند زیان مالی هنگفتی را برای این شبکه اجتماعی به ارمغان آورد.

اولین بار فردی به نام فیلیپ دی فرانکو با انتشار ویدئویی در یوتیوب در مورد گسترش پدیده سوءاستفاده از کودکان از طریق امکانات یوتیوب هشدار داد.

بر اساس بررسی های وی اگر چه چنین ویدئوهایی در ظاهر در یوتیوب منتشر نمی شوند، اما با جستجوی برخی کلیدواژه های خاص، افراد ویدئوهایی را می یابند که ظاهرا با موضوعات دیگری تولید شده اند، اما در اصل به منظور تبلیغات برای سواستفاده از کودکان در وب قرار گرفته اند. معمولا در بخش نظرات یا کامنت های این ویدئوها هم تبلیغات سایت هایی که با همین هدف طراحی شده اند در دسترس قرار می گیرد.

یوتیوب در واکنش به انتشار خبر این موضوع از بررسی آن با همکاری پلیس خبر داد و افزود: در این زمینه به طور کامل از قوانین فدرال آمریکا تبعیت می کند. از جمله شرکت هایی که در اعتراض به این رسوایی نشر آگهی های بازرگانی در یوتیوب را متوقف کرده اند می توان به نستله، اپیک گیمز و دیزنی اشاره کرد.


مهر 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین