کد خبر: ۵۷۷۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲

جنایت تازه داعش/ کشف اجساد بی‌سر 50 زن ایزدی/ نگرانی عراق از بازگشت داعش

جنایت تازه گروه تروریستی داعش در گردن زدن 50 زن اقلیت دینی ایزدی، بار دیگر نگرانی را در عراق از بازگشت این گروه تروریستی دامن زده است.
آفتاب‌‌نیوز :
فرمانده نیروهای ایزدی در تشکیلات الحشد الشعبی در کنفرانس خبری امروز پنجشنبه گفت که گروه تروریستی داعش در یک جنایت تازه 50 زن ایزدی تبعه عراق را در شرق سوریه گردن زده است.

«مراد شرو سلیمان» اضافه کرد که یک یگان ویژه از نیروهای زبده انگلیسی به تازگی در جریان بازدید از روستای آزاد شده «باغوز» از دست گروه تروریستی داعش در شرق سوریه، به جسد 50 زن ایزدی برخورد کردند که این گروه تروریستی سر از تنشان جدا کرده است. 

سلیمان با محکومیت این جنایت جدید تروریستی علیه اقلیت دینی ایزدی در عراق خاطرنشان کرد که این جنایت تازه به فهرست جنایت های زشت گروه تروریستی داعش علیه اقلیت دینی ایزدی در عراق اضافه می شود.

وی گفته است که این 50 زن از مجموعه سه هزار زن ایزدی هستند که در اوت 2014 به دست گروه تروریستی داعش در جریان حمله این گروه به شهر «سنجار» از توابع استان نینوا ربوده شده و هنوز سرنوشت از آنها نامعلوم است.

وی در عین حال از نقش الحشد الشعبی و نیروهای مسلح عراق در آزادی شهرستان سنجار (سکونتگاه تاریخی اقلیت ایزدی در شمال عراق) و بازگردان اتباع این اقلیت دینی به شهر و کاشانه شان تقدیر و تشکر کرد.

سلیمان همچنین از سکوت سازمان های بین المللی و منطقه ای و نهادهای مدعی حقوق بشر در جهان در قبال سرنوشت نامعلوم ایزدی های ربوده شده توسط گروه تروریستی داعش در طول چهار سال گذشته، ابراز تعجب کرد.

براساس گزارش روزنامه «دیلی میل» انگلستان، نیروهای زبده انگلیسی در جریان ورود به روستای آزاد شده باغوز در شرق سوریه در چند روز قبل، با جسد 50 زن ایزدی بدون سر مواجه شدند که در محل انباشت زباله انداخته شده بودند.

انتشار خبر این جنایت تازه همزمان به تسلیم شدن گروهی عناصر تروریستی داعش در روستای باغوز به نیروهای کرد سوری مورد حمایت آمریکا و تحویل همه این تروریست ها به دولت عراق، نگرانی ها را در عراق از احتمال بازگشت داعش جدی کرده است.

جنایت کشف 50 جسد بی سر زن ایزدی به دنبال جنایت اخیر تعدادی از هسته های خفته داعش در هفته های اخیر در قتل شش ماهیگیر اهل نجف اشرف در استان الانبار و ربودن تعدادی از ساکنان مرزنشین غرب عراق و قتل هشت نیروی الحشد الشعبی در حومه سامرا در شمال بغداد اتفاق افتاده است.

همزمانی همه این اتفاقات باعث شده است که به رغم اطمینان بخشی هایی که دولت عراق به ملت خود در خصوص تحت کنترل بودن اوضاع می دهد، اما افکار عمومی و نخبگان سیاسی این کشور از قضیه تحویل گروه عناصر داعش به بغداد عراق با وساطت واشنگتن ابراز نگرانی کرده و آن را نقشه جدید آمریکا برای بازگردان مجدد داعش و توریسم به عراق بدانند.

«نوری المالکی» نخست وزیر اسبق عراق اخیرا در یک گفت وگوی تلویزیونی گفته بود که روند اتفاقات فعلی بسیار شبیه سال 2014 است و از احتمال بکارگیری برگه داعش برای تحت فشار گذاشتن دولت عراق به آمریکا هشدار داده بود. 

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی در اولین واکنش به جنایت قتل 50 زن ایزدی تبعه عراق در شرق سوریه، از نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر خواست به کمک قربانیان تروریسم برخاسته و برای خشکاندن منابع آن تلاش کنند.

خانم «حنان الفتلاوی» رییس جنبش اراده و عضو سابق پارلمان عراق نیز از دولت و وزارت خارجه عراق خواسته است که این جنایت ها را ثبت و مستند کرده و از دستگاه قضایی عراق خواسته است که هرچه زودتر به محاکمه عناصر داعشی که اخیرا از سوریه تحویل عراق شده اند، رسیدگی کرده و انتقام این خون ها را از آنها بگیرد.

اقلیت دینی ایزدی به دلیل معتقدات دینی خاص خود، در 2014 در جریان حمله داعش به سنجار با یکی از زشت ترین جنایات مواجه شده و طی آن گروه تروریستی، مردان ایزدی را به قتل رسانده و زنان آنها را برای بهره برداری های جنسی به اسارت گرفت.

برخی از این زنان با تلاش الحشد الشعبی و نیروهای مسلح عراق در طول سه سال جنگ با داعش (2014 تا 2017)، از دست این گروه تروریستی آزاد شده اند اما هنوز سرنوشت تعداد قابل توجهی از این اقلیت دینی نامعلوم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین