کد خبر: ۵۸۰۱۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

اعلام آمادگی چین برای کمک به ونزوئلا جهت رفع مشکل قطع شبکه برق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد این کشور برای کمک و پشتیبانی فنی جهت بازگرداندن برق در ونزوئلا آماده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در پی ادامه یافتن خاموشی‌ها در ونزوئلا بعد از چند روز، چین اعلام کرد حاضر است در بازگرداندن برق به این کشور کمک کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، روز چهارشنبه «لو کانگ» سخن‌گوی وزارت امور خارجه چین به گزارش‌هایی اشاره کرد که علت قطعی برق ونزوئلا حمله‌ای سایبری می‌داند. لو گفت: «چین در این خصوص عمیقاً نگران است».

وی افزود: «چین امیدوار است طرف ونزوئلایی بتواند علت این مسئله را هرچه زودتر کشف کند و تأمین برق به‌صورت عادی را از سرگیرد. چین مایل است کمک و پشتیبانی فنی برای بازگردانی شبکه برق ونزوئلا را فراهم کند».

به گزارش رسانه‌ها و شاهدان عینی، از روز سه‌شنبه برق به بسیاری از مناطق ونزوئلا بازگشته است اما در برخی نواحی پایتخت و نواحی غربی در مجاورت مرز کلمبیا همچنان برق قطع است.

قطعی برق در ونزوئلا از پنج‌شنبه هفته گذشته شروع شد. «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا، آمریکا را به ایجاد اختلال در نیروگاه‌های هیدروالتکریک از طریق حملات سایبری متهم کرد.

در ماه‌های اخیر با وجود اوج گرفتن تحریم‌های واشنگتن علیه «کاراکاس» و از سوی دیگر تشکیل گروهی از مخالفان دولت توسط «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، دولت قانونی مادورو توانسته قدرت را حفظ کند. مادورو با مقصر دانستن گوایدو در قطعی‌های اخیر برق، او را عروسک خیمه‌شب‌بازی آمریکا نامید.

این قطعی‌ها موجب اختلال در کار بیمارستان‌ها و تأسیسات نفتی و فساد موادغذایی در قلب این کشور استوایی شده است. روز دوشنبه در پی قطعی برق در نقاط مختلف ونزوئلا، مدارس و برخی دفاتر دولتی تعطیل شدند و روز سه‌شنبه دولت در پی ادامه یافتن خاموشی‌ها وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین