کد خبر: ۵۷۷۱۵۳
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
بخشی از بار موفقیت ایران در منطقه، بر دوش سپاه و بخشی بر دوش وزارت خارجه و اقتصاد کشور است

واکنش روحانی به‌ استعفای‌ ظریف و کنایه به مجمع: نمی‌شود کشور را دست ۲۰ نفر داد|چرا فکر می‌کنیم دنیا عقل ندارد؟ بشار اسد گفت سفر من به تهران دیپلماتیک نبود| رهبری چند بار به من گفتند که با لوایح چهارگانه مخالفتی ندارند| پس چه کسی مخالف است؟ می خواهید چه کار کنیم؟

رئیس‌جمهور گفت: خط مقدم ما در مقابل آمریکا، وزارت خارجه، بانک مرکزی و وزارت نفت است. از دکتر ظریف، همتی و زنگنه بابت ایستادگی‌شان تشکر می‌کنم.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس جمهوری از برخورد با لوایح دولت درباره FATF انتقاد کرد و گفت: نمی شود کشور را به دست 10-20 نفر داد و هر تصمیمی که گرفتند، بگوییم تابعیم. صاحب این کشور ملت بزرگ است حتما ملت و بانک مرکزی و بانک های ما حرف خواهند زد.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، «حسن روحانی» روز سه شنبه در پنجاه و هشتمین مجمع عمومی بانک مرکزی که با حضور اعضای مجمع، رییس کل، قائم مقام و دیگر اعضای هیات عامل بانک مرکزی برگزار شد، اظهارداشت: اگر رابطه ما با گروه اقدام مالی قطع شود، فعالیت بانکی ما در سطح دنیا با مشکل ایجاد می شود، اگر یک نفر بانکی در کشور در حرف من تردید دارد حتما بعدازظهر مصاحبه کند و بگوید این حرف درست نیست اگر این لوایح دوگانه تصویب شود یا نشود در رابطه ما بانک ها تاثیری ندارد. ذره ای برای دنیا عقل و تدبیر را هم بپذیریم. تمام کشورهای دنیا در یک نظام و گروهی شرکت کرده اند یعنی هیچ کدام عقل و تدبیر نداشته اند؟

وی به گزارش امروز مجمع عمومی بانک مرکزی اشاره و تاکید کرد: باوجود سختی ها و مشکلاتی که امروز داریم، گزارشی که امروز از مجمع شنیدیم برای ما امیدوار کننده بود.

رییس قوه مجریه همچنین با یادآوری چند آمار که درجلسه قبلی گفته شد،افزود: در شرایط تحریم قاعدتا تراز تجاری کشور خیلی مطلوب نیست اما این تراز تا امروز یعنی در 11 ماه گذشته مطلوب است، ما 40 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و 38.5 میلیارد دلار واردات داریم با حساب این صادرات و واردات، تراز ما مثبت یک و نیم می شود. 

رییس جمهوری افزود: چرا و به چه دلیلی در مجامع پولی و بانکی دنیا شرکت نمی کنیم؟ دلیل آن این است که می خواهیم تحولات بانک ها و سیستمی را ببینیم و از دنیا عقب نیفتیم با آنها رابطه برقرار کنیم مگر بدون ارتباط مالی و بانکی با جهان می توانید نفت بفروشید و واردات داشته باشیم این کار را باید سیستم بانکی انجام دهد با چمدان که نمی توانیم تجارت کنیم. قطعه ای را می توان با چمدان آورد اما نمی توان دهها میلیون تن نهادهای دامی که با پول چمدانی وارد کرد. 

روحانی همچنین گفت: دولت ایران که لایحه داده، مجلسی که تصویب کرده و شورای نگهبانی که آنرا امضا کرده، تدبیر نداشته است؟

وی افزود: نمی شود کشور را به دست 10-20 نفر داد و بگوییم هر تصمیمی که گرفتند، تابعیم. صاحب این کشور ملت بزرگ است حتما ملت و بانک مرکزی و بانک های ما حرف خواهد زد. 

وی تاکید کرد: اگر فردا برای کشور مشکلی ایجاد شد اگر نتوانستیم روابط تجاری با دنیا را به خوبی انجام دهیم و در بازار و قیمت ها مشکلی پیش آمد یا دو، سه هفته در نقل و انتقال ذره ای مشکل پیدا کردیم و یا ماجرای گوشت پیش آمد.

روحانی خاطرنشان کرد: درست است 90 درصد گوشت ما در داخل و کل گوشت مرغ در درون کشور تامین می شود اما همین 10 درصدی که از باید از خارج بیاید اگر نیاید در بازار تاثیر می گذارد.

رییس جمهوری ادامه داد: گوشت آمده و به گمرک رسیده است. سیستم بانکی ما نمی تواند حل کند و گوشت ترخیص نمی شود. بعد عده ای می گویند عجب دولت بی انصافی است گوشت وارد کرده و در گمرک نگه داشته است. ما گوشت وارد نکردیم شرکتی خصوصی وارد کرده است باید مشکلات مالی و پرداختهایش حل شود. در این زمینه قرار شد آقای دکتر همتی یاری کند.

روحانی اضافه کرد: نمی آیند مشکلات را به مردم بگویند. تا یک مشکل پیش می آید می گویند 'مدیریت دولت ، بفرمایید جواب دهید'. آیا مدیریت دولت بوده این مشکل را به وجود آورده یا شما بودید این مشکل را به وجود آوردید؟ چرا این مشکل را برای مردم به وجود می آورید؟
رییس جمهوری اضافه کرد: چرا امروز و فردا می کنید تصمیم گیر در این کشور یا دولت است یا مجلس است یا رهبری است رهبری چند بار به من گفتند ،نه یک بار، گفتند با این لوایح چهارگانه من مخالفتی ندارم. 

روحانی گفت: این که رهبری است ، دولت هم لایحه داده ، مجلس هم تصویب کرده. پس چه کسی مخالف است؟ می خواهید چه کار کنیم؟ همین قدر که من حرف میزنم شما هم اگر معتقدید همه باید صحبت کنید و بگویید تا ما از این مشکلات عبور کنیم. 

واکنش روحانی به‌ استعفای‌ ظریف و کنایه به مجمع: نمی‌شود کشور را  دست ۲۰ نفر داد|چرا فکر می‌کنیم دنیا عقل ندارد؟ بشار اسد گفت سفر من به تهران دیپلماتیک نبود| رهبری چند بار به من گفتند که با لوایح چهارگانه مخالفتی ندارند

روحانی ادامه داد: یک تحریم آمریکا درست کرده و یک تحریم هم سلیقه ما می‌خواهد درست کند. نمی شود هم آمریکا تحریم کند و هم هم سلیقه عده ای ما را تحریم کنند. این به نفع کشور و مردم نیست.

وی تصریح کرد: بگذارید مسائل حل شود و جلو برویم، معتقدم در داخل اگر ما خودمان را تحریم و بد اخلاقی نکنیم و احترام همدیگر را نگه داریم و اگر معتقد شویم صاحب کشور ملت ایران است، همه چیز حل می‌شود.

رییس جمهوری یادآورشد: فشار اقتصادی و تحریم تاثیر می گذارد ولی ما می توانیم از آن عبور کنیم . ما یک ملت بزرگ هستیم و راههای مختلف داریم می توانیم استفاده کنیم. 

روحانی اظهار داشت: تقاضای من از شما این است که همه حرف حق را به گوش مردم برسانیم، شما متخصصین امور مالی و بانکی هستید کمک کنید به مردم تا بدانند واقعیت چیست.

رییس جمهوری گفت: همه می دانید توانی که آمریکا در مساله تحریم علیه ایران گذاشته علیه سیستم بانکی، فروش نفت و سایر زمینه های اقتصادی ایران است، امروز خط مقدم ما برابر آمریکا وزارت خارجه، بانک مرکزی و وزارت نفت است.

واکنش روحانی به‌ استعفای‌ ظریف و کنایه به مجمع: نمی‌شود کشور را  دست ۲۰ نفر داد|چرا فکر می‌کنیم دنیا عقل ندارد؟ بشار اسد گفت سفر من به تهران دیپلماتیک نبود| رهبری چند بار به من گفتند که با لوایح چهارگانه مخالفتی ندارند

وی خاطرنشان کرد: البته بقیه وزرای اقتصادی هم در خط دوم هستند، اما خط اول مربوط به این سه نفر می شود. می خواهم از این سه نفر به دلیل ایستادگی و توانمندی آنها سپاسگزاری کنم هم از دکتر ظریف و هم همتی و همچنین مهندس زنگنه؛ به عنوان نیروهای خط مقدم این مبارزه ایستادگی کردند و ایستادند.

وی یادآورشد البته بقیه دستگاه های اقتصادی، سازمان برنامه و بودجه و اقتصاد کشور فشار بر روی آنها است اما عمدتا فشار روی این سه بخش است.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: الحمد الله باوجود این که سختی هایی را تحمل کردیم اما موفقیت های بسیار خوبی هم داشتیم ما این دو را درکنار هم باید قراردهیم هم سختی و هم مشکلات و مردم هم توقعات کاملا درستی دارند که ما باید آنها را حل و فصل کنیم.

روحانی ادامه داد: پیشرفت های خوبی داشتیم و این پیشرفت ها را مردم باید ببینند چون این پیشرفت ها متعلق به خودشان است.

وی تصریح کرد: اگر وزارت امور خارجه و بانک مرکزی کاری می کنند چون نماینده مردم هستند، دولت در کل منتخب ملت است بنابراین همه این تلاش ها در واقع تلاش ملت ایران است اما در حد مسئولیتش بار سنگینی را بردوش دارد.

**سفر بشار اسد برای تشکر بود

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود به سفر روز گذشته بشار اسد اشاره کرد و گفت: روز گذشته بشار اسد رییس جمهوری سوریه از دمشق پرواز کرد و به تهران آمد و با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد. او گفت «سفر من صرفا برای تشکر ملت ایران دولت ایران و رهبر معظم انقلاب بوده و اتفاقا تشکر از وزارت خارجه را هم در بحث های خود به طور صریح داشت ، به خاطر کارهای بزرگی که همه با هم انجام دادیم. این کارهایی است که اگر همه با هم در کنار هم نباشیم موفق نمی شویم.

** افزایش پایه پولی به خاطر بدهی بانک ها به بانک مرکزی است 

روحانی همچنین گفت: شما می بینید در تمام رسانه ها یکی از نکاتی که برخی بر روی آن تاکید دارند، این است که می گویند نقدینگی خیلی بالا رفته است بدون حساب و کتاب و دولت هم هیچ کاری انجام نمی دهد.

وی افزود: ما امروز در آمار و ارقام دیدیم که رشد نقدینگی تا ابتدای دولت یازدهم یعنی از حدود سال 81- 82 تا سال 92 رشد نقدنیگی ما به طور متوسط 27.4 درصد بوده است؛ اما از ابتدای دولت یازدهم تا امروز رشد نقدینگی 23.8 درصد بوده است. 

رییس قوه مجریه خاطرنشان کرد: اینکه ما توانستیم نقدینگی را کنترل کنیم و از آن مهم تر این که در پایه پولی یک حرف بسیار مهم داریم؛ قبل از این دولت، پایه پولی یک بخش بزرگ آن بر مبنای استقراض دولت بوده است یا در واقع طلبکاری بانک مرکزی از دولت بود، و عمدتا بر این مبنا بوده و می دانیم که پایه پولی اگر براساس نقدینگی افزایش پیدا کند چه خطراتی دارد و ضریب فزاینده آن چقدر خواهد بود. 

روحانی افزود: در حال حاضر اگر پایه پولی بالا می رود به خاطر بدهی بانک ها به بانک مرکزی است. یعنی قبلا دولت مسئول بوده ولی امروز مخاطبین ما در این جلسه مسئول هستند؛ بانک ها باید تلاش کنند که از این پایه پولی استفاده نکنند. 

وی همچنین گفت: وقتی به بانک مرکزی فشار می آورند و از بانک مرکزی پول می گیرند، طبیعتا به پایه پول و در واقع به اقتصاد کشور فشار وارد می شود.

واکنش روحانی به‌ استعفای‌ ظریف و کنایه به مجمع: نمی‌شود کشور را  دست ۲۰ نفر داد|چرا فکر می‌کنیم دنیا عقل ندارد؟ بشار اسد گفت سفر من به تهران دیپلماتیک نبود| رهبری چند بار به من گفتند که با لوایح چهارگانه مخالفتی ندارند

وی تصریح کرد: البته یک نکته ای در آمار جلسه امروز بود که وضع بانک ها در مطالباتی که از بانک مرکزی پول هایی را که مطالبه می کنند در این ماه های اخیر نسبت به گذشته کاهشی بوده است، که این نکته بسیار مهمی است و این یعنی بانک ها را کمک کرده اند و قدم اول را برداشته که نسبت به ماه های قبل کاهش پیدا کرده است.

رییس دولت دوازدهم ادامه داد: از طرفی آمار و ارقام نشان می دهد که وضع بانک های دولتی در این روند بهتر از بانک های خصوصی و بانک های اصل 44 است؛ که باید از همه بانک ها بخواهیم در این زمینه یاری و کمک کنند تا اضافه برداشت را خودشان کنترل کنند و بانک مرکزی این جریان را کنترل کنند. زیرا که این اضافه برداشت به مساله پایه پول برمی گردد. 

**مساله موسسات اعتباری بلایی بود که حل کردیم

رییس جمهوری افزود: حل مساله موسسات اعتباری غیرمجاز از موفقیت های بسیار خوب بانک مرکزی با کمک دولت و قوای دیگر بود، این یک بلای بزرگی برای کشور و مردم بود. طبیعتا جمع کردن این کار، ساده نبود یعنی من می دیدم که وقتی آقای سیف به این مصاف آمد که با این مساله مبارزه کند چه فشاری روی او بود.

روحانی همچنین گفت: نامه هایی که برای او (دکتر سیف) می نوشتند به من می داد و می دیدم؛ مسئولان مختلف حدود 92 تا 100 امضا - کمتر و بیشتر- همه به او فشار می آورند؛ آقای سیف روزی نزد ما آمد و گفت: این کاری که من می کنم ظاهرا مشکلی دارد و نباید انجام دهم؛ و من به او می گفتم که به این مسائل اعتنا نکن و کاری که اعتقاد داری و می دانی درست است را انجام بده و باید انجام بدهید.

وی بیان کرد: کار بزرگی در کشور انجام شده و هنوز هم در حال انجام است؛ درست است بار سنگینی بر دوش ما آمد و مشکلاتی نیز برای ما به وجود آوردند. پایه پولی را همین موسسات بالا بردند و ما ناچار به حل و فصل شدیم، این معضل بزرگ در کشور حل و فصل شد که البته به دولت ما هیچ ارتباطی نداشت و تشکیل همه این موسسات، مربوط به دولت های قبل بود به خصوص از سال 82 به بعد به تدریج به وجود آمده بودند، اما بار آن بر دوش ما افتاد و ما ناچار به حل و فصل آن شدیم؛ که کار ارزنده ای است؛ البته در این زمینه اقدامات دیگری هم در دست انجام است.

رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: ما در جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه در یک زمان کوتاه، تقریبا هر نیازی که بانک مرکزی داشت را توانستیم با مصوبات خوبی که داشتیم، حل و فصل کنیم.

روحانی گفت: مهم این است که بانک مرکزی نظارت خود را بر کلیه بانک ها افزایش دهد و اگر شرایطی لازم است درباره بانکی تصمیماتی گرفته شود، بانک مرکزی به راحتی باید بتواند تصمیماتی را با توجه به چارچوبی که در مصوبات وجود دارد، انجام دهد. 

وی ادامه دارد: مردم باید به این نکته توجه کنند که در حین این فشار اقتصادی دشمن، اصلاح بانک ها هم زمان با یک روند سریع تر ادامه پیدا می کند و این کار برای اقتصاد آینده و امروز و سالم سازی بانک ها بسیار بااهمیت است.

رییس جمهوری ادامه داد: یک تحریم آمریکا درست کرده و یک تحریم هم سلیقه ما می‌خواهد، درست کند. نمی شود هم آمریکا تحریم کند و هم سلیقه عده ای ما را تحریم کنند. این به نفع کشور و مردم نیست.

واکنش روحانی به‌ استعفای‌ ظریف و کنایه به مجمع: نمی‌شود کشور را  دست ۲۰ نفر داد|چرا فکر می‌کنیم دنیا عقل ندارد؟ بشار اسد گفت سفر من به تهران دیپلماتیک نبود| رهبری چند بار به من گفتند که با لوایح چهارگانه مخالفتی ندارند

روحانی تصریح کرد: بگذارید مسائل حل شود و جلو برویم، من معتقدم در داخل اگر ما خودمان، خودمان را تحریم نکنیم و در داخل اگر بد اخلاقی نکنیم و احترام همدیگر را نگه داریم و اگر معتقد شویم صاحب کشور ملت ایران است همه چیز حل می‌شود.

رییس جمهوری یادآور شد: فشار اقتصادی و تحریم تاثیر می گذارد ولی ما می توانیم از آن عبور کنیم، ما یک ملت بزرگ هستیم و راه های مختلف داریم، می توانیم استفاده کنیم.تقاضای من از شما این است که همه حرف حق را به گوش مردم برسانیم شما متخصصین امور مالی و بانکی هستید کمک کنید به مردم تا بدانند واقعیت چیست.

روحانی در بخش دیگر از سخنانش اظهارداشت: تلاش بانک‌ها، بانک مرکزی در تولید و اشتغال است که بسیار مهم است. حتماً اگر فعالیت بانکها نباشد تولید ما می خوابد در جلساتی که در هفته های اخیر داشتیم وزیر صنعت به دنبال این بود اعتباراتی از بانک‌ها برای گردش در سرمایه یک سری از موسسات و بانک های اقتصادی بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: هر موسسه اقتصادی و مالی اگر بتواند در کمتر از یک سال با فروش محصولاتش برگرداند ما این کار را می کنیم. 40 هزار میلیارد ریال برای این موارد تصویب کرده ایم. ما باید مشکل تولید و اشتغال را حل کنیم چه وامی که در روستاها داده می شود و چه وامی که شما به بخش تولید می‌دهید می‌تواند اشتغال ما را به حرکت در می آورد.

رییس جمهوری افزود: اشتغال ما در سایه تولید صنعت و تولید کشاورزی خدمات و تولید مسکن است که ما بر روی آن تاکید داریم که تحرک در بخش مسکن به وجود بیاید هم قیمت مسکن را مهار کند هم را اشتغال درست کند و هم مردم را که از مشکل شان پرداخت اجاره مسکن است، آنها را خانه دار کنیم این هم کاری است که بانک مرکزی و بانک ها تلاش کردند و خواهش می کنم برای سال آینده تلاش بیشتری کنیم و بتوانیم اشتغال را ایجاد کنیم و تولید را به رونق بیاندازیم صادرات افزایش یابد.

وی گفت: در این شرایط ارزی 40 میلیارد صادرات غیرنفتی به اعتقاد من کم است و این روند را به خوبی می توان افزایش داد اما باید سازوکار ارتباط با صادرات را پیدا کنیم واین هم می‌تواند این مسائل را حل و فصل کند و ما را از مشکلات نجات دهد.

رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: دولت از فعالیت بانک مرکزی و بخش اقتصاد در شرایط فعلی با مشکلات فعلی راضی است. کار اصلی بانک مرکزی ارزش پولی ملت ایران، مهار تورم و شرایط لازم برای ایجاد رشد است. روند همه اینها در سه چهار ماه گذشته بهتر شده.

روحانی ادامه داد: در بخش که تورم تولید کننده هست کاهشی بوده و حتی در تورم مصرف کننده هم یعنی تورم ماهانه ی زمانی تورم ماهانه ما در شهریور و مهر هفت واحد درصد بوده در یک ماه و 1.8بوده است. البته در ماه بهمن هم روند کاهشی نبوده است. اگر روند کاهشی را ادامه دهیم می توانیم کنترل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افتخار دولت یازدهم و دوازدهم این بود که در سال های 95 و 96 تورم بعد از 26سال تک رقمی ‌شد. امسال تا تورم23 درصدی که اعلام شده و در ماه آینده هم ممکن است تورم بالاتر برود بنابراین امسال ما امتیاز تک رقمی را از دست دادیم.

واکنش روحانی به‌ استعفای‌ ظریف و کنایه به مجمع: نمی‌شود کشور را  دست ۲۰ نفر داد|چرا فکر می‌کنیم دنیا عقل ندارد؟ بشار اسد گفت سفر من به تهران دیپلماتیک نبود| رهبری چند بار به من گفتند که با لوایح چهارگانه مخالفتی ندارند

رییس قوه مجریه همچنین گفت: سال آینده سال مهار تورم است و این تورم را باید مهار و رشد آن را کنترل کنیم و کاهش دهیم .این امر با آنچه ما در این چند ماه دیدیم کاملا امکان‌پذیر است. وقتی همه روندها را می بینید هم تورم تولیدکننده و هم تورم مصرف کننده نسبت به ماه‌های پیش کاهشی بوده است.اما در عین حال خیلی باید تلاش کنیم تا این کار انجام شود.

روحانی با بیان این که وظیفه اصلی بانک مرکزی این است که نظارت خود را بر بانک ها بیشتر کند، گفت: هیچ بانکی نباید باشد که بانک مرکزی در نظارت بر آن مشکل داشته باشد و این برای ما مهم است. 

وی اضافه کرد: هدف اصلی ما کاهش تورم در سال آینده نسبت به پایان امسال است. هدف اصلی رشد است که البته امسال نمی‌دانیم و هنوز برای ما روشن نیست. رشد در دو سال گذشته رشد خوبی بوده است؛ سال 95 رشد ما 12 و نیم بود و سال 96 هم نزدیک چهار درصد بود ما باید برای سال آینده هم در زمینه رشد قدم‌هایی برداریم.

رییس جمهوری با بیان این که مساله ارز و تعادل قیمت ارز بسیار مهم است،افزود: کار آقای همتی در این زمینه بسیار سخت است و باید ایشان را یاری کنیم ،بانک‌ها و صادرکننده ها و بخش سیاست خارجی کمک کنند. همه دست به دست هم دهیم تا رییس کل بانک مرکزی این روند را ادامه دهد و قیمت ارز به یک قیمت منطقی و متعادل قابل قبول برگردد.


گزیده‎ای از اظهارات رئیس جمهور را در ادامه می خوانید:

 اگر ارتباط ما با گروه اقدام مالی قطع شود تمام ارتباطات بانکی ما مشکل می شود

اگر کسی بانکی است و این حرف من را قبول ندارد بعدازظهر مصاحبه کند 

چرا فکر می کنیم  دنیا عقل ندارد؟ پس چرا این همه کشور عضو fatf شده‌اند؟ 

نمی شود کشور را داد به ده بیست نفر 

صاحب این کشور ملت ایران هستند 

دوسه هفته ما مشکل انتقال پول داشتیم و بحران گوشت پیش آمد

گوشت آمده و در گمرک است ولی چون سیستم بانکی ما نمی تواند مشکل را حل کند در آنجا مانده است 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
2
25
صاحب این کشور ملت ایران هستند
آقا من از10تا ازرفقام این سوال رو پرسیدم گفتن چه صاحبی هستیم که نه خونه داریم نه کار براازدواج.
چرااززبان ملت حرف میزنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
2
21
آقاي روحاني راست گفتي صاحب ايران ملت هستند ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
22
22
سخنان رئیس جمهور محترم و منتخبمان را باید با آب طلا نوشت و جزو دروس آیندگان قرار داد.
سخنانی که باید روزی صدبار سرمشق کندذهن ها قرار گیرد تا متوجه اهمیت و لزوم آن شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
10
20
چرا رای مردم راهیچ کردید جناب رییس ؟!کنایه چرا .؟حرفت را بزن وبگو باید این بشود که من به پشتوانه ملت می گویم تا معلوم شود که شما تنها مسئول نیستید بلکه قدرت اجرایی هم دارید !؟ اگر نه شما هم مثل ظریف بروید کنار ! تا بیخودی ملت دلش را بشما خوش نکند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
7
11
دمار از دولت و ملت دراورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
24
23
یقینا دولت روحانی مظلوم ترین دولت است زیرا هم از داخل وهم از بیرون تحت فشار است خداوند یار و یاورش باشد .
ناشناس
|
France
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
16
23
به حق وبا اطمینان قاطع آقای ظریف یکی از بزرگترین و معتبرترین سفیران نه فقط در تاریخ ایران، بلکه تمام طول تاریخ دنیا هستند.
همیشه از این همه مقاومت در مقابل این همه جهل!!!!!!!!!!! بعضی افراد در تعجب هستم؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
9
18
تا کی دروغ و وعده ، تا کی فریب و خدعه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
18
30
آنهایی که همه چیز را گردن دولت می اندازند توجه کنید. که دولت هیچ کاره است و تصمیمات جای دیگری اخذ می‌شود، خودش هم اشاره‌ای داشت اگر بفهمید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
هیچکاره است برود کنار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
این حرف ها قدیمی است اقتصاد را بهم ریخته و سکوت هم کرده اونوقت هیچکاره است !!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
5
17
اگر دولت هیچکاره است چرا سر و دست می شکنند برای رسیدن به آن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
2
8
پس سیف هم اعتقاد داشته که برخورد با موسسات مالی و اعتباری به بدترین شکل ممکن اجرا شد ولی روحانی به او گفته اعتنا نکن و ادامه بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
12
11
وقتی نمیشود کشور را بدست ۲۰ نفر که تشخیص مصلحت است سپرد چگونه می شود به یک نفر آن هم رییس جمهور سپرد وقتی قانون چنین مقرر کرده چرا از قانون سرپیچی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
4
10
با احترام به رییس جمهور محترم
فرافکنی، ترساندن مردم، قانون گریزی و تقصیر را به گردن بقیه انداختن، آقای روحانی تا کی؟
نالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
7
9
جناب روحانی.
چرا این 20نفری که در مجلس وجایی دیگر لانه کردند.را به ملت معرفی نمیکنی.
چون بعد از ظریف دنبال خودت هستن.قبل از اینکه دیر بشه این 20نفر را معرفی کن..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
بیست نفر که داداش و .... هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
11
12
درود بر ظریف و روحانی خدا مزد دلتون رو بده با این حجمه فشار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
2
امور اجرایی مملکت را به این 20 واگذار کنید.تا نتیجه اش مشخص شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
6
1
دوردبرروحانی جان ودلم فدات بایک اشاره شما میمیریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین