کد خبر: ۵۸۰۰۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۵

چراغ سبز مرکل به آمریکا درباه همکاری با هوآوی

در حالی که سفیر آمریکا در برلین آلمان را تهدید کرده بود در صورت همکاری با شرکت چینی هواوی در توسعه نسل پنجم شبکه‌های سیار، با این کشور قطع تبادل اطلاعاتی خواهد شد، مرکل گفت که دولت آلمان با شرکای خود درباره این موضوع صحبت خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 آنگلا مرکل در حاشیه دیدار خود با شارل میشل، نخست وزیر بلژیک، در برلین گفت که برای دولت آلمان مسئله امنیت در زیرساخت نسل پنجم تلفن‌های همراه G5 اهمیت اساسی دارد. صدراعظم آلمان تاکید کرد که طبیعی است دولت آلمان ابتدا موازین خود را تعریف کرده و سپس با شرکای خود در این باره مشورت خواهد کرد.

اظهارات مرکل واکنشی است به گزارشی که در وال استریت ژورنال منتشر شده است که بر اساس آن سفیر آمریکا در نامه‌ای به پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان، اطلاع داده است که در صورت همکاری آلمان با شرکت هوآوی و دیگر شرکت‌های چینی، آمریکا ناگزیر است "تبادلات اطلاعاتی" با آلمان را دیگر به صورت پیشین انجام ندهد.

برخی از کشورهای غربی در توسعه نسل جدید اینترنت تلفن‌های همراه (G5) همکاری با شرکت چینی هوآوی را قطع کرده‌اند. اما پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان، گفته است که این کشور نگران مشکلات امنیتی هوآوی نیست.

شرکت چینی هوآوی هم از نامه سفیر آمریکا در برلین به شدت انتقاد کرده است. وینسنت پانگ، رئیس بخش اروپای غربی شرکت هوآوی، به روزنامه هندلزبلات آلمان گفت که او در واکنش به این نامه فقط سرش را می‌تواند تکان دهد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین