کد خبر: ۵۷۸۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴

موگرینی: اراده‌ای برای صلح در خاورمیانه وجود ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه درباره بحران ها و خشونت های جاری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ابراز نگرانی و تاکید کرد اراده ای برای برقراری صلح در این مناطق وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری فرانسه، 'فدریکا موگرینی' که در کنفرانس 'خاورمیانه و اتحادیه اروپا؛ واقعیت ها و سیاست های جدید' در بروکسل سخنرانی می کرد، گفت: اوضاع در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بسیار دشوار است. داعش تقریبا به صورت نهایی شکست داده شد اما ایدئولوژی خطرناک آن همچنان باقی است. مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا برای صلح جهانی بسیار راهبردی هستند و نمی توان صلح را در این مناطق از خارج بر آنها تحمیل کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از ادامه نبردها در یمن افزود: برقراری آتش بس در یمن می تواند کمک بسیار بزرگی به برقراری صلح در خاورمیانه کند. شاید هنوز زمان برگزاری کنفرانس صلح در خاورمیانه نرسیده باشد، اما سوال من همواره این بوده است که راه رسیدن صلح در منطقه خاورمیانه چیست؟

وی با بیان این مطلب که اراده سیاسی برای تحقق صلح در خاورمیانه وجود ندارد، تاکید کرد که باید از بروز مسابقه تسلیحات هسته ای در خاورمیانه جلوگیری کرد.

نگرانی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره اوضاع در منطقه خاورمیانه در حالی مطرح می شود که مقام های اروپایی معتقدند هرگونه بحران جدید در این منطقه موجب تحریک جمعیت‌های جدید برای مهاجرت به ‌سوی این قاره می شود و این موضوع اتحادیه اروپا را با چالش های امنیتی بزرگی مواجه می کند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین