کد خبر: ۵۷۹۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵

گرفتار «مسخره‌بازی» هستیم

نمایندگان ایران فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را به بدترین شکل ممکن شروع کردند؛ یک شکست سنگین برای استقلال و دو تساوی ناامیدکننده خانگی برای پرسپولیس و ذوب‌آهن. با وجود این آن چه آزاردهنده‌تر به نظر می‌رسد، گرفتاری عمیق بدنه فوتبال ایران در دغدغه‌های سخیف، فرعی و غیر ضروری است.
آفتاب‌‌نیوز :
رسول بهروش با این مقدمه در روزنامه همشهری در ادامه نوشت: «نیم‌نگاهی به کنش‌ها و حاشیه‌های این چند روز، به وضوح نشان می‌دهد تمرکز نمایندگان ایران بیشتر از آن که روی مسائل مهم و به درد بخور باشد، معطوف به هجویاتی است که به هیچ کاری نمی‌آید.

استقلال را ببینید! ۵ سال است دارد هوادارانش را دق می‌دهد. در این مدت به اندازه ۵ تیم کامل فوتبال خرید گرانقیمت داشته، همیشه صدای اعتراضش بلند بوده، اما هر زمان وقت عمل رسیده، همان کابوس‌های همیشگی را تکرار کرده است. پارسال هزار بار گفتند اگر شفر زودتر آمده بود آبی‌ها چنین و چنان می‌کردند اما این تیم با مربی آلمانی ظرف ۶ ماه ۲ باخت سنگین سه‌گله برابر السد و الدحیل را تجربه کرد تا روشن شود موضوع به این سادگی‌ها هم نیست. البته جای نگرانی نیست، چون کاپیتان این تیم به جای تمرکز روی کارش ترجیح می‌دهد برای مسئولان فدراسیون خط و نشان بکشد. بقیه رفقا هم مچ حسن‌زاده را در مورد استفاده زشتش از عبارت «بچه‌شهرستانی» می‌گیرند و تا لحظه ورود به زمین در تلگرام و اینستاگرام جولان می‌دهند. حالا سرتان سلامت اگر ۳ تا خوردید، مهم این است که پشت وریا درآمدید و رئیس کمیته انضباطی را چزاندید. جناب مهدی رحمتی که فوق تخصص شکست‌های سنگین است و از ۶ گل العین تا ۴ گل پرسپولیس و ۳ گل السد و الدحیل را دیده، در ۳۸ سالگی هنوز نمی‌داند که باید آرامش تیمش را تضمین کند، نه آن که شب بازی به این مهمی، آن جار و جنجال کاذب را راه بیندازد. وقتی بزرگ‌تر تیم این قدر «خام» است، از بقیه چه انتظاری می‌توان داشت؟

پرسپولیس را ببینید! ۴۵ دقیقه برابر پاختاکور در خواب مطلق بوده و ۲ امتیاز کلیدی را کف زمین آزادی جا گذاشته، بعد جلال حسینی در میکسدزون دوباره همان حرف‌های عجیب و غریب همیشگی را به زبان آورده؛ دوباره همان طلبکاری مجهول، دوباره گیر دادن به زمین و زمان… حتی تیفوسی‌های جایگاه ۳۶ هم از این همه عصیانگری کلامی کاپیتان به ستوه آمده‌اند. کاش حداقل می‌فهمیدیم جلال چه می‌گوید و منظورش به کیست. به چی اعتراض داری برادر؟ باید برای شما و تیمت چه می‌کردند که نکردند؟ قرمزها خوب بازی نمی‌کنند اما همه مشکل از دید محسن خلیلی این است که چرا شبکه ۳ به جای عبارت پرسپولیس ایران، از پرسپولیس تهران استفاده کرده! این ادامه همان بازی مضحکی است که پیش‌تر ذوب‌آهن و استقلال شروعش کرده بودند. حالا انگار به ساحت قدسی این تیم‌ها توهین می‌شود اگر یک جایی یک برنامه در رادیو یا تلویزیون، به اشتباه به یک شهر محدودشان کند. راستی کدام هوادار شهرستانی پرسپولیس ممکن است بعد از مشاهده پسوند «تهران» پشت نام این تیم، از سرخپوشان دست بکشد و طرفدار تیم دیگری شود؟ آیا این همه مسخره‌بازی کافی نیست؟

مدت‌هاست که استقلال به هر میدان مهمی می‌رسد وا می‌دهد اما هواداران این تیم با خودشان پرچم ژاپن به ورزشگاه می‌آورند تا به رقیب سنتی طعنه بزنند. پرسپولیس در آسان‌ترین بازی مرحله گروهی پاختاکور را هم نمی‌برد اما هوادارانش در فضای مجازی باخت سه‌گله آبی‌ها را جشن می‌گیرند. گرفتاری‌های ما این است که وریا غفوری خیابان‌های تهران را یاد گرفته یا نه، بین حقیقی و معاون استقلال چه گذشته و البته پلیسی که فرهاد مجیدی را جریمه کرده، چند تا قلب قرمز در اینستاگرامش گذاشته بود. تمام هوش و حواس‌مان پیگیر انداختن دیگران در گوشه رینگ است، غافل از این که همه ما «قربانی» هستیم، فقط خبر نداریم. در این شرایط طبیعی است که جنگ‌ها برای ما بماند و جشن‌ها برای قطر و ژاپن. کاش یک روز یاد می‌گرفتیم بابت خوشی‌های خودمان لبخند بزنیم، نه ناخوشی‌های رقیب.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین