کد خبر: ۵۷۹۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱

حداقل و حداکثر سن برای کاندیدا‌های انتخابات مجلس

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: حداقل سن برای کاندیدا‌های انتخابات مجلس ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال تعیین شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
اصغر سلیمی در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۹ اسفندماه) برای بررسی موارد ارجاعی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، اظهار داشت: حداقل سن برای کاندیدا‌های انتخابات مجلس ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال تعیین شده است، همچنین تبصره‌ای اضافه شده که براساس آن حتماً باید کاندیدا‌ها ۵ سال سابقه کار اجرایی یا آموزشی و پژوهشی که به تأیید بالاترین دفتر مربوطه در بخش دولتی یا نهاد‌های عمومی غیردولتی یا اتاق‌های مربوطه در بخش خصوصی رسیده باشد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس بیان کرد: فعالیت تبلیغاتی نامزد‌ها ۱۵ روز قبل از شروع اخذ رأی آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از آن ادامه می‌یابد.

وی افزود: رؤسای قوه مجریه و قضائیه، معاونین رئیس قوه مقننه، اعضای شورای نگهبان، وزیر کشور و معاونان مشاوران آنها، کارکنان نیرو‌های مسلح، رئیس و اعضای هیات نظارت اجرایی و ستاد انتخاباتی در کلیه سطوح، استانداران، فرمانداران، بخشداران و شهرداران و معاونان مشاوران آن‌ها و بازرسان و دست اندرکاران امور اجرایی و نظارت انتخابات از شروع انتخابات در ساعات اداری و غیراداری باید بی‌طرفی کامل داشته باشند.

به گزارش خانه ملت،  نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور یا نماینده تام‌الاختیار به عنوان رئیس کمیسیون مرکزی بررسی تبلیغات انتخابات به عنوان رئیس کمیسیون فعالیت می‌کند و این کمیسیون متشکل از دادستان کل کشور یا نماینده تام‌الاختیار وی، یکی از اعضای شورای نظارت بر صدا و سیما که نباید از نمایندگان مجلس باشد، رئیس سازمان صدا و سیما دبیر ستاد انتخابات کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین