کد خبر: ۵۷۹۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

موافقت دولت با استانی شدن انتخابات /تلاش برای ارسال لایحه شفافیت به مجلس

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت با استانی شدن انتخابات موافق است، گفت: لایحه جامع انتخابات در هشتم بهمن ماه ۹۷ با یک فوریت تقدیم مجلس شد و با طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی مقارن شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از روابط عمومی استانداری استان، معاون پارلمانی رئیس جمهور با حضور احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در منزل شهید کرامت ایزدپناه با خانواده این شهید جلیل القدر دیدار کرد.

وی  با بیان اینکه، دولت با استانی شدن انتخابات موافق است، افزود: لایحه جامع انتخابات در هشتم بهمن ماه ۹۷ با یک فوریت تقدیم مجلس شد و با طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی مقارن شد.

امیری با بیان اینکه در لایحه جامع انتخابات در راستای استانی شدن مصوبه‌ ای نداشتیم، ابراز داشت: بررسی لایحه جامع انتخابات که محصول یک دوره چندین ساله کار کارشناسی است در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

امیری با اشاره به اینکه از ویژگی‌های این لایحه، شفاف سازی منابع هزینه‌های انتخاباتی، مشخص شدن مرز نظارت و اجراست، گفت: در این خصوص به احزاب توجه خاصی شده و امتیازاتی به بانوان در این لایحه داده شده است.

امیری افزود: وحدت رویه برای انتخابات‌های مختلف در این لایحه دیده شده و مدت رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخاباتی افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین لایحه مدیریت تعارض منافع در راستای بیانات رئیس جمهوری بوده و در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال بررسی کارشناسی قرار دارند.

حسینعلی امیری در دیدار با آیت‌الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری هم گفت: در یک نبرد تمام عیار اقتصادی قرار داریم و آن چیزی که نظام را از تنگناهای ایجاد شده توسط دشمنان عبور می‌دهد، اعتماد مردم، امید مردم و جلوگیری از ریزش سرمایه‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: طی ۴۰ سال گذشته در هر جایی که مشکل بوده، همه در کنار همدیگر بودند و اعتماد و اطمینان وجود داشته است.

امیری با بیان اینکه، وزارت خزانه داری آمریکا نقش اتاق جنگ را در تحریم‌ها دارد، عنوان کرد: این حوزه تعداد نیروها را افزایش داده و به دنبال این هستند که مردم ما را ناامید کنند و با اقدامات خصمانه اهداف شوم خود را اجرایی نمایند که به خواست خدا دشمنان ناامید خواهند شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ابراز داشت: باید کارها را با تدبیر و عقلانیت انجام دهیم و در این شرایط تقویت سرمایه‌های اجتماعی با ایجاد اعتماد در میان مردم ضروری است و این مهم یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

امیری با اشاره به تهیه لایحه در حوزه شفافیت قانونی و با بیان اینکه، اولین موضوع در قانون نویسی، نیازسنجی واقعی است، عنوان داشت: در حوزه اجرا رئیس جمهور نیز بر شفاف‌سازی تاکید دارد.

امیری با اشاره به تهیه لایحه‌‌ای در حوزه شفافیت، ابراز داشت: تلاش می‌شود این لایحه به زودی به مجلس فرستاده شود.

امیری با بیان اینکه به دنبال حل ساختاری مشکلات هستیم و تحقق اهداف همکاری مجلس، قوه قضائیه و مردم را طلب می‌‌کند، گفت: این مهم بخشی از تحقق اهداف فرهنگ سازی را طلب می ‌کند و باید همکاری مردمی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه، آیت الله سیدشرف‌الدین ملک حسینی یک ظرفیت بزرگ برای کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس محسوب می‌شود، عنوان داشت: فقدان آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی یک ضایعه بزرگ بود و جبران نمی‌ شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین