کد خبر: ۵۷۷۹۶۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
اعضای مجمع تشخیص مصحلت نظام درباره پالرمو باز هم به نتیجه نرسیدند

تصمیم‌گیری مجمع‌ تشخیص مصلحت نظام درباره «پالرمو» تا سال آینده به تأخیر افتاد| علت تعویق رأی‌گیری چه بود؟

لایحه الحاق به کنوانسیون «پالرمو» با ناتمام ماندن مذاکرات اعضای مجمع تشخیص مصحلت نظام در نشست امروز هم به نتیجه نرسید.
آفتاب‌‌نیوز :
لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملّی (پالرمو) با ناتمام ماندن مذاکرات اعضای مجمع تشخیص مصحلت نظام در نشست امروز (شنبه ۱۱ اسفند) هم به نتیجه نرسید و مقرر شد، مجمع در نشست آینده در این باره تصمیم‌گیری کند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ اعضای مجمع، امروز هم در دو گروه موافق و مخالف به اظهار نظر درباره این لایحه اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پرداختند، که به علت طولانی شدن مذاکرات، فرصت به رأی‌گیری نهایی نرسید.

تصمیم‌گیری مجمع‌ تشخیص مصلحت نظام درباره «پالرمو» تا سال آینده به تأخیر افتاد

مصباحی مقدم: اعلام‌ رای درباره «پالرمو» پس از تعطیلات نوروز/ نتایج تقریبا مشخص است

نتایج تقریبا مشخص است؛‌ اما اعلام رای و تصمیم گیری نهایی مجمع به بعد از تعطیلات نوروز موکول شد.

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد که اعلام رای مجمع در ارتباط با «پالرمو» به بعد از تعطیلات نوروز موکول شد.

غلامرضا مصباحی مقدم در ارتباط با نتیجه بررسی موضوع پالرمو در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: امروز تمام موافقان و مخالفان پالرمو نظرات‌شان را بیان کردند. نتایج تقریبا مشخص است؛‌ اما اعلام رای و تصمیم گیری نهایی مجمع به بعد از تعطیلات نوروز موکول شد.

تصمیم‌گیری درباره CFT و پالرمو یک‌جا انجام می‌شود/ ۲ علت تعویق رأی‌گیری در مجمع تشخیص

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به اینکه CFT بی‌ارتباط با پالرمو نیست، باید صبر کرد تا CFT هم مطرح شود و سپس در کمیسیونی مشترک، این ۲ لایحه به‌طور یک‌جا و همه‌جانبه بررسی شوند.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه امروز این مجمع درباره بررسی لایحه پالرمو(کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملّی) گفت: در این جلسه نیز تعدادی از موافقان و مخالفان پالرمو اظهارنظر کردند و در نهایت با رأی‌گیری که از اعضاء به‌عمل آمد، اکثریت صلاح را در این دیدند که تصمیم‌گیری نهایی درباره آن به تأخیر بیافتد. 

وی درباره دو علّت عمده به‌تعویق افتادن تصمیم‌گیری نهایی درباره پالرمو گفت: با توجه به اینکه CFT بی‌ارتباط با پالرمو نیست، باید صبر کرد تا CFT هم مطرح شود و سپس در کمیسیونی مشترک، این دو لایحه به‌طور یک‌جا و همه‌جانبه بررسی شوند.

مجتهد شبستری یکی دیگر از علل تعویق تصمیم‌گیری درباره پالرمو را، بررسی تعهدات اروپایی‌ها دانست و گفت: باید ببینیم تعهدات اروپایی‌ها فقط به این سازوکار مالی جزئی مربوط می‌شود و تعهدات دیگری که طبق برجام باید عمل می‌کردند را اجرا خواهند کرد. باید مقداری صبر کنیم تا اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند؛ اگر عمل نکردند آن وقت مجمع تشخیص تصمیم مقتضی را می‌گیرید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح همه‌پرسی درباره لوایح مرتبط با FATF در رسانه‌ها گفت: همه‌پرسی دراین باره، بی‌معنا است؛ چرا که لوایح مرتبط با FATF یک موضوع قانونی است و مسیر قانونی خودش را طی می‌کند؛ این لوایح در مجلس تصویب شده‌اند؛ شورای نگهبان آن‌ها را رد کرده است و حالا در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است.

رفتار اروپا در تصمیم‌گیری مجمع تشخیص برای FATF تاثیر دارد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در نشست خبری روز شنبه یازدهم اسفند پس از جلسه مجمع تشخیص اظهار کرد: تا کنون چندین جلسه در مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص بررسی لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو، که از سوی مجلس به مجمع تشخیص آمده، برگزار شده است. در این جلسات نسبت به ابعاد مختلف امنیتی و اقتصادی در مورد پالرمو بحث کردیم و اعضای مجمع و نمایندگان دولت هم نظرات خود را اعلام کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: پس از آنکه مصوبه CFT به مجمع رسید و به دلیل همپوشانی و ملاحظاتی که بین دو لایحه پالرمو و CFT وجود دارد، مقرر شد بررسی لایحه پالرمو با تاخیر صورت بگیرد تا کارشناسان مربوط به CFT هم حضور داشته باشند، بنابراین نمایندگان دولت و مجلس هم موافق تاخیر در رسیدگی به پالرمو بودند.در سال جدید بررسی دو لایحه را در دستور کار قرار می دهیم و در این میان رفتار FATF هم مورد توجه است زیرا از سوئی اقدامات ایران را تحسین کرده و از سوی دیگر ابهاماتی داشته است. هر چه رفتار FATF سازنده باشد در نظر مجمع تاثیر دارد.

وی در ادامه به رفتار اروپایی‌ها اشاره کرد و گفت: رفتار اروپایی‌ها در تصمیم مجمع تاثیر دارد چراکه در برجام از آنها راضی نیستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص اظهار نظرها در خصوص تاخیرهای بررسی مجمع در پیوستن به پالرمو، تاکید کرد: لازم است به دیپلماسی فرصت داده شود و از سوی دیگر باید طرف مقابل هم ضمانت‌هایی به ایران بدهد.هر موضوعی که مربوط به معیشت و اقتصاد مردم باشد در اولویت مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی درپاسخ به پرسشی مبنی بر مانور رسانه‌های بیگانه درباره FATF گفت: شرایط ما با دیگر کشورها یکی نیست و باید همه کارشناسان نظر دهند. شاید اگر ما هم تحریم نبودیم به شکل دیگری کار کارشناسی درخصوص FATF انجام می دادیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص رای گیری عمومی از مردم درخصوص پیوستن به FATF ، گفت: قانون اساسی راهکار برون رفت از بن‌بست‌های سیاسی را مشخص کرده و هرکسی غیر از این را بگوید خلاف قانون صحبت کرده است.

رضایی در مورد فشارهایی که به مجمع درخصوص لایحه پالرمو وارد می‌شود، گفت: فضایی درست کردند تا مجمع بدون کار کارشناسی بررسی‌ها را انجام دهد. عده ای نگران نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند. اگر نظارت مجمع قوی‌تر باشد بسیاری از تخلفات میلیاردی نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه فشارها به مجمع طی یکسال اخیر و از زمان تشکیل هیئت عالی نظارت افزایش یافته است، گفت: نظارت‌های مجمع می‌تواند جلوی تخلفات از اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی نظام را بگیرد.

***

در جلسات قبلی مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور برخی اعضای شورای نگهبان، وزیر امور خارجه، رئیس کمیسیون قضایی مجلس و معاون حقوقی رئیس‌جمهور برگزار شده بود، بررسی لایحه «الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی» (پالرمو) در دستور کار قرار گرفته بود که ادامه بررسی این موضوع به  جلسه آینده موکول شد.

در جلسه گذشته، بحث بین موافقان و مخالفان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی به اتمام نرسید و قرار بود امروز نیز تعدادی از اعضا در موافقت و مخالفت صحبت کنند.

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز شنبه  ۱۱ اسفند به ریاست آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی و با حضور اعضاء برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
19
.............................................................................................................
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
1
18
جرات تصميم گيري نداريد واگذار كنيد به همه پرسي
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
11
مردم فقط نگاه و دیگر هیچ............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
1
5
تکرار. اشتباه اشتباه نیست بلکه ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
7
0
ازموده را ازمودن خطاست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
1
1
موفق باشید
این نیز بگذرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
14
یعنی چی؟؟؟مملکت رو بیست روز زودتر بردن تو تعطیلات نوروزی که چی؟!
میرپورفرد
|
-
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
14
1
نماینده دولت و مجلس می خواهند در بازه ی زمانی بیشتر با فشار اقتصادی بیشتر بر ملت شاید باعث اعتراضات مردمی شده و دولت هم با دست آویز قرار دادن اعتراضات بر مجمع فشار آورده و مجمع را وادار به تصویب برجام 2 نمایند.
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
2
14
تصویب این لوایح مدنظر اینجانب میباشد.
والسلام.
تدبیر اصول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
3
14
واقعا جای تاسف که بعد از مرحوم هاشمی رفسنجانی.هیچ کس نتوانست مجمع را اداره کند.یک رای گیری چقدر بچه گانه و عدم تامل.
ناشناس
|
France
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
3
9
چون با عدم تایید این لایحه گرانی سر به فلک میکشید و این را بردن تو سال بعد و گرانی را هم آنجا تجربه کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
3
3
آیت الله هاشمی رفسنجانی (رحمه الله علیه) با اینکه از نسل قدیم بود!! اما به واسطه عنایت و لطف پروردگار عالم،‌ عجیب دید وسیع و روشنگری داشت. از جمله اینکه: اگر همت والای ایشان برای ساخته شدن مترو نبود!! شاید هنوز همچنان اندر خم یک کوچه ...............
ایشان بزرگمردی بود که همیشه می دید در خشت خام، آنچه که دیگران در آیینه هم نمیتوانند ببینند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین