کد خبر: ۵۷۶۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

مقام‌های اسبق امنیت ملی آمریکا علیه اعلامیه وضعیت اضطراری ترامپ بیانیه صادر می‌کنند

یک گروه از مقامهای اسبق حوزه امنیت ملی آمریکا قرار است بیانیه‌ای منتشر و در آن از اقدام دونالد ترامپ در اعلام وضعیت اضطراری ملی در راستای کسب بودجه برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک، انتقاد کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
طبق گزارش واشنگتن پست، ۵۸ مقام ارشد اسبق حوزه امنیت ملی در آمریکا این بیانیه را امضا می‌کنند که شامل مادلین البرایت و جان کری، وزرای خارجه اسبق و چاک هاگل وزیر دفاع اسبق آمریکا به همراه الیوت کوهن، مشاور سابق وزارت خارجه و توماس پیکرینگ، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل می‌شوند.

این گروه متشکل از اعضای هر دو حزب اصلی آمریکا قرار است بیانیه خود را یک روز قبل از آن که مجلس نمایندگان آمریکا درباره قطعنامه‌ای به منظور جلوگیری از وضعیت اضطراری ملی اعلام شده از سوی دونالد ترامپ رأی گیری کند، منتشر سازد.

به نوشته واشنگتن پست این مقام‌ها گفتند: هیچ گونه ارزیابی قابل قبولی از شواهد، نشان‌دهنده وجود یک وضعیت اضطراری ملی به نحوی که ترامپ را واجد شرایط استفاده از بودجه حوزه‌های دیگر برای ساخت دیوار در مرز جنوب کند، نیست.

ترامپ بعد از آن وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد که کنگره آمریکا چندی پیش لایحه بودجه فدرال را به نحوی تصویب کرد که در آن مبلغ مورد درخواست ترامپ معادل ۵.۷ میلیارد دلار برای ساخت این دیوار در مرز با مکزیک در نظر گرفته نشد.

اعلامیه وضعیت اضطراری ملی، ترامپ را قادر می‌سازد بودجه‌های بخشهای دیگر را گرفته و به ساخت دیوار اختصاص دهد.

مقامات اسبق مذکور در بیانیه خود که ۱۱ صفحه است قصد دارند پایه و اساس اعلام وضعیت اضطراری ملی از سوی ترامپ را به چالش بکشند.

آنها گفتند: ۴۰ سال است با استناد به آمارهای وزارت امنیت داخلی آمریکا، میزان عبور غیرقانونی از مرز کشور ما در سطح پایینی قرار دارد.

این بیانیه افزوده که وضعیت اضطراری در مرز در ارتباط با تروریسم یا جرایم خشونت آمیز وجود دارد.

این گروه همچنین خاطر نشان کرد که طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، اکثریت عمده مواد افیونی که وارد خاک آمریکا می‌شوند از طریق گذرگاه‌های قانونی وارد می‌شوند.

همچنین طبق گزارش واشنگتن پست، این مقام‌ها در این بیانیه استدلال کردند، اعلامیه وضعیت اضطراری ملی، منافع سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا را تضعیف خواهد کرد.

آنها همچنین گفتند: این دیوار مرزی به عنوان تدبیری برای پشتیبانی ازنیروهای مسلح، بر خلاف آن چه که دولت ترامپ گفته، ضرورتی ندارد.

این بیانیه که اعلامیه وضعیت اضطراری ترامپ را به چالش کشیده علاوه بر مطر ح شدن پنج پرونده دادگاهی علیه این اقدام ترامپ است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین