کد خبر: ۵۷۹۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲

ترامپ در پی بودجه 500 میلیون دلاری برای مواجهه با نفوذ روسیه است

رئیس جمهور آمریکا به بهانه مقابله با نفوذ روسیه در کشورهای اروپایی و آسیایی، در بودجه پیشنهادی سال 2020 خود نیم میلیارد دلار تقاضا کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
«دونالد ترامپ ‍» رئیس جمهورآمریکا در بودجه سال 2020   خود با ادعای حمایت از متحدان آسیایی و اروپایی برای مقابله با نفوذ مخرب روسیه، درخواست دریافت نیم میلیارد دلار کرده است.

  به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» اداره مدیریت و بودجه آمریکا در طرح بودجه پیشنهادی خود آورده است: «بودجه‌ در نظر گرفته شده بیش از 500 میلیون دلار بوده و برای کمک به کشورهای اروپایی، اوراسیا و آسیای مرکزی و در راستای حمایت از تلاش کشورهای متحد در گذار از تجهیزات نظامی روسی و همچنین رفع نقاط ضعف در اقتصاد کلان  است که دولت روسیه به دنبال بهره برداری از آن‌ها در مواردی چون وابستگی به انرژی و تجارت است.»

 بر اساس این گزارش، دولت ترامپ در بودجه پیشنهادی خود برای سال مالی 2020  در پی کسب 750 میلیارد دلار جهت هزینه کردن در امور دفاعی است که این رقم افزایش 5 درصدی را نسبت به سال مالی قبل نشان می‌دهد.

 به نوشته اسپوتنیک، حدود 70 درصد بودجه آمریکا هزینه تامین اجتماعی، مراقبت‌های پزشکی  و پرداخت بدهی ملی را شامل می‌شود  و این‌ها مواردی است که کنگره  این کشور کنترل کمی بر آن‌ها دارد.

 30 درصد بودجه باقیمانده آمریکا شامل برنامه‌هایی می‌شود که نیاز به تخصیص سالانه از کنگره از قبیل بودجه نظامی و هزینه‌های رفاهی اجتماعی  را دارد.


فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین