کد خبر: ۵۷۸۱۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
نفعی از جریمه‌ها به پلیس نمی‌رسد و همه وارد خزانه دولت می‌شود

واکنش فرمانده ناجا به ویدئوی جنجالی فرهاد مجیدی: هیچکس حق تصویربرداری از مامور پلیس را ندارد

فرمانده ناجا تاکید کرد که هیچکس حق تصویربرداری از مامور ناجا در حین عملیات و توهین به او را ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه نفعی از جریمه‌ها به پلیس نمی‌رسد و همه به خزانه دولت وارد می‌شود، گفت: برای ما مهم نیست که کسی ناراحت یا خوشحال شود و در اجرای قانون هیچ تبعیضی قائل نمی‌شویم.

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی اظهار داشت: در اعمال قانون برای مردم گزینشی رفتار نمی‌کنیم و خودرو و راننده خودرو برای ما فرقی نمی‌کند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: اعمال قانون برای همه مساوی است و ما نمی شناسیم که راننده یا سرنشینان خودرو چه کسی هستند چراکه اعمال قانون توسط مامور ما فقط برای سلامت سرنشین و ایجاد نظم اجتماعی است.

وی با تاکید بر این مطلب که نفعی از جریمه‌ها به پلیس نمی رسد و همه به خزانه دولت وارد می شود گفت: برای ما مهم نیست که کسی ناراحت و خوشحال شود و در اجرای قانون هیچ تبعیضی قائل نمی شویم.

وی افزود: نه خودرو و نه فرد برای ما مهم نیست هر کسی قانون را رعایت نکند هر که باشد اعمال قانون می‌کنیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: اگر در اجرای قانون مأمورین ماکوتاهی کردند رسیدگی می کنیم با سامانه ۱۹۷ و مردم می‌توانند اطلاع دهند اما کسی حق ندارد به مأمور ما توهین کند و تصویر بردارد از مامور ما در حین اجرای قانون و و تهدید کنند.

سردار اشتری اعلام کرد: ما با قاطعیت از مامور متعهد و مجری قانون در هر کجای کشور که باشد حمایت می‌کنیم.

سردار اشتری تاکید کرد: نفع جریمه ها هم که به ما نمی رسد و همه به خزانه دولت واریز می شود هیچ کار خدماتی در سطح ناجا نیست که انجام شود و درآمدش به حساب ناجا واریز شود.

وی افزود: مامور ما جانش را می دهد شهدای عزیز که شهید شدند گروه های تروریستی زدند؛ برخی ماموران در حین ماموریت خودرو به انها می زند و تصادف می کند و جانش را می دهد تا راننده خودرو حادثه ای برایش پیش نیاید چه افتخاری بالاتر از این ، هر چند توصیه کرده ایم مراقب جان خودتان باشید. 

وی گفت:تاکیدمی کنم اگر نمی توانید در جایی اعمال قانون کنید انجام ندهید سلامت شما برای ما مهم تر است اول باید امنیت شما تامین شود.

سردار اشتری تاکید کرد: اگر 100 نقطه اسیب زا ست انها راجمع کنید تا هیچ اسیبی به مامور ما نرسد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با تاکید اینکه کسی حق ندارد به ماموری که جانش را می دهد توهین کند.به حوادت یک سال گذشته اشاره کرد و گفت در مسیر استان فارس، اتفاقی افتاد که با خاطی برخورد شد ،مورد دیگر در مازندران که انهم برخورد شد و به زندان رفت. معاون اجتماعی ناجا و راهور باید اطلاع رسانی کنید مردم خوشحال می شوند و ماموران هم خوشحال شده و احساس قوت قلب کنند. 

فرمانده ناجا تصریح کرد: البته این گونه موارد کم شده و فضای مجازی سبب شده تا منتشر شود. 

وی گفت:به لطف قانون مداری ناجا، اقتدار ناجا افزایش یافته است و با هر فردی که در برابر قانون بایستد ناجا مقتدرانه برخورد  می کند. 

سردار اشتری افزود: پاک دست ترین افراد را در ناجا داریم اما وظیفه دارم توصیه کنم مراعات مردم رابکنید در این ایام اوج سفرها است و مردم در فشار اقتصادی هستند باید مسئولان چاره اندیشی کرده و مشکلات مردم را حل کنند که انشاء الله حل می  شود ,نمی خواهیم به مشکلات ان ها افزوده شود. 

فرمانده ناجا اظهار داشت:ادبیات ما باید خوب باشد اگر فردی را اعمال قانون کنید اگر با برخورد خوب باشد مردم می گویند حقم بود جریمه شوم و مامور رفتار خوبی داشته گاه مردم را دلگیر می کنید و جلوی خانواده او را خجالت زده می کنید احترام به خانواده ها در نظر گرفته شود و اعمال قانون هم شود.

اشتری ادامه داد:  مجموعه راهور از پرکارترین مجموعه های ناجا است بیشترین ارتباط را با مردم دارند. به گفته رهبری نیروی انتظامی ویترین نظام است که در این بین پیشانی نیروی انتظامی راهور است چرا که تنوع کار و ماموریت در راهور بسیار است.

وی افزود: ایجاد نظم در ترافیک سخت است با وجود تعداد خودرو که هر ساله افزایش می یابد  و حجم موتورسیکلت و افزایش سفرها ماموریت راهور متنوع تر است. 

اشتری اضافه کرد:جاده های اصلی و فرعی و روستایی دارای خلاء هایی است و نقاط حادثه خیز بسیار است با این وسعت ترافیک کنترل شده و تلفات و تصادفات در برخی استان ها کاهش و در برخی افزایش داشته ایم.

وی گفت: ترافیک و تصادف کنترل شده است با وجود  افزایش سفر و خودرو باز کاهش داشته ایم. بودجه ایمنی راه نیز کم است و عوامل اثر بخش در تصادفات بخشی در دست ما نیست.

فرمانده ناجا  گفت: کار بزرگی انجام می دهید که ارامش و اسایش خود را برای امنیت مردم گذاشته اید تا قانون رعایت شود که البته مردم قدر شما را می دانند چراکه براساس نظر سنجی متولی افکار سنجی، اعتماد مردم به نیروی انتظامی افزایش یافته است و امسال نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

اشتری با اشاره به تشییع شهدا توسط مردم، گفت: تروریست ها نتوانستند به مقر ما در چابهار وارد شوند و خودرو منفجر و به هلاکت رسیدندو مامور ما در یاسوج به شهادت رسید مردم این شهید را تشییع کردند. 

وی به موضوع کمین کردن ماموران راهور پرداخت و گفت: در هر جاده ای  یک پیچ هست در این پیچ ها اعمال قانون نکنید. جایی بایستید که مردم شما را ببینند.

سردار اشتری گفت: آمار در جریمه و توقیف برای ما مهم نیست در هیچ جا به زیرمجموعه خود نگویید برای ما مهم است مردم قانون را رعایت کنند.

و ما هیچ کسی را جریمه نکنیم ما دنبال جریمه کردن و برخورد کردن نیستیم  اما این مهم است که به دلیل آگاه سازی میزان جریمه ها مثلا در سال 96 نسبت به 97، 50 درصد کاهش یافته است.

فرمانده ناجا گفت: در هیچ جایی در مورد کلانتریها نگفتیم براساس امار به شما نمره می دهیم برای ما ایده ال این است در شهر جرم اتفاق نیفتد و پلیس بیکار باشد هر چند کشف به وقوع برای ما مهم است اما باید رقم منطقی باشد.

سردار اشتری افزود: رهبری فرمودند بهترین مبارزه با امریکا خدمت به مردم است چون مردم را دلگرم می کنید  پس با روحیه انقلابی و جهادی و علاقه به مردم هر روز خدمت خود را به مردم بیشتر کنیم.  شما دیدید در راهپیمایی 22 بهمن چه عظمتی مردم برپا کردند و تماشایی بود. شهدای جاده خارک به زاهدان در اصفهان تشیع شد دیدیدمردم آمدند؛ اگر شبانه روزی برای مردم کار کنید حقشان است.

اشتری افزود: اگر یک نفر به حق مردم تعدی می کند و طبق ضوابط برخورد می کنیم برای مردم است چرا که ولی نعمتان ما هستند. 

وی گفت: در مورد معیشت کارهای خوبی شده و خبر خوب دیگر ادغام بانک ها از جمله قوامین و سپه است. یک برنامه 5 ساله داریم از سال 98 شروع می شود و امیدواریم در برنامه 5 ساله اینده گام خوبی برای همکاران برداریم.

منبع: فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
2
پلیس خودشو ول نمیکنه مردم رو بچسبه.
حمیدرضا صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
1
برای تمام مامورین مسولیت شناس ارزوی موفقیت دارم کاش سردار عزیز میگفت چرا وبه کدام قانون کسی نباید از مامورین فیلم وعکس بگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
1
پلیس اگر اجرای قانون می کند از چه می ترسد که کسی حق ندارد از او فیلم بگیرد؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین