کد خبر: ۵۸۰۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶

ملاقات پمپئو با مدیران شرکت‌های نفتی به منظور منزوی کردن ایران

سه شخص مطلع خبر داده‌اند که وزیر امور خارجه آمریکا پیش از کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه، با برخی از مدیران ارشد شرکت‌های نفتی دیدار می‌کند تا صادرات نفت خام آمریکا به آسیا را بیشتر کند و سیاست دولتش مبنی بر منزوی کردن ایران را پیش ببرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از رویترز، سه منبع آگاه در دو شرکت نفتی به رویترز اطلاع داده‌اند که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در این جلسات از پیش تعیین نشده قرار است بر سر چیرگی جهانی آمریکا در حوزه انرژی علی‌الخصوص در آسیا و همچنین تلاش آمریکا برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران صحبت کند.

پمپئو پس از این جلسات از پیش تعیین نشده در هوستون، قرار است در کنفرانس موسسه سرمایه‌گذاری آی اچ اس مارکت - که بزرگ‌ترین گردهمایی سالیانه نفت و گاز در آمریکا محسوب می‌شود – شرکت کند.

مدیران شرکت‌های بزرگ نفتی اعم از شورون، توتال، رویال داچ شل، کونوکو فیلیپس و اکسیدنتال پترولیوم برای شرکت در این جلسات در پشت درهای بسته دعوت شده‌اند. نمایندگان برخی از شرکت‌ها قرار است پیش از کنفرانس آی اچ اس مارکت، با پمپئو بحث و گفت‌وگویی داشته باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره این جلسات پمپئو پاسخ فوری نداده است، اما اعلام کرده است که فرانک فنون، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در مسائل مرتبط با انرژی قرار است با شرکت‌های انرژی در هستون دیداری داشته باشد تا بر سر سیاست‌های دولت در آسیا صحبت کند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین