کد خبر: ۵۷۷۲۵۶
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷

کره شمالی زرادخانه‌ای اتمی خود را رها نمی‌کند

رئیس پیشین سیا با بیان این‌که حصول توافق با ایران ساده‌تر از کره شمالی بود، ابراز داشت بعید است پیونگ یانگ زرادخانه اتمی خود را رها کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 رئیس پیشین سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) سه شنبه در سخنانی گفت که بعید است «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی زرادخانه اتمی خود را رها کند.

 به نوشته وبگاه «نیوز مکس» «جان برنان» رئیس پیشین سیا در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» اظهار داشت: «کره شمالی سال‌ها در حال توسعه جنگ افزارهای اتمی و موشک بالستیک است و آن‌را علیه تلاش بالقوه آمریکا در متحد کردن شبه جزیره تحت سلطه کره جنوبی بر می‌شمارد، بنابراین کیم این مسئله را به عنوان یک تهدید عینی می‌بیند و من باور ندارم که رهبر کره شمالی تمایلی به دست کشیدن از زرادخانه اتمی خود داشته باشد.»

رئیس پیشین سیا سپس یادآور شد که آمریکا باید برای پیروزی در این ماجرا با کیم شطرنج سه بعدی بازی کرده و از وی پیش بیفتد.

برنان در ادامه گفت: «خواه کیم فهرستی از موجودی برنامه اتمی خود به ما بدهد یا امکان دسترسی بازرسان بین‌المللی را فراهم کند، باید بتوانیم از او امتیازهایی بگیریم. توافق هسته‌ای ایران دشوار بود، اما حصول این توافق بسیار مشکل‌تر است، زیرا برخلاف کره شمالی، ایران توانایی ساخت سلاح‌های اتمی را نداشت.»

جان برنان در خاتمه افزود: «این بدان معنا نیست که کیم قصد دارد گام‌هایی بردارد، شاید در عوض موردی، کمک غذایی یا شاید چیز دیگری، اما به توافق با کره شمالی در مسیر مورد نظر نیاز داریم.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  عصر سه‌شنبه برای ملاقات با کیم وارد پایتخت ویتنام شد. ترامپ در آخرین اظهار نظر خود نسبت با پیامدهای نشست دوم با رهبر کره شمالی با ابراز خوشبینی گفته بود  که در صورت موافقت با خلع سلاح اتمی، شاید کره شمالی یک قدرت اقتصادی شود.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین