کد خبر: ۵۷۸۸۸۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
در روزهای اخیر، معلمان در برخی شهرهای کشور سر کلاس‎های درس نرفتند

گلایه وزیر آموزش و پرورش از نحوه اعتراضات معلمان: برای دانش آموزان بدآموزی دارد!

وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش می کنیم تا بخش عمده‌ای از معوقات آموزش و پرورش در یک سال گذشته تا پایان سال٩٧پرداخت شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدمحمد بطحایی در آیین افتتاح مرکز آموزشی-رفاهی شهرستان مبارکه، اظهار کرد: این پروژه برای شهرستان مبارکه که با محدودیت شدید اعتبار مواجه است، پروژه بسیارسختی بوده است لذا بسیار هم ارزشمند است.

وی افزود: ماموریت اصلی آموزش و پرورش تربیت و آماده کردن نسلی است که فردای کشور را آن گونه که آرزوی ما است نزدیک کند.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: برای اینکه تربیت اتفاق بیفتد مهمترین رکن نیروی انسانی است که در بسیاری مواقع نقایص دیگر مولفه‌ها را جبران می کند و البته مولفه‌های مختلف نظام آموزشی مسیر را برای رشد و تعالی کودکان و نوجوانان آماده می کند و از این رو هر قدمی که برای معلم و این رکن تحول برداشته می شود قدمی است که برای آینده کشور برداشته شده است.

بطحایی در ادامه افزود: تفاوت اصلی آموزش و پرورش  با سایر دستگاه‌ها در لذتی است که معلم در قلب خودش احساس می کند و مستقیما در تعلیم و تربیت دانش آموزان تاثیر می گذارد.

وی با بیان اینکه ما موظفیم تا جایی که می توانیم تلاش کنیم معلم با فکر و خیال بهتر به کارش بپردازد، گفت: تمام سطوح کشور به این باور رسیده اند و متاسفانه جامعه تعلیم و تربیت علیرغم ماموریت سنگین و هدف استراتژیک و مهمی که برعهده دارد همواره فاصله داشته است هرچند در برخی از موارد این فاصله کاهش پیدا کرده است و معلم همچنان نگران تهیه اقلام معیشتی برای خانواده اش است. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از ١٩سالگی توفیق حضور در سطوح مختلف خانواده آموزش و پرورش داشته ام، اظهار کرد: در تمامی این سال ها اهمیت نقش معلمان در جامعه و دغدغه های معیشتی آنان را درک کرده ام و هر زمان که مسئولیتی داشته ام برای حل این مشکل تلاش کرده ام.

بطحایی افزود:  کشور با نیازهای بسیار عدیده ای مواجه است که نمی گذارد در کوتاه مدت بار سنگین معیشت را برداریم لذا تلاش می کنیم از راه حل هایی که قبلا برای حل این مشکل به کار برده نشده است، استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دولت با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدامات بسیاری انجام داده است، اظهار کرد: متاسفانه با هجمه دشمن، محدودیت ها و تحریم ها مواجه شده ایم که باعث شده تابه دلیل تورم قدرت عملیاتی ما نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند، البته با همه این شرایط وظیفه داریم به فرایند تعلیم و تربیت خدشه وارد نشود.

بطحایی با اشاره به اعتراضات برخی از معلمان در چند روز اخیر اظهارکرد: بعضی از همکاران بنده نسبت به این وضعیت اعتراض و شکوه دارند و این سختی نه بخاطر سختی معیشتی بلکه به این دلیل است که این سختی به طور ناخواسته اثرمنفی برتعلیم و تربیت دانش آموزان می گذارد.

وی اضافه کرد: در معدودی از مدارس اعتراضات همکاران وجود داشته است که این نوع و روش اعتراض حتی در یک مدرسه از کشور هم اگر انجام شود اقدامی ضدتربیتی است و گلایه و ناراحتی‌ام نه از اعتراض همکارانم بلکه از روش طرح اعتراض است چرا که بدآموزی برای دانش آموزان دارد که معلم در دفتر مدرسه بنشیند و در کلاس درس حضور پیدا نکند و با این کار در حقیقت ضد عدالت رفتار کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در سال٩٧ لایحه رتبه بندی معلمان آماده شده است تا نظام پرداخت معلمان تصحیح و بخشی از مشکلات را برطرف کند و حوزه منابع ما با این روش اصلاح پیدا می کند و امیدوارم  با اهتمام نمایندگان مجلس به فوریت مطرح، بررسی و تصویب شود.

بطحایی با اشاره به مشکلات استخدام نیروهای حق التدریس و آموزشیاران  نهضت سوادآموزی اظهارکرد: آیین نامه ای در دست تهیه است و در دستور کار دولت قرار دارد تا در خصوص نوع استخدام این افراد بررسی شود.

وی افزود: چالش بسیار جدی در بدنه موضوع پرداخت بازنشستگان هستند که فاصله حقوقی آنان با شاغلان هم ترازشان بسیار زیاد است و از دوسال پیش دولت برای همطرازی اعتباراتی پیش بینی کرد و تاجایی که اطلاع دارم حدود٣۵٠٠ میلیارد تومان برای کاهش این شکاف اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش، بطحایی ادامه داد: به طور قانونی اجازه نداریم در استخدام برای فرزندان فرهنگیان اولویت داشته باشیم اما تلاش می کنیم تا بتوانیم با پیگیری ها در شرایط برابر این اولویت را ایجاد کنیم.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به ادامه تحصیل فرهنگیان،اظهارکرد: برای کارکنان دولت که با یک مدرک وارد سیستم دولتی می‌شوند حداقل یک مدرک دیگر مجوز داده شده است اما برای آموزش و پرورش باید ادامه تحصیل فرهنگیان توام با استقلال باشد و اخیرا نمایندگان مجلس طرحی در دستور دارند که اگر تصویب شود این مشکل برطرف می شود. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مورد سه درصد استخدام جانبازان و معلولان این سهمیه در آموزش و پرورش استفاده و اولویت قانونی اجرا می شود.

بطحایی در پایان تاکید کرد: تلاش می کنیم تا بخش عمده ای از معوقات آموزش و پرورش که در یک سال گذشته داشته است تا پایان سال٩٧پرداخت شود .

شایان ذکر است، در پایان این مراسم باحضور وزیر آموزش و پرورش،نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان مبارکه و مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از تمبر یادبود مرکز آموزشی، رفاهی رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
0
22
آقای وزیر، چطورشد آن روزی که شما مدارس ودانشگاهها را تعطیل می کردید ومعلمین درس نمی دادند و دانش آموزان، توی خیابان بودند و انقلاب می کردند، بد آموزی نداشت.. معلم وفرهنگی اگر حفظ کرامت خودشان را می خواهند، بد آموزی ست ؟ گرفتن حق که به تعبیر امام علی واجب است بد آموزی ست؟ ونشستن وحقارت دیدن از امثال تو آموزش صحیح است؟ زیر بار دروغ های شما نرفتن بد آموزی ست؟ خجالت نمی کشید؟...
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
0
15
شما و وزارت اطلاعات بفرمایید چگونه اعتراض نمایند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
0
16
گرفتن حق بد اموزي نداره اقاي وزير بايد ياد گرفت كه به دانش اموز همه اموزش ها را داد حق اعتراض و ديگر مسائل زندگي را وگرنه منتظر باشيد كه روزي...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
0
16
خیلی هم خوبه. یاد می گیرن اعتراض کنن و حقشون رو بگیرن
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
0
3
منظور وزیر اینه که اعتراض نکنید بلکه افتخار کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
0
2
ازیک وزیر بعید است چنین سخنان ای بزند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
0
2
جناب وزیر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین