کد خبر: ۵۷۹۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

روسیه ۲ تبعه آمریکایی را اخراج کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که دو تن از چهار آمریکایی که قوانین مهاجرتی روسیه را نقض کرده بودند از این کشور اخراج شده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
 ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی در محل ساختمان وزارت امور خارجه روسیه توضیح داد: پیشتر چهار تبعه آمریکا در نووراسییسک به جرم نقض قوانین اقامتی دستگیر شده بودند.

وی افزود: دو تن از این افراد پس از صدور حکم دادگاه در باره آنها از روسیه اخراج شدند.

پیشتر برخی رسانه های روسیه از بازداشت دو آمریکایی در منطقه نووراسییسک در جنوب روسیه خبر داده بودند.

 تهدید جمهوری چک به تلافی
سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه از ممانعت جمهوری چک برای ورود یک دیپلمات این کشور به پراگ انتقاد و جمهوری چک را به اقدام متقابل تهدید کرد.
وی افزود: مسئولیت پیامدهای این مساله بر عهده پیشگامان این اقدام خواهد بود.
گفتنی است روز سه شنبه ماموران فرودگاه پراگ از ورود یک دیپلمات روس به این کشور که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک دولتی همکاریهای روسیه و چک سفر کرده بود، جلوگیری کردند.

بیش از ۸۰ نفر در اردوگاه الحول سوریه جان دادند
سخنگوی وزارت خارجه روسیه به موضوع سوریه هم اشاره کرد و گفت: نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در مناطق مربوط به غرب رودخانه فرات موضوعاتی همچون تامین امنیت ساکنان این منطقه را نادیده می گیرند.
وی با ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده در این منطقه و نقض مکرر معیاری های بین المللی در آن تصریح کرد: وضعیت مصیبت بار آوارگان در اردوگاه الحول در استان حسکه گواهی بر ادعاهای روسیه است.
زاخارووا خاطرنشان کرد: بر اثر روانه شدن سیل مهاجران از مناطق حاجین و بغوز به اردوگاه الحول شمار ساکنان این اردوگاه از ۱۰ هزار به ۴۷ هزار نفر افزایش یافته است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: از آغاز سال جاری (۲۰۱۹) تاکنون بیش از ۸۰ نفر در اردوگاه الحول در جنوب شرقی سوریه جان داده اند که اکثر آنان کودک بوده اند.

وی گفت که بسیاری از ساکنان این اردوگاه بدون چادر مانده و از کمبود آب و غذا و سردی هوا و نداشتن لباس گرم رنج می برند.

فرانسه علیه رسانه های روسی دست به سیاه نمایی می زند
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از گفت وگوی خود با خبرنگاران به تازه ترین تحولات در فرانسه اشاره کرد و گفت: دولت فرانسه فضا پیرامون رسانه های روسی را مسموم می کند.
وی خاطرنشان کرد: مسکو شواهد و اطلاعات کافی در مورد فشار سیاسی فرانسه بر رسانه های روسی دارد و آن ها را به سازمان امنیت و همکاری اروپا ارائه خواهد کرد.

زاخارووا در تایید اظهارات خود به درخواست سازمان تنظیم فعالیت های رسانه ای فرانسه از رادیو الجیر.اف.ام برای فسخ قرارداد همکاری با رادیو اسپوتنیک در فرانسه اشاره کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین از فشار دولت فرانسه بر شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت و به شدت از این اقدام انتقاد کرد.

آمریکا کارزار تبلیغاتی علیه ما به راه انداخته است
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود به تعلیق پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد اشاره کرد و گفت: اقدام روسیه در پاسخ به تصمیم واشنگتن برای خروج از این پیمان و پس از رد تمام تلاش های روسیه برای نجات این قرارداد ازسوی آمریکا صورت گرفت.
وی با بیان اینکه آمریکا بجای گفت وگوی مشروح درباره مسائل مورد اختلاف در پیمان موشکی که روسیه بر آن اصرار داشت، کارزار تبلیغاتی علیه مسکو راه انداخت، اضافه کرد: آمریکا هیچ اقدامی برای رفع موارد نقض تعهدات خود در این پیمان نکرده است.

آمریکا بدنبال آزمایش اتمی است
سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: در رسانه های آمریکا مقاله هایی منتشر می شود که به ضرورت از سرگیری آزمایش های اتمی در این کشور می پردازد.

وی ادامه داد: انتشار اینگونه گزارش ها و مقالات را تلاشی برای فراهم کردن زمینه و شرایط از سرگیری آزمایشات اتمی می دانیم.

تشدید تحریم های آمریکا علیه کوبا نگران کننده است

زاخارووا به مناقشه میان آمریکا و کوبا هم اشاره کرد و گفت: با نگرانی خاطرنشان می کنیم که آمریکا تصمیم گرفته است در همه جبهه ها به اقدامات خود علی دیگران ادامه دهد.
وی افزود: آمریکا علاوه بر اینکه در موضوع داخلی ونزوئلا دخالت می کند همزمان به اقدام علیه کوبا دست می زند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با یادآوری تلاش دو سال پیش آمریکا برای دوستی با کوبا به تغییر سیاست واشنگتن اشاره و خاطرنشان کرد: بدیهی است آمریکا فشار بر دولت های نزدیک به ونزوئلا را افزایش داده است.

زاخارووا همچنین از سخنان جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا که بر ضرورت تشدید تحریم ها علیه کوبا تاکید کرده بود، انتقاد کرد.

آمریکا امیدوار به برپایی هرج و مرج در ونزوئلا است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که آمریکا امیدوار است که تحریم های جدید علیه ونزوئلا منجر به برپایی هرج و مرج و ناامنی در این کشور شود.

وی ادامه داد: از واشنگتن تهدیدهای مکرر در مورد امکان تحریم شرکت ها و اتباع غیرآمریکایی برای همکاری با دولت نیکلاس مادورو به گوش می رسد.

«محاسبات آنها (مقامهای آمریکایی) بر این اساس است که بدتر کردن هدفمند کیفیت زندگی شهروندان ونزوئلایی و ازکار انداختن ساز و کارهای دولت ونزوئلا منجر به برپایی هرج و مرج و اغتشاش در این کشور خواهد شد.»

روسیه از آغاز گفت وگوهای ملی در نیکاراگوئه استقبال می کند
سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روسیه از آغاز گفت وگوهای ملی در نیکاراگوئه که با هدف رفع اختلافات در این کشور برگزار می شود، استقبال می کند.

وی با اشاره به اینکه این گفت وگوها از روز ۲۷ ماه فوریه گذشته آغاز شده است، تلاش های دولت ساندینیست نیکاراگوئه برای یافتن راههای تثبیت اوضاع سیاسی این کشور را سازنده و مثبت خواند.
 

ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین