کد خبر: ۵۸۰۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

نماینده خبرگان: دشمن با سوءاستفاده از تنوع قومی و دینی درصدد بر هم زدن وحدت ملی است/ شکستن شاخ

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آری این مقاومت و شکستن شاخ غول مستکبر بی تاوان نیست و هزینه آن را ملت سرافراز و سربلند با صبوری پرداخته و می پردازند و خداوند نصرت کامل را به زودی نصیب این ملت خواهد گردانید انشاءالله تعالی.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله حسینی اشکوری نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تبریک حلول ماه رجب و اعیاد این ماه گفت: در آغاز سخن حلول ماه رجب بر همه ی مومنین و رجبیون بشارت باد و همچنین ولادت باسعادت سیدالوصیاء مولی المتقین علی بن ابی طالب (ع) و مبحث خاتم انبیاء را به همه انسان های آزاده اندیش و حق طلب و همه مظلومان عالم و به ملت بزرگ ایران و خبرگان محترم و رهبر معظم انقلاب حضرت آیةالله عظمی خامنهای و حضرت بقیه الله الاعظم تبریک عرض مینمایم و وظیفه دارم از ملت بزرگوار، بصیر و صبور ایران اسلامی بخاطر حضور پرشور در ۲۲ بهمن تشکر نمایم و این حضور گسترده مردم و قدرت و اقتدار نظامی وجود نیروهای جان برکف است که پشتوانه قوت کلام مسئولین در صحنه سیاسی و چانه زنی در عرصه دیپلماسی است و باعث دور کردن هر فکر باطل و خطرناک نسبت به این ملت بزرگ و انقلاب اسلامی می‌باشد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: و نیز خداوند را شکر گذاریم که چهل سال پرفراز و نشیب انقلاب با دست‌آوردهای فراوان را با سربلندی علی رغم دشمنیهای خانمانسوز و بی امان پشت سر گذاشته و چله دوم انقلاب را رهنمودهای رهبر بصیر و دلاور با برنامه گام دوم انقلاب به فضل خداوند متعال و همت کارگزاران کاردان و انقلابی آغاز خواهیم نمود.

وی افزود: در اینجا جا دارد به مناسبت درگذشت اساتید و پیشکسوتان و همکاران گرانقدر مخصوصاً حضرت آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی و حضرت آیت الله مومن فقدان آن عزیزان را تسلیت گفته و از خداوند متعتال واسعه را برای آنان مسلت نمایم. و نیز شهادت هموطنان عزیز در گوشه و کنار کشور بویژه مرزبانان و پاسداران عزیز را تسلیت عرض می کنم و همچنین از صدا و سیما در رابطه با ساخت برنامه های خوب و مستند در مورد انقلاب اسلامی و تاریخ قبل از انقلاب تشکر فراوان مینمایم.

آیت الله حسینی اشکوری تصریح کرد تذکر چند نکته را لازم می دانم: یکی از امور بسیار مهم که دشمن درصدد بر هم زدن آن است وحدت ملی است زیرا با رخنه کردن درمیان امت و سو استفاده از اختلاف نظرها و تنوع قومی و زبانی و دینی و مذهبی و سیاسی و در حال حاضر دامن زدن به مشکلات معیشتی و اخلال در امور اقتصادی است؛ در این برهه وظیفه و هوشیاری خاص خود را میطلبد بویژه کارگزاران نظام با دقت در رفتار و گفتار خود نباید دشمنان خود را امیدوار کنند.

وی خاطرنشان کرد: عوامل ایجاد حفظ وحدت حراست از وحدت و انسجام ملی که عمده آن پیروی از رهبری نظام، و پافشاری برشعارهای اصلی انقلاب و پاسداری از آن و رسیدگی به وضع معیشت مردم با مدیریت جهادی است که نباید از آن غفلت گردد. و یکی دیگر از ابزارهای دشمن در جهت اهداف ظالمانه، ایجاد اختلاف و تنافر میان جمهوری اسلامی و سایر کشورها بخصوص کشورهای اسلامی بویژه همسایگان با ترویج ایران هراسی در گفتار و اقدامات عملی و مستندسازی و احیانا بهره برداری از اعمال ناخواسته از طرف خودی ها است؛ که مقابله با آن دیپلماسی هوشمند و فعّال جمهوری اسلامی را می‌طلبد و نیز ارگان های تبلیغاتی و رسانه های عمومی در خنثی سازی و مقابله با این نقشههای شوم دشمنان بسیار کارساز خواهد بود و مراودات تجاری وگردشگری در این راستا بسیار موثر خواهد بود که از آن نباید غفلت کرد و این اختلاف افکنی که خواسته آمریکا و به سود اوست ما باید در جهت مخالفت این خواسته حرکت کنیم و در صدد رفع اختلاف و تنش زدایی با کشورها و ایجاد دوستی و مراوده باشیم.

آیت الله حسینی اشکوری عنوان کرد: امریکا با این هراسی به چپاول ثروتهای منطقه پرداخت و ملتها را به جان هم انداخته که هر روز شاهد نابودی تعداد زیادی از انسانها هستیم که نقش امریکا در آن آشکار است زیرا با به راه انداختن جنگهای نیابتی که بوسیله شیطان بزرگ از پایگاهها و سفارت خانهها مدیریت میگردد و در این راستا همکاری بعضی از این کشورهای به اصطلاح متمدن و آزادیخواه در جنایت علیه بشریت را نمی‌توان نادیده گرفت البته این نکته درخور اهمیت است که در عین حال نباید با دشمن پنداری خلق دشمن کرد و یا به دشمنی دامن زد و خود را در مضایقات غیرضروری قرار بدهیم ولی دشمن شناسی و شناخت دسیسههای دشمن امری ضروری است اینکه گفته می‌شود آمریکا تنها درمقابل ما ایستاده است ظاهراً به دور از واقعیت است زیرا از اقدامات و برخوردهای بعضی از کشورها بویژه اروپائیان، ایران ستیزی مشهود است (لتعرفنهم فی لحن القول) و نیز آن را در اقدامات عملی و موزیانه آنان در پشت پرده می توان پی برد.

نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ولی یک نکته بسیار جای شگفت است که جهان امروز به غیر از جمهوری اسلامی ایران وعدّه قلیل، تحت اسارت و زورگوییهای آمریکا قرار دارند و قیومیّت این قلدر را پذیرفتهاند و آمریکا با تحمیل اراده خود بر آنها به تاخت و تاز پرداخته و حاکمیت کشورها را آشکارا زیر سوال برده است و ملت‌های این حکومت‌ها باید احساس حقارت کنند که حکامشان میبایست از آمریکا اجازه بگیرند که تا چند ماه مثلا حق خرید فلان کالا از فلان کشور یا فروش به فلان کشور را داشته باشند و این مایه مباهات است که جمهوری اسلامی با تمام قدرت در برابر زورگویی آمریکا ایستاده است و پوزه او را به خاک مالیده.

این استاد حوزه ادامه داد: آری این مقاومت و شکستن شاخ غول مستکبر بی تاوان نیست و هزینه آن را ملت سرافراز و سربلند با صبوری پرداخته و می پردازند و خداوند نصرت کامل را به زودی نصیب این ملت خواهد گردانید انشاءالله تعالی. نکته دیگر ، حراست از مرزها بویژه مرزهای شرقی که بسیار حایز اهمیت است امید است که در این زمینه کوتاهی نگردد و کشورهای همسایه بویژه پاکستان متوجه مسئولیت خود و سو استفاده دشمنان از حسن همجواری باشند .

وی تصریح کرد: اما مسئله معیشت مردم و افت ارزش پول ملی و گرانی ارزاق عمومی از دغدغه های همه دلسوزان و از آن جمله مسئولین اجرایی کشور است و اینگونه هم نیست که مسئولین بی تفاوت در برابر آن باشند حتما درصدد چاره سازی هستند ولی گاهی از مسئولین محترم مطالبی شنیده می شود که جای تامل دارد. مثلا می گویند علت گرانی فلان کالا در کشور به خاطر ارزانی آن قاچاق به دیگر کشورها می شود و یا مثلا بنزین و گازوییل چون در ایران ارزان است سبب قاچاق آن می‌شود ولی سوال اساسی این است که چرا با این گستردگی این کالاها قاچاق می شوند؟

آیت الله حسینی اشکوری گفت: آیا غیر از ضعف مدیریت و عدم نظارت که حتما بی تاثیر نیست مسئله بیکاری و نبود درآمد لازم و زمینه کسب سالم و گرانی و سنگینی هزینه زندگی موجب نمیگردد که افراد برای امرار معاش و تدارک کمبود زندگی وتلافی کاهش ارزش پول از این راه ناسالم استفاده کنند و درصد قاچاق ناگهانی با این سرعت بالا رود. البته دستهای مخفی و آشکار دشمن در این زمینه نباید نادیده گرفت، مسئله معیشت مردم به حکم عقل و شرع امری بسیار مهم و حائز اهمیت است .

نماینده گیلان در پایان با تشکر از راه اندازی خط ریلی راه آهن قزوین رشت و دهها پروژه دیگر که در گیلان و سایر نقاط کشور تحقق یافته است، در مورد دریاچه خزر و همچنین اعطای کالا برگ نسبت به اقلام ضروری که در جنگ ظالمانه اقتصادی امری لازم است را به مسئولین محترم یادآور شد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین