کد خبر: ۵۸۰۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
نتانیاهو در اظهاراتی صادرات نفت ایران را 'قاچاق' دانست و نفتکش های ایرانی را تهدید کرد

واکنش وزیر دفاع به تهدید اسرائیل: پاسخی محکم به اقدام علیه کشتیرانی ایران می‌دهیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تهدید صادرات نفت ایران توسط رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام نا امنی بین المللی تلقی می شود و ما آن را محکم پاسخ می دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی 15 اسفند ماه در اظهاراتی صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران را 'قاچاق نفت' خطاب کرد و با تهدید تلویحی نفتکش های ایرانی گفت: نیروی دریایی اسرائیل می‌تواند در صورت لزوم جلوی قاچاق نفت ایران را بگیرد.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به ایرنا گفت: قطعا اگر چنین قصدی داشته باشند این موضوع به عنوان یک ناامنی بین المللی و راهزنی تلقی خواهد شد.

واکنش وزیر دفاع به تهدید اسرائیل: پاسخی محکم به اقدام علیه کشتیرانی ایران می‌دهیم

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران توان لازم برای برخورد با این موضوع را دارد و در صورت بروز، محکم به آن پاسخ خواهد داد؛ علاوه بر این جامعه بین المللی نیز آن را نخواهد پذیرفت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه با تمام توان و اقتدار از خطوط کشتیرانی خود در قبال مخاطره های مختلف حمایت می کنیم، افزود: قطعا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این توان را دارند که در صورت هرگونه تهدید احتمالی از خطوط کشتیرانی کشور به بهترین شکل حمایت کنند.

این مقام ارشد نظامی ایران گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قطعا امنیت خطوط کشتیرانی و امنیت آب راه های بین المللی را برای خود و تمام کسانی که در حوزه مسئولیت امینی ما حرکت می کنند، با اقتدار تامین خواهند کرد.

**تهدید خطوط نفتکش های ایران توسط آمریکا

این برای نخستین بار نیست که صادرات نفت ایران توسط مخالفان جمهوری اسلامی ایران تهدید می شود؛ پیش از این نیز «برایان هوک» مسئول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا آبان ماه امسال به صورت علنی از احتمال بالای بروز حادثه برای نفت‌کش‌های ایرانی سخن گفت.

وی اظهارداشت: این نفت‌کش‌ها دیگر نمی‌توانند تحت پوشش بیمه‌های بین‌المللی قرار بگیرند و به احتمال قوی، تحت پوشش بیمه‌های ایرانی خواهند رفت. کشتی‌های ایرانی، حالا دیگر خطری برای هر بندر و کانال از سوئز گرفته تا تنگه مالاکا هستند. احتمال بروز حادثه برای آنها زیاد است و اگر حادثه‌ای رخ دهد، شرکت‌های بیمه‌گر ایرانی نخواهند توانست خسارت را پرداخت کنند.

**مقایسه ای از توان دریایی 

نیروی دریایی رژیم صهیونیستی که در محدوده دریای مدیترانه، دریای سرخ و کانال سوئز تردد می کند، سه ناوچه سبک کلاس ساعر و هشت قایق موشک انداز در اختیار دارد.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به منظور اسکورت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد از جمله مناطقی همچون خلیج عدن، تنگه باب المندب، دریای سرخ، کانال سوئز و دریای مدیترانه حضور دارد و در ماموریت های دوردست خود از ناوشکن های مختلف بومی همچون جماران و سهند و دیگر ناوشکن های بومی سازی شده همچون البرز، الوند و سبلان بهره می برد.

نیروی دریایی ایران در ناوگروه هایی که به آب های بین المللی اعزام می کند، علاوه بر ناوشکن ها می تواند سه زیر دریایی سنگین نوح، یونس و طارق و زیر دریایی نیمه سنگین کلاس فاتح را به ماموریت بفرستد.

بر اساس آنچه تاکنون نمایش داده شده است، ناوشکن ها و زیردریایی های جمهوری اسلامی ایران در عملیات های خود می توانند از انواع موشک های کروز، اژدرها و موشک ها ضد کشتی استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین