کد خبر: ۵۷۷۶۲۵
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

پاکستان: آماده مذاکره با هند هستیم

دولت پاکستان روز پنجشنبه ضمن اعلام مجدد از آمادگی این کشور برای مذاکره با هند، گفت اسلام آباد نه فقط درباره مساله تروریسم بلکه خواهان مذاکره درباره تمامی مسائل با دهلی نو است.
آفتاب‌‌نیوز :
'محمد فیصل' سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان امروز در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد پاکستان آماده ازسرگیری مذاکرات با هند است.

وی از دریافت جزئیاتی از سوی دهلی نو درباره حمله اخیر تروریستی در منطقه پولواما هند خبر داد و گفت پاکستان در حال بررسی جوانب قانونی این جزئیات است.

محمد فیصل گفت پاکستان هرگز از گفت وگو و حل اختلافات با هند کناره گیری نکرده است.

این مقام پاکستانی افزود اگر شواهد معتبر و قابل عمل در جزئیات ارائه از سوی طرف هندی دیده شود، پاکستان آماده است تا طبق آن با عوامل حادثه اخیر تروریستی برخورد کند.

وی گفت هند موضوع بازداشت خلبان خود در خاک پاکستان را با اسلام آباد مطرح کرده است با این حال هرگونه تصمیم در این خصوص با دولت پاکستان خواهد بود.

وزارت خارجه هند روز گذشته ضمن احضار کاردار پاکستان در دهلی نو، خواهان تحویل فوری خلبان اسیر شده خود در این کشور شد.

'شاه محمود قریشی' وزیر امورخارجه پاکستان نیز امروز طی تماس تلفنی جداگانه با همتایان خود از انگلیس و بلژیک اعلام کرد پاکستان با تنش زدایی با هند خواهان مذاکره با این کشور است.

قریشی از انگلیس خواست تا نقش موثری برای تنش زدایی میان اسلام آباد و دهلی ایفا کند.

حمله تروریستی در کشمیر هند و متعاقب آن اتهام دهلی علیه اسلام آباد، باعث شد تا مرحله جدیدی از رویارویی میان دو کشور همسایه و هسته ای آغاز شود و این وضعیت تا جایی پیش رفت که هند حمله هوایی به پاکستان انجام داد و اسلام آباد نیز در واکنش به آن روز گذشته دو جنگنده هند را سرنگون کرد.

استقلال پاکستان و جدایی از هند در سال 1947 میلادی، وقوع چندین جنگ میان دو کشور، رقابت در آزمایش های اتمی و پرتاب موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای، بازداشت صیادان در آبهای آزاد، موضوع برداشت از حوزه های آبی مشترک، مشکلات اخذ روادید تجاری، اقدامات تروریستی در دو کشور، قربانی شدن شهروندان پاکستانی و هندی و انگشت اتهام بسوی اتباع دو کشور در این حملات و درگیری ها میان مرزبانان هند و پاکستان را می توان از دلایل عمده سردی روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور همسایه در منطقه جنوب آسیا عنوان کرد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین