کد خبر: ۵۷۷۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

واکنش محسن هاشمی به استعفای ظریف: موجب نگرانی افکارعمومی شد

رئیس شورای شهر تهران بااشاره به استعفای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، ابراز امیدواری کرد که با عنایت ویژه رئیس جمهور، ظریف برگردد.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره)، گفت: مکاتب توحیدی نگاه مترقی به زنان داشتند و اگرچه صاحب مقام نبوت و امامت نیستند اما در برخی از ابعاد اهمیت و خصوصیت‌های شاخص تری نسبت به آنها دارند که می‌توان به جایگاه حضرت فاطمه اشاره کرد.

وی با بیان این که امروز روز بزرگداشت مقام مادر و زن نام گذاری شده است، گفت: ارتقای جایگاه زن در جامعه پیش از آن که به تبلیغات و شعار نیاز داشته باشد، نیازمند عمل است و انقلاب اسلامی در این موضوع گام‌های مهمی برداشته که نمونه آن در حوزه آموزش و پرورش است که شاهد پیشی گرفتن دانش اندوزی و علم افزایی زنان نسبت به مردان هستیم.

وی با بیان این که فهرست «امید» نگاه ویژه به ارتقای جایگاه زنان داشت و سعی کرد صدای نیمی از جامعه را بشنوند، گفت: در مدیریت شهری نیز به جایگاه زنان به خصوص در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی توجه شده و آنها امروز جزو اولویت‌ها هستند و امیدواریم با عبور از کلیشه‌ها و روزمرگی‌های حاکم بر مناسبات اجتماعی، شاهد رشد زنان در جامعه باشیم.

واکنش هاشمی به استعفای ظریف

هاشمی در ادامه به استعفای شب گذشته محمد جواد ظریف اشاره کرد و با بیان اینکه استعفای ظریف، وزیر توانمند خارجه جمهوری اسلامی، موجب نگرانی افکارعمومی شد گفت: دکتر ظریف که طی سه دهه گذشته یکی از موفقترین دیپلمات‌های نظام محسوب می شوند، مورد اعتماد ویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار داشته و رهبرمعظم انقلاب نیز بارها طی سالهای اخیر از ایشان تقدیر کرده اند.

محسن هاشمی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با حمایت ویژه رییس جمهور و سایر مسئولان از دکتر ظریف، ایشان قدرتمندتر از گذشته به خدمت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ادامه دهند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین